یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز


مخرج مشترک ۴ کاندید مطرح کهگیلویه بزرگ؛ سردرگم و بی برنامه

اگر واقع بینانه شرایط را بسنجیم کاندیدای مطرح کهگیلویه برنامه مشخصی برای جذب آرای خاکستری ندارند و هیچ کدام حرف جدیدی برای گفتن ندارند، چرا که چهار فرد نام برده تاکنون پلن و دستور کار معینی برای برون رفت کهگیلویه از وضعیت موجود ارائه نکرده و صرفا کوششی در ایجاد دو دستگی در میان رقبا دارند و با حربه هایی مانند تخریب و شایعه سازی سعی در پیشی گرفتن از همدیگر دارند.

مخرج مشترک ۴ کاندید مطرح کهگیلویه بزرگ؛ سردرگم و بی برنامه

اَفتونیوز| در انتخابات امسال آرای خاکستری نقش مهم و پررنگی را ایفا می کند.

با توجه به وضعیت بیکاری و‌ معیشت و عدم توسعه یافتگی کهگیلویه بی شک  تعیین کننده ی پیروز انتخابات همین آرای خاکستری خواهد بود و در این میان هر کاندیدی  بتواند در جذب آرای خاکستری جامعه نهایت تلاش خود را به کار ببرد میتواند پیروز میدان رقابت انتخاباتی باشد.

شواهد میدانی نشان می دهد  موحد، هاشمی، بزرگواری و مژدهی پور خود را پیروز انتخابات می دانند و با این تحلیل های هیجانی از سمت هواداران شان در کهگیلویه بزرگ در مجلس آینده ۴ نماینده خواهد داشت!

 اگر واقع بینانه شرایط را بسنجیم کاندیدای مطرح کهگیلویه برنامه مشخصی برای جذب آرای خاکستری  ندارند و هیچ کدام حرف جدیدی  برای گفتن ندارند، چرا که  چهار فرد نام برده تاکنون پلن و دستور کار معینی برای برون رفت کهگیلویه از وضعیت موجود ارائه  نکرده و صرفا کوششی در  ایجاد دو دستگی در میان رقبا دارند و با حربه هایی مانند تخریب و شایعه سازی سعی در پیشی گرفتن از همدیگر دارند.

از طرف دیگر قشر خاکستری و به دور از حلقه ی قدرت این افراد که خواهان یک برنامه حقیقی برای خروج شهرستان های ۴گانه از رکود هستند نیز موارد خاصی را مشاهده نمی شود.

حلقه ی اطراف هر ۴ نفر همان افراد تکراری است که سبب ایجاد فاصله میان آن ها و‌ مردم شده است و همین موضوع سبب شده هیچ کدام از این چهار کاندید مطلوب و دلخواه قاطبه مردم نباشد.

موحد یا همان سناتور کهگیلویه بزرگ دارای لقبی پر آوازه و متخصص کارهای شخصی است اگر او را یکه تاز انجام کارهای شخصی بدانیم بی شک اغراق نکرده ایم و اما وی با توسعه عمومی و همگانی  بیگانه است و در چهار سال اخیر با توجه به افزایش جمعیت جوانان بیکار نتوانسته است طرفداران خود را راضی نگه دارد و بسیاری از دوستان وی جدا شده و  یا دیگران‌ پناه برده اند.

 با توجه به دستان خالی وی در امور عمومی مورد نقد جدی افکار عمومی و رسانه ها نیز می باشد، از طرف دیگر با توجه به بی اخلاقی افرادی که خود را وابسته به وی می دانند و به اصطلاح تیم رسانه ای وی نامیده می شوند ریزش های وی روز به روز بیشتر می شود و گویا دستان خالی از عملکرد  راهی جز حمله به رقبا و ایجاد اختلاف میان هاشمی و بزرگواری نمی بینند و  با توجه به آگاهی جامعه قطعا این شیوه نه تنها فایده ای ندارد بلکه سبب دلسردی بیشتر دوستان موحد خواهد شد.

عدل هاشمی پور نماینده تک دوره ای کهگیلویه بزرگ که به زعم هواداران اش عملکرد عمومی نسبتا خوبی نزد مردم داشت و بعلت  دست ردی که در دور گذشته از مردم دید دست به یک اصلاحات اساسی زد اما وی نیز پلن و نقشه راه مشخصی ندارد  و همچنان در بر پیکره سابق می چرخد!

هاشمی نیز همچون  موحد دستان خالی در رسانه و ارائه برنامه و جلب آرای خاکستری جامعه دارد و برنامه ای هماهنگ جهت جذب قشر جوان و فاقد قدرت ندارد و اتاق فکر وی معطوف به جلسات مختلف و حضور در بین مردمی است که از موحد جدا شده اند یا از قبل کنار هاشمی بوده اند.

علی محمد بزرگواری نماینده اسبق ادوار  کهگیلویه بزرگ با لقب مختار سعی در ادبیات سازی داشت اما این روحانی منتقد در  حال حاضر در سکوت کامل به سر می برد، وی  با توجه به صراحت کلام  توانست قشر عظیمی از جوانان حامی عدالت را به خود جذب کند اما با ورود به انتخابات و با سکوت همان محبوبیت را نیز از دست داد و با توجه به کلی گویی و حمله به دیگران باز هم دستان خالی اش در ارائه برنامه و راهکار برای مردم مشخص است و اتاق فکر وی تنها راه عبور از تنگنا انتخابات را ذکر عملکردهای تیتروار دوران گذشته و حمله به نماینده فعلی می بینند.

علی مژدهی پور کاندیدای یک دوره انتخابات مجلس در کهگیلویه بزرگ و بهبهان، شخصیتی که تا سِمت معاون وزیر نیز پیش رفت و این روزها در حال برگزاری جلسات و جلب آرای ناامید از هاشمی و موحد و بزرگواری است.

مژدهی پور هنوز هیچ فعالیت رسمی و رسانه ای خاصی جز توئیت های خود وی ندارد و گویا با توجه به تاخیری که داشته است هنوز نتوانسته است به یک ثبات برسد و مشکلات پیش رویش نشانگر عدم تحلیل درست و بی نظمی است‌.

مژدهی پور نیز همانند سه کاندیدای دیگر هنوز برنامه ای ارائه نداده است و صحبتی درباره آینده نداشته است.

کاندیداهای دیگری نیز در صحنه انتخابات حضور دارند که‌ می توانند این دور را صرفا به عنوان تفریحی بیابند چون جدال این ۴ نفر فرصت دیده شدن به دیگران نخواهد داد.

و در انتها باید هر ۴ نفر را بازنده برای جذب آرای خاکستری و ناامید جامعه دانست و باید این نقد را بپذیرند که قدرت تحلیل و رسانه ضعیفی دارند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 هدایت 1402/8/3 10:9:6

    علی محمد بزرگواری دو دوره نمایندگی را باید مدیدن موحد و نیروهایش باشد الان هم تمام هم و غمش اینه که موحد یا سفر کند به جایی یا هم رد صلاحیتش کند تا دوباره بتونه نماینده شود . تکلیف هاشمی با اوضاع و عملکرد گذشته اش معلومه ایشان هم منتظر هر گونه لغزش از طرف موحد هست . مژدهی هم که کلا منتظر ببینه چه به سر موحد می اید پس نتیجه می گیربم که هر سه تای دیگر فقط به امید نبودن موحد پابه رقابت گذاشتند و لاغیر . بروید دعا کنید شاید موحد نیاید

    پاسخ
  • 2 ع. خ 1402/8/2 23:41:58

    تو مغرضانه قلم میزنی و این یعنی به زیر سوال بردن فلسفه خبر و خبرنگاری!!! با وجودیکه هر چهار کاندید نامبرده از طرف شما که می‌توان گفت درست هم تحلیلشون کردی ، اما در مقابل این چهار کاندیدای اصول گرا یک کاندید شاخص اصلاحطلب وجود دارد که علاوه بر اینکه برخی آرای آن چهار کاندیدا را جلب کرده پنجاه درصد دیگه که آراء اصلاحطلبان می باشد را در سبد خود دارد و تنها گزینه ای است که با گفتمان جدید و به روز می‌تواند آراء خاکستری را جلب کند

    پاسخ
  • 3 عارف 1402/8/2 23:27:27

    دکتر دهبانی

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها