یادداشت
گفتگو و گزارش

صحبت های سیدمنصور تقوی در تلویزیون؛ رویا یا واقعیت؟


آرمانشهر دیشموک از نظر رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه

کمبود پزشک، نبود پزشک متخصص، نبود رادیولوژی، نبود دائمی آمبولانس و مسافت طولانی تا دهدشت همه دردهای مردمی است که این همه رنج سزاوارشان نیست و پای شبکه دنا به موضوع باز شد. تقوی ضمن تکذیب صحبت های مردم و بخشدار دیشموک از خدمات نظام به مردم و خدمات بنیاد علوی سخن گفت.

آرمانشهر دیشموک از نظر رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه

اَفتونیوز| برخی مناطق با رنج و محرومیت خو گرفته اند به طوری که محفلی برای عکس های تکراری و گریه های زیادی شده اند اما همه چیز سطحی است و دستی برای یاریشان نیست و دیشموک این منطقه پر از نعمت همواره با محرومیت عجین بوده و هست.

در روزهای گذشته خبر فوت برادر و پدری از دیار دیشموک که به علت نبود آمبولانس با ماشین برادرش در حال اعزام بود دل هر شنونده ای را به درد آورده و صحبت های برادرش مبنی بر اینکه برادر من رفت نگذارید دیگرانی از دست بروند نهایت دلسوزی و صداقت این مردم است.

کمبود پزشک، نبود پزشک متخصص، نبود رادیولوژی، نبود دائمی آمبولانس و مسافت طولانی تا دهدشت همه دردهای مردمی است که این همه رنج سزاوارشان نیست و پای شبکه دنا به موضوع باز شد.

تقوی ضمن تکذیب صحبت های معترضین و بخشدار دیشموک از  شرایط مناسب و ایدئال سخن گفت.

طبق گفته تقوی در دولت قبل کاری انجام نشد و در این دوره وی به دنبال تغییر سطح درمانگاه های قلعه رئیسی و  دیشموک جهت خدمات بیشتر است و راه عامل اصلی مشکلات این بخش است و اولویت در این بخش ها و بخش سوق در انتقال بیمار است که راهداری باید مسافت بین دیشموک و دهدشت را کاهش دهد و مشکل مسافت را حل کند و تا سطح بندی درمانگاه ها تغییر نکند خدمات بیشتری نمی توان داد.

آرمان شهر توصیفی سید منصور تقوی که حداقل ۱۲ سال بر مسند شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تکیه زده با آنچه مردم توصیف می کنند و ما از مشکلات می بینیم متفاوت است به گفته بخشدار دیشموک ۱۶ روستا یک مرکز بهداشت درست ندارند!

مردم از بی نظمی ها و عدم مدیریت درست گلایه دارند و تقوی خود را پشت نظام و خدماتش پنهان می کند تا مجری را به سکوت وادار کند و مجری نیز با هوشمندی تمام این نکته را متذکر شد.

به نظر میرسد مدیر پر سابقه  شبکه بهداشت کهگیلویه هنوز نمی داند اگر شرایط مطلوب  باشد مردم از مشکلات نمی گویند و گلایه ندارند.

به نظر میرسد تقوی خود را پشت خدمات نظام و خدمات بنیاد های علوی و برکت قایم می کند  و در آخر به سطح بندی درمانگاه قلعه رئیسی و دیشموک نگاهی می اندازد و مدعی است در این سطح بندی نمی توان کاری کرد.

مجری گویا زبان مردم است که در انتها می گوید پس نیاز به اقدامی نیست تا سطح بندی درست شود!

کهگیلویه در بستر درمانی در بحران های بیشماری است که هیچ کس بار مشکلاتش را به گردن نمی کشد و دیشموک با ۱۰۴ روستا محروم و محروم تر است و قطعا ریاست ۱۲ ساله تقوی بر مسند بهداشت و درمان در این شهرستان جز اولین های  این عقب گرد و نبود امکانات است.

تقوی میراث دار صندلی بهداشت و درمان که از دولت گذشته گلایه دارد عملکرد خویش را نیز محک بزند تا مردم بدانند حاصل عملکرد وی در این مسند چه بوده است؟ 

به نظر می‌رسد برای آنالیز وضعیت سلامت و درمان دیشموک باید به وجدان مسولین و صحبت های مردم رجوع کرد و صحبت های جلوی دوربین صدا و سیما و گزارش عملکرد ها چندان قابل استناد و ارجاع نیستند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها