یادداشت
گفتگو و گزارش

گفت و گوی اختصاصی اَفتونیوز با اردشیر یاری


برای حضور در انتخابات به نتیجه نرسیدم/سید ناصر قربانی مقایسه با تاج گردون شد/ در استان ما ۷۰ درصد انرژی مدیران صرف حواشی می شود

«اردشیر یاری‌» معاون سابق پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع  اداره‌کل آموزش‌ و پرورش کهگیلویه‌ و بویراحمد و فعالین سیاسی اصلاح طلب به گفت و گو با اَفتونیوز نشسته است.

برای حضور در انتخابات به نتیجه نرسیدم/سید ناصر قربانی مقایسه با تاج گردون شد/ در استان ما ۷۰ درصد انرژی مدیران صرف حواشی می شود

اَفتونیوز| «اردشیر یاری‌» معاون سابق پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع  اداره‌کل آموزش‌ و پرورش کهگیلویه‌ و بویراحمد و فعالین سیاسی اصلاح طلب که در طول سال‌های دولت روحانی از چهره های اثرگذار اداره کل آموزش و پرورش استان بود.

یاری را از مدیران تاج گردونی می‌نامند، وی بارها گفته رابطه من و تاج گردون بیش از اینکه سیاسی باشد از جنس رفاقت و دوستی است. 

او می گوید:  متولد ۱۳۴۶ هستم، معلمی را از دیشموک روستای ده احمد شروع کردم و انتهای خدمتم نیز ۸ سال معاون‌پشتیبانی و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش بودم، علی رغم پیشنهادات از سمت استانداران مختلف من در آموزش و پرورش ماندم و در همانجا بازنشسته شدم، اَفتونیوز در این مجال پای صحبت های او نشسته است.

اَفتونیوز: سوالات را انتخاباتی آغاز کنیم، چرا علی رغم وجود شایعات در مورد ثبت نام در انتخابات پیش رو، ثبت نامی صورت نگرفت؟

یاری: متاسفانه جامعه ما اگر فردی دارای توانی بود یا از طرف افراد جامعه مورد مقبولیت قرار داشت این نگاه به وجود می آید که در انتخابات ثبت نام کند در حالی که باید تمام ابعاد را کنار هم قرار دهد آیا می تواند بار نمایندگی را بردارد یا نه؟

علت این شایعه هم مطرح بودن در سطح جریان سیاسی و حضور مداوم در مراسمات بوده است اما من با بررسی کامل زوایا و بر خلاف اصرار اطرافیان به این نتیجه نرسیدم که ثبت نام کنم به هر حال در استان ما به سبب ویژگی های خاص افرادی که قصد نمایندگی دارند باید خیلی مسائل از جمله تهمت ،توهین و ...را تحمل کنند و زندگی آسوده را با آسیب همراه‌ می سازد لذا با توجه به اینکه زندگی معلمی و ساده ترجیحم بر عدم ثبت نام بود.

از طرف دیگر نماینده ای که بعد از نماینده قوی مانند تاجگردون پا به عرصه می گذارد از خیلی جهت ها با ایشان مقایسه می شود و نمی تواند آنگونه خود را نشان دهد.

بعد از بررسی زیاد هیچ وقت به یک جمع بندی در ذهن خود نرسیدم ولی از آینده کسی اطلاعی ندارد.

اَفتونیوز:چرا همواره از جناب تاجگردون حمایت می کنید؟

 علاوه بر دوستی و ارتباط عمیق میان من و ایشان در حدی  شفاف و بی پرده هستیم که  همدیگر را نقد می کنیم و تعارفی نیست و در مرتبه دوم آیتم هایی در ایشان دیدم که در مقایسه با دیگران در کمتر کسی دیده ام. انسانی توانمند، باهوش،  کارا و نسبت به دوستان خود وفادار است و یکی از حسن های خوب ایشان همین خصلت است که همواره‌ پشتیبان دوستان خود است مگر اینکه آنان راه خود را جدا کنند.

شاخصه انتخاب من به جز دوستی و ارتباط عاطفی میان ما، رنگ و بوی سیاسی ندارد چون ایشان شخصیتی سیاسی ندارد بیشتر اجرایی هستند، توانمندی ایشان که‌ می تواند برای جامعه‌ مفید و اثر گذار باشد مد نظر من بوده است من هر روستای رفتم به خاطر خدمات تاجگردون وی را دعا می کنند این نشان دهنده ی این است که ایشان لایق حمایت و طرفداری است.

اَفتونیوز : عملکرد دولت آقای رئیسی را از دید یک اصلاح طلب در سطح کشور، استان و شهرستان چگونه‌ می بینید؟

یاری: عملکرد یک موضوع نسبی است و نمی توان طبق سلیقه شخصی کسی را نفی یا تصدیق کرد به نظر من منطقی نیست نمی توان گفت آقای رئیسی اصلا عملکردی نداشته قطعا در حوزه ای عملگرا بودند و عملکردی جهت ارائه داشتند و در حوزه دیگری دارای ضعف بودند ما باید همه پارامترها را کنار هم قرار دهیم و بررسی کنیم. به نظر من با توجه به یکپارچگی میان دولت، مجلس و قوه قضائیه  و حتی ائمه جمعه و جماعت وجود داشته ملاکی است که آقای رئیسی می توانست عملکرد بهتری داشته باشد و بهتر عمل کند حالا شرایط بین المللی و کشور را نیز باید لحاظ کنیم.

در استان و شهرستان چون من همسو نیستم بگویم در همه ی موارد ضعف بوده و همه چیز را سیاه ببینم منطقی نیست همانگونه که نقدهایی به عملکرد بنده وارد هست قطعا من نمی توانم همه چیز را سیاه ببینم و نیمه ی پر لیوان را نبینم و قضاوت ها نیز باید علمی و دقیق و کارشناسانه باشد.

اَفتونیوز: عملکرد جناب حسینی نماینده گچساران و باشت را چگونه می بینید؟

یاری: سابقه ی دوستی من با خانواده حسینی به بیش از ده سال باز می گردد.

با سید قدرت حسینی ارتباط عاطفی و نزدیکی داشتم به طوری که در دور اولی که ایشان کاندیدا شدند من علی رغم اینکه خط مشی یکسانی به لحاظ سیاسی نداشتیم اما جز حلقه اول و اصلی حامیان ایشان بودم.

در مورد سید ناصرحسینی هم ایشان را در گذشته انسانی با بیان خوب و عملگرا و همچنین دارای ویژگی های منحصر به فردی می دانستم به هر حال ایشان برادر شهید هستند و خود نیز جانباز هستند که کتابی نوشتند که تحسین رهبر انقلاب را برانگیخت.

پس چنین شخصی قطعا پتانسیل بسیاری دارد و با توجه به این پتانسیل به نظرم عملکرد جالبی نداشتند و البته باید پای صحبت های ایشان نشست شاید دلایلی برای این مورد دارند و قطعا اطرافیان و توقعات آنان تاثیر بسیاری دارد و همچنین هجمه های علیه ایشان نیز زیاد بود.

البته دلیل دوم که ایشان در عملکرد نمره قابل قبولی نگرفتند باز می گردد به جانشینی ایشان به جای نماینده ای چون تاجگردون که قطعا سبب مقایسه عملکرد این دو با هم میشد و به نظرم مقایسه این دو فرد اشتباهه و این مقایسه برمی گردد به توقعی که مردم داشتند و هر کس جایگزین تاجگردون میشد توقعاتی از ایشان زیاد بود. 

پس آقای حسینی را باید با خودش و یا نمایندگان ادوار دیگر یا نمایندگان سایر شهرستان ها مقایسه کرد چون اگر مقایسه با تاجگردن باشد معیار سخت خواهد بود .

ایشان با توجه به شرایط جسمی که داشتند در حد توان تلاش کردند اما من به عنوان شخصی که از ایشان شناخت داشتم توقع داشتم قوی تر و محکم تر ظاهر شوند.

اَفتونیوز: اگر آقای تاجگردون بنا به هر دلیلی در صحنه انتخابات نباشند از چه کسی حمایت می کنید؟

یاری: تصوری که ایشان نباشد را ندارم اصلا به چه دلیل ایشان نباشد؟ از جوانی در جنگ و جبهه حضور داشتند و مجروح شد و برادرش شهید شد و در ۲۴ سالگی مدیر برنامه بودجه کهگیلویه و بویراحمد و فارس بود و از دو رئیس جمهور نشان ملی دریافت کرد.

هر جا بود انسان موفقی بود و تمام پرونده شخصی و کاری ایشان بررسی شد و کوچک ترین نقطه تاریکی نیافتند.

در شرایطی که اکثریت در حال تحریم انتخابات هستند ایشان به این شکل به صحنه می آید و خود را عرضه می کند در حالی که میتواند بدون نمایندگی با توجه به تخصص زندگی راحتی داشته باشد.

انسانی که می خواهد خودش را برای مردم فدا کند فکر نکنم دلیلی برای رد صلاحیت توسط نظام باشد و به هر حال ایشان به پای نظام در همه حال ایستاده اند و وفادار هستند و نظام نیز چنین نیروی متخصصی را از دست نمی دهد.

اَفتونیوز: یعنی شما اصلا به نبود ایشان فکر نکردید؟

یاری: نه چون قطعا نظام بدین شکل عمل نمی کند.

اَفتونیوز: زمانی که شما در سمت معاون‌ پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش بودید شایعاتی بود که شما را به طور غیررسمی مدیر دفتر آقای تاجگردون در یاسوج بودید.

یاری: علی رغم دوستی با آقای تاجگردون هیچ گاه چنین صحبتی درست نیست و هیچ گاه مدیر دفتر نمیشوم ولی در مجموع ارتباط عاطفی بین من و آقای تاجگردون ارتباط حسنه ای هست.

من سعی می کردم خودم مواردی را پیگیری کنم و جاهایی استانداران و مدیران کل حرمت بنده را داشتند و من حرف خودم را می زدم کمتر موضوعی بود که آقای تاجگردون به من انتقال دهد که بخواهم به مجموعه استانی انتقال دهم بیشتر در حدود وظایف خودم بود و اینگونه نبود.

اَفتونیوز: اگر قرار باشد عملکرد حاج بهرام تاجگردون و غلامرضا تاجگردون را توصیف کنید چی می گوید؟

یاری: حاج بهرام بیشتر یک نیروی فکری بودند و حساب کنیم یک نماینده سیاسی بود و انسانی بود که اگر مشی و راهی داشت تا آخر ادامه میداد حال در این راه هر سرنوشتی که می خواست پیش بیاید ادامه میدادند.

ولی غلامرضا تاجگردون بیشتر یک نیروی اجرایی است یعنی شاید خیلی ها در سیاست ایشان را محکوم کنند اما ایشان واقعا در قاموس هیچ گروه و حزبی نمی گنجد بیشتر انسانی کاری و اجرایی است و دارای نرمش هایی در جایی جهت کمک به شهرستان ها بودند.

حاج بهرام کاملا انسان فکری و اندیشه ای و حاج غلام بیشتر انسان اجرایی هستند که حاضرند برای خدمت بیشتر به مردم در یک جاهایی هم کوتاه بیایند، حاج غلام ریزه کاری ها را بیشتر بلد است ، حاج بهرام نیرویی قابل ستایش و مرید و مراد همه ی ما است.

اَفتونیوز: در بحث اعتبارنامه آقای تاجگردون به نظر شما ظلم شد یا چیزی مطابق قانون بود؟

یاری: در مجموع در استان ما به خصوص شهرستان های گچساران و باشت نخبه کشی بسیار زیاد است.

می گویند پیامبر از مسیری عبور می کرد یک حیوانی از بین رفته بود همه می گفتند که بوی بدی می دهد پیامبر(ص) فرمود: دندانش سفید است یعنی این مُردار ویژگی خوبی نیز دارد.

در استان ما ،گچساران به عنوان یک قطب فرهنگی مطرح است اما دو بار انتخابات این حوزه علی رغم رای مردم با مشکل مواجه شد یک بار زمان حاج بهرام و یک بار هم دور گذشته که در هر دو مورد به مردم ظلم شد و تفاوت هر دو دور زیاد بود .

توقع ما از دوستان سیاسی این بود که به خاطر مردم این موضوع را تمام شده تلقی کنند و حتی پیام تبریک می فرستادند در انتخابات همواره بحث ها جهت تهییج وجود دارد اما اینکه یک سری افراد از بالا تا پایین از استان و کشور بسیج شوند که چنین کاری انجام دهند به نظرم زیبا نبود و نباید این دوستان همراهی میکردند و یک عده هم اظهار ندامت کردند و شاید بعدها هم دیگرانی اظهار ندامت کنند اما به طور کلی عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

اَفتونیوز: آقای موحد در این بحث دخیل بودند و نقش داشتند یا نه؟

یاری: من نمی توانم به صراحت چنین چیزی را بگویم و قبل از بحث اعتبارنامه با آقای موحد در دهدشت ملاقاتی داشتم در ظاهر به شدت از آقای تاجگردون حمایت می کردند و بحث زاگرس و فراکسیون زاگرس نشینان هم مطرح بود  اما در بحث کرونا که نمیدانم صحت داشت یا نه ایشان می توانست کمک کند اما اینکه دنبال این قضیه بوده باشد بعید می دانم .

اَفتونیوز: عملکرد شما در زمانی که معاون پشتبانی آموزش و پرورش بودید از نظر خودتون چگونه بود؟

یاری: واقعیت هیچ کس نمی گوید دوغ من ترش است.

قطعا ضعف و حُسن وجود داشت ولی من هر چه توان داشتم گذاشتم که کارم خوب انجام شود.

نمی توان در مناطق صحبت کرد یا اسم برد اما در خود اداره کل و حوزه تحت اختیار بنده به هیچ عنوان نگاه خطی یا سیاسی در حوزه کاری وجود نداشت

اَفتونیوز: نگاه قوم گرایی  وجود داشت؟

یاری: در زمان معاونت اینجانب مجموعه فرزندان گچساران و باشت به ۸ یا ۹ نفر می رسید با وجودی که حدود ۳۰۰ نفر در اداره کل وجود داشت با توجه به اینکه هزینه مسکن در یاسوج برای فرزندان گچساران و باشت زیاد بود و علاقمندی نشان نمی دادند و از طرف دیگر سعی میشد استان را خوب ببینیم و حتی پست های معاونت هم در شهرستان ها تقسیم شد و نگاه ما اینگونه بود که آموزش و پرورش متعلق به کل استان است و نکته ی دوم سعی کردیم مجموعه تخصصی حوزه خود را حفظ کنیم و در حوزه های تخصصی مثل بودجه ،حسابداری هیچ کس را لغو ابلاغ نکردیم و فقط اگر کسی بازنشست شد نیروی متخصص جایگزین کردیم .

اَفتونیوز: اگر زمانی بنا باشد به درخواست عده ای مقابل آقای تاجگردون رقابت کنید می پذیرید؟

یاری: در دنیا هیچ‌ چیز را نمی توان پایدار دانست و دوستی های دنیا ناپایدار است و به قولی نمی توان با قطعیت تا پایان دنیا سخن گفت شاید روزی رقابت صورت گرفت اما در شرایط فعلی قطعا نمی پذیرم و مقابل آقای تاجگردون تحت هیچ شرایطی رقابت نمی کنم.

اَفتونیوز: عملکرد آقای احمدزاده به عنوان استاندار و فرزند شهرستان باشت چگونه بود؟

یاری: زمانی که احمدزاده فرماندار گچساران بودند شناخت اجمالی داشتم و بیشتر ارتباط ایشان با آقای زارع پور بود و ایشان همواره از تعبد و اخلاص احمدزاده تعریف می کردند و همینگونه نیز هست.

عملکرد آقای احمدزاده به عنوان استاندار در راستای سیاست های دولت بود و در بحث فرمانداران من نقدی که داشتم درسته که با هماهنگی نماینده ها نیروهای اجرایی را انتخاب کردند می توانستند گزینه های خود را نیز در نظر بگیرند و در قوت و ضعف آن ها دقت بیشتری داشته باشد اما قطعا ایشان دارای قوت و ضعف هایی است.

همواره به عنوان فرزند استان آرزوی موفقیت برای ایشان دارم.

با توجه به بافت عشیره ای استان، کار و شرایط استاندار بومی سخت است و تعارفات و ملاحظاتی است در مجموع باید به داشته های بومی احترام گذاشت.

کار اجرایی در استان سخت و زمان بر است و دخالت ها و حواشی ۷۰ درصد انرژی استاندار را می گیرد.

اما به طور کلی عملکرد نسبی است اما می تواند کوشش بیشتری داشته باشد .

به عنوان یک دوست توقع داشتم نگاه ویژه تری نسبت به گچساران و باشت داشته باشد.

اَفتونیوز : پتروشیمی گچساران تبدیل به محلی برای اختلافات سیاسی شده هر کس بار مشکلات را بر دوش این صنعت می گذارد کرایه منزل ، گرانی و بیکاری جوانان را به پتروشیمی ربط می دهند .نظر شما چیست؟

یاری: در حوزه تخصصی من نیست و اطلاعات دقیقی هم ندارم و من تخصصی ندارم که اظهار نظر کنم.

ولی در گرانی زمین و خانه قطعا تاثیراتی داشت اما بحث بومی و غیربومی معتقدم که در حوزه ی تخصصی نیروی ماهر کم داریم و این آفتی است.

ما توقع داریم که با مدرک تحصیلی شغلی به دست بیاوریم و به دنبال شغل دفتری هستیم و کمتر دنبال فعالیت بدنی و یدی و مهارتی هستیم.

بومی به قانون برمی گردد و بستگی دارد قانون چه ملاک و دستورالعمل دارد.

چیزی که در جامعه ما بعد از بحث پزشکی مطرح است ما باید دنبال تربیت نیروی متخصص و ماهر تربیت کنیم و اگر فن و مهارت خوبی داشته باشید قطعا صنعت و پتروشیمی به شما احتیاج دارد.

چیزی که در جامعه ما رواج یافته شغل های دفتری و اداری است و کمتر به سمت شغل های آزاد و مهارتی می رویم.

اَفتونیوز :اگر دو خاطر ماندگار از دوران کاری خود بیان کنید ممنون میشم.

یاری: خاطره اول: سال اول تدریس در دیشموک بودم و ۲۸ مهر بود و می خواستیم از دیشموک به سمت باشت بیاییم قصد داشتیم پنج شنبه نمانیم . حین آماده شدن جهت رفتن شخصی به سمت ما آمد و گفت آقای تلاشان و معلم راهنما هستم . بعد از نشستن پرسید آقای یاری کیه؟من معرفی کردم گفت من از چاروسا اومدم و در مسیر هر کدام از دانشجوهای تربیت معلم که سال اولشان است دیدم گفتند اگر معلم می خواهید آقای یاری و از سواد و توانمندی شما تعریف کردند می خواهم صبح کلاس شما را بازدید کنم.

من چهارم و پنجم تدریس می کردم صبح از ۸تا ۱۱ از دانش آموزان سوال پرسید و یک سوال را پاسخ ندادند گفت آقای یاری این همه تعریف چی بود؟ گفتم من مقصرم شاید بد تدریس کردم و آن بازدید جرقه ای جهت تغییر نگاه من به تدریس بود و الحمدالله آن کلاس تبدیل به کلاس موفقی شد.

خاطره دوم: خاطره دیگرم مربوط به زمانی است که جهت مصاحبه معاونت پشتیبانی به  وزارت خانه رفتم، از طرفی نمایندگان دیگر استان از جمله بزرگواری و زارع چون شناخت نداشتند با آمدن من بنا به حرف هایی که شنیده بودند به شدت مخالف بودند  و وزارت خانه هم از این مخالفت اطلاع داشتند بعد از انجام مصاحبه معاون وزیر آقای کیارشی ما را به حضور پذیرفت و گفت: آقای یاری شما برای مدیرکلی نیز مناسب هستید اما بی خیال معاونت شوید گفتم در یک کلام بگو زهلم ایره...گفت آقای یاری چرا اینطور با من صحبت می کنید؟ گفتم بدون تعارف میگم پس من برای مدیرکلی خوبم برای معاونت خوب نیستم! گفت تو همون یاری باشت نیستی که حکم سرپرستی را نپذیرفتی گفتم بله ! گفت دیگه آدم نبود تا تو رو بیارن! اونجا زدی جلسه را بهم ریختی اینجا هم توی روی من این مورد رو میگی و این مورد همواره از طرف آقای تاجگردون بیان میشد.

اَفتونیوز :  ماجرای ریاست آموزش و پرورش باشت در دولت احمدی نژاد چه بود؟ 

یاری: با اصرار دوستان راضی به پذیرش پست شده بودم،  جلسه معارفه نیز برگزار شد من چک کردم تا به جای مدیریت، سرپرست نوشته شده است لذا من ابلاغ را نپذیرفتم و از همانجا به گچساران برگشتم.

اَفتونیوز : حسن ختام مصاحبه اگر سخنی با جوانان دارید بیان کنید.

یاری: یک نکته به عنوان یک معلم که دارای شکست ها و موفقیت هایی بوده و الان بازنشست هستم و شناخت کلی از استان و طوایف مختلف آن چه در کهگیلویه و چه در بویراحمد نیر دارم بیان می کنم: بیائیم همگرایی کنیم ، همدیگر را نابود نکنیم ، نسلی که ما بودیم بد عمل کردیم جوانان ما این راه را ادامه ندهند جوانان ما پشت هم باشند و همدیگر را حذف نکنند قدر هم را بدانیم حالا اگر جریانات سیاسی هست و به قول سادات شاهزینعلی قهرمون رو داریم باید بارمون رو بار کنیم جایی که برای پیشرفت استان است همه در کنار هم باشیم و اگر نیرویی وجود دارد که برای استان مفید است فارغ از نگاه حزبی اصولگرا یا اصلاح طلب سعی کنیم به وی کمک کنیم .

خود من سعی بر این داشتم هرگز دنبال تخریب کسی نبوده ام و سوگند می خورم خطی علیه کسی ننوشتم.

بیایید از هم بگذریم و دست از این نوع شب نامه نگاری و تخریب ها علیه هم  برداریم سعی کنیم حسن ها را ببینیم.

انتخابات شبیه یک بازی فوتبال است و پیروز و بازنده دارد در مهد دموکراسی اروپا و آمریکا یا جریان دموکرات یا جمهوری خواه پیروز هستند و این کاملا طبیعی است و باید بپذیریم وبی اینکه تخریب کنیم ادامه دهیم و برای پیشرفت به همدیگر کمک کنیم.

من می گویم همانطور که تاجگردون اصلاح طلب برای استان مفید بوده هدایت خواه اصولگرا نیز برای استان مفید بود آقای روشنفکر ،موحد ، بزرگواری و منطقیان و مرحوم لاهوتی نیز مفید بوده و هستند.

مثلا بهرام تاجگردون به عنوان نمادی از استان و شهرستان بود الان ایشان را طرد کردیم کی ضرر کرد؟ خوب ما ضرر کردیم باید قدر داشته هایمان را بدانیم.

مثلا نیرویی مثل حضرت آیت الله ملک حسینی داریم که در هر استان دیگری بود برایش سنگ تمام می گذاشتند ما چه کردیم؟

ما باید از داشته هایمان استفاده کنیم.

من بازنشسته هستم و نیازی به تملق جهت پستی ندارم اما همواره به نیروهای ارزشی و فکری جریان های مختلف احترام گذاشته ام و حرمتشان برای من واجب بوده و هست اما انسان هایی که دنبال تخریب و پیدا کردن ضعف دیگران هستند را قبول ندارم هر انسانی دارای ضعف هایی است اگر بخواهیم با عینک بدبینی نگاه کنیم قطعا هر کس ضعف هایی دارد ، باید سعی کنیم به همدیگر کمک کنیم اگر این نگاه را داشته باشیم پیشرفت می کنیم.

مورد بعدی سعی کنیم فرزندان استان به سمت تحصیلات تکمیلی دوره دکترا بروند و درسته که گاهی شاکی هستند که فرضا یک نفر دکترا گرفته و با حقوق اندک نسبت به یک فردی که شغل آزاد دارد در حال زندگی است اما هر چه کنیم یک فرد عالم تاثیر گذار است و می تواند سرنوشت جامعه را تغییر دهد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 ایران آریائی 1402/8/16 21:58:37

    بدون از هیچ نظر جانبدارانه ای،شخصیتی مثبت و روابط عمومی ،قوی، ومردم دار

    پاسخ
    • 1 - 1 سیدمهدی اهواز پاسخ به : ایران آریائی 1402/8/21 22:31:3

      احسنت ازاین نوع تفکرونگاه امیدوارم همه کسانی که پتانسیلی درهرزمینه ای دارند نگاهشون اینجوری برمحوروحدت وشایسته سالاری عملی باشددرود برجناب اقای یاری حقا که به نحوه احسنت واکمل حق معلمی رااداکردندومن به چنین انسانهای واقع بین وسلیم والنفس افتخار میکنم

سایر اخبار
برگزدیدها