یادداشت
گفتگو و گزارش

نامه یک شهروند خطاب به فرماندار کهگیلویه


شما نه از دردهای پر تکرار مردم بگویید و نه برایشان گریه کنید/ در انتخابات مشی بی طرفانه انتخاب کنید و زیر بار قوم گرایی نروید!

بعد از حواشی عزل یا استعفای سید عبدالعزیز موسوی از فرمانداری کهگیلویه و روی کار آمدن سید حمزه محقق زاده یکی از مخاطبان پایگاه خبری مطلبی را ارسال کرده است.

شما نه از دردهای پر تکرار مردم بگویید و نه برایشان گریه کنید/ در انتخابات مشی بی طرفانه انتخاب کنید و زیر بار قوم گرایی نروید!

اَفتونیوز| یکی از مخاطبان این پایگاه در یادداشتی خطاب به سید حمزه محقق زاده  فرماندار جدید کهگیلویه نوشت:

جناب سید حمزه محقق زاده با اهداء سلام و خسته نباشید خدمت شما فرزند برومند کهگیلویه بزرگ؛

فرصت را مغتنم شمرده و به شما از آن جهت تبریک عرض می کنم که خداوند توفیق خدمت در قامت فرماندار مردمی صادق و قدرشناس را به شما عطا کرده و امیدوارم فارغ از جبهه گیری های قومیتی نامی نیک چون همیشه از خود بر جای بگذارید.

از آن جهت که اعتقاد دارم هر تغییری هر چند اندک بارقه ای امید برای مردم باید باشد که در زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی به آنچه حقشان است برسند بر خود لازم دانستم به عنوان فردی در زیر پرچم این نظام توصیه هایی به شما در قامت فرماندار جدید کهگیلویه داشته باشم.

نمی توان خدمات نظام به مردم را نادیده گرفت اما کاستی ها اگر رفع نشود بر خدمات چیره می شود و سبب بدبینی مردم به نظام خواهد شد و آنجاست که دشمنان این مرز و بوم شادمان از ناامیدی مردم خواهند بود لذا اول به شما توصیه می کنم بر خلاف رویه گذشته هیچ‌مشکلی را بر زبان نیاورید که زخمی بر دردهای کهنه مردم باشد بلکه بنویسید و با تلاش جهادی در پی حل مشکلات مردم باشید.

کهگیلویه را محروم از نعمات ندانید بلکه محروم از تلاش بدانید که تلاش ها برای رفع مشکلات مردم کم بوده و جای بسیار دارد.

بخش های مختلف را به یک‌ چشم ببینید از شما توقع داریم به مصداق آیه :  یا أَیُّهَا النّاسُ إِنّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَر وَ أُنْثى وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ

ترجمه:

ـ اى مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره ها و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید; (اینها ملاک امتیاز نیست) گرامى ترین شما نزد خداوند باتقواترین شماست; خداوند دانا و آگاه است!

تکثر طوایف را جهت شناخت بیشتر بدانید نه نگاه قومیتی و خاص!

همه را به یک‌چشم ببینید و زیر بار  تفرقه و قوم گرایی حاکم در این  دیار کهن را نروید.

مدیرانتان را به صف کنید و به بخش های مختلف ببرید و اجازه دهید مدیران تحت امر شما درد مردم را لمس کنند شاید کفش آهنینی جهت تخصیص بودجه بر پای کنند و درد مردم را فریاد زنند و صدای مردم در مرکز استان باشند نه صرفا مدیرانی باشند که دستورهای شما را امضا و پشت میز نشینان روز و در جلسات نشینان سیاسی شبانه برای تحکیم جایگاه خود باشند.

مدیران را به سبب عملکردشان بازخواست کنید که بدانید راه تثبیت جایگاهشان نه جلسات سیاسی شبانه بلکه عملکرد خود آنان است تا کمی تحرک و پویایی را به چشم ببینیم.

بخشداران را به صف کنید که به جای فرار از رسانه ها پاسخگوی رسانه ها باشند و بدانید زبان نقد متفاوت است اما هر نقد در دل خود پیامی برای مسئول و مدیر دارد و اگر نقد و پیشنهاد را از جامعه ای گرفتید تحرک و پویایی را گرفتید.

طرح های عظیم کهگیلویه چون آبرسانی به ۴ شهر و آبرسانی به دهدشت غربی و سد سرپری و ... آینده ی این شهرستان هستند و شاید ماموریتتان اتمام این طرح هاست پس بشناسید و کوتاهی نکنید که عبادت جز خدمت خلق نیست.

میدانم که فرزند این خاک و دلسوزید و عملکردتان نشان داده هر جا بودید به دنبال خدمت بودید اما بر حذرتان میدارم از چاپلوسان در قامت دوست که دشمنان اندیشه و آخرت شما خواهند بود اگر نشناسیدشان و مانع دیدن مشکلات و دردهای مردم شوند.

سید بزرگوار کهگیلویه غرق رنج و رکود است اما عده ای برای جلوگیری از تزلزل صندلی هایشان آرمان شهری توصیف می کنند که آدرسش را ما نداریم، شما نه از دردهای پر تکرار مردم بگویید و نه برایشان گریه کنید بلکه کفشی آهنین چون اراده تان بر پا کنید و یک به یک مشکلات را شناسایی و حل کنید و آرمان شهر رویایی آنانی که تمام نگرانیشان صندلیشان است را به ما نشان دهید و بسازید.

خدمت به خلق توفیقی است که نصیب هر کس نمی شود و این توفیق را غنیمت دانید و بدانید هر آنچه در این منصب برای مردم انجام دهید توشه آخرتتان است پس رسانه ها و منتقدان را صدر جلسات خود بنشانید و بدانید منتقد دلسوز است که به  فرد در قدرت نقدهایش را می رساند که تغییر رویه ای دهد وگرنه در مدح و ثنای افراد گفتن راحت تر است پس بدانید دوست شما آیینه وار منتقد است و واقعیت های جامعه را منعکس می کند و در آخر شما نه تنها فرماندار بلکه امانت دار این مردم برای آینده اید که باید رای و نظرشان در انتخاباتی بی طرف را اعمال کنید و بی طرفانه انتخاباتی پرشکوه را رقم بزنید و نامی نیک بر دل های این مردم حک کنید.

در پایان این متن، بار دیگر توفیق خدمت به خلق خدا را به شما تبریک گفته و امیدوارم‌ چون همیشه سرافراز از این امتحان خارج شوید.

فرزندی از کهگیلویه



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 شیخ 1402/8/8 21:4:54

    لطفا نام این شهروند را قید کنید

    پاسخ
  • 2 فقط‌ خدا 1402/8/7 18:54:33

    شمارا‌ به خدا قسم فقط وفقط جلو کارهای غیر اخلاقی که شک نداریم عدل هاشمی با پولهای باد آورده انجام می‌دهد را بگیرید........ ایشان‌ فقط‌ وفقط با پول آرای مردم بیگناه را می‌گیرد......

    پاسخ
    • 2 - 1 عدل پاسخ به : فقط‌ خدا 1402/8/8 15:17:14

      عدل باپول ابراهیم هم با .....

سایر اخبار
برگزدیدها