یادداشت
گفتگو و گزارش

دوره آموزشی چهارگانه تولید برگزار شد/جزئیات

آذرفرد مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد : در طرح زنجیره گوشت قرمز و جو موعدی به میزان ۷۰ هزار راس دام درخواست داشته‌ایم و به مقدار ۲۵۰۰۰ راس دام قرارداد بسته شده است.

دوره آموزشی  چهارگانه تولید برگزار شد/جزئیات

اَفتونیوز| با حضور معاونت توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران ،مدیرکل امور تعاونی‌ها سازمان امور عشایر کشور ،مدیرکل ،معاونین و کارکنان امور عشایر استان و اعضای تعاونی های عشایر استان دوره آموزشی آشنایی با طرح‌های چهارگانه تولید برگزار شد .

 در ابتدای همایش آموزشی آشنایی با طرح‌های چهارگانه تولید که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ورزشی باقری برگزار شد مدیرکل امورعشایر استان  با تاکید براینکه عمده مشکل عشایر در این حوزه بحث تضامین لازم برای قرارداد است.گفت : در طرح زنجیره گوشت قرمز و جو موعدی به میزان ۷۰ هزار راس دام درخواست داشته‌ایم و به مقدار ۲۵۰۰۰ راس دام قرارداد بسته شده است.

فضل الله آذر فرد گفت : در بحث گردشگری استان ما چهارفصل است و ظرفیت های خوبی دارد که ما وارد این مسیر شدیم که در گام اول چهار تا پنج منطقه گردشگری عشایری در نقاط مختلف استات شناسایی کردیم.

آذرفر با اعلام اینکه ۱۰ تشکل تعاونی داریم   گفت : تمامی این تشکل های نهایت همکاری را با امورعشایر استان دارند اما با مشکلات فراوانی روبرو هستند، ضمن اینکه دو رویکرد برای تعاونی های عشایری استان و کشور پیشنهاد دادیم .

وی گفت : اعتباراتی که چند سال است در اختیاران فرمانداران و سازمان های اقتصادی بود با رایزنی های متعدد خودمان متولی دریافت آن شدیم

مدیرکل امورعشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود : باید رویکرد از خدماتی به خدماتی تولیدی تغییر کند و مدیران محترم باید به مبحث مهارت توجخ ویژ|ه داشته باشند و بر اقدامات صورت گرفته اقدامات نظارتی بیشر مورد توجه قرار گیرد و.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران در این جلسه گفت : افتخار دارم که در هم اکنون در سرزمینی هستم که  بخشی از هویت تاریخی ما در آن گره  خورده است .

مهدی میزبان خاطرنشان کرد : در تاریخ جمهوری اسلامی سابقه نداشته یک رئیس جمهور  نیم ساعت بصورت متمرکز از عشایر سخن بگوید که دکتر رئیسی در این خصوص وقت گذاشتند .

مهدی میزبان ادامه داد :حذف ارز ترجیحی و خشکسالی، مشکلات اقتصادی زیادی برای عشایر بوجود آورده است، و عشایر مجبور به فروش دام مولد خود گردیدند. سازمان امور عشایر به جهت صیانت از دامداری عشایری و برای تهیه دام مولد تسهیلات ویژه‌ کم بهره به مبلغ ۱۵۰ میلیون در نظر گرفته است و انشاالله بزودی پرداخت میگردد.

میزبان افزود : همکاران خدوم منابع طبیعی و محیط زیست مدافع بلوط های زاگرس هستند. موضوع آفات و کرم حشره‌خوار را مرکز تحقیقات پیگیری میکند و انشاالله با همکاری عشایر از طبیعت و بلوط زاگرس صیانت میگردد.

وی تصریح کرد : عشایر در سطح کشور ۳۵ میلیون هکتار مرتع در اختیار دارد و در استان شما ۵۰ تا ۶۰ درصد مراتع در اختیار شما است .

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران یادآوری کرد : در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲۸۰۰ گونه گیاهی نادر وجود دارد که این فرصت بی نظیری برای عشایر استان خواهد بود  و ثروت کمی نیست هرچند که هر چه از فرصت های این استان برای عشایر بگویم کم است .

مهدی میزبان در این همایش  قول پیگیری درخواست‌های عشایر در حوزه ایلراه‌ها و تسهیلات و سایر موارد مطرحه را داد.

وی اظهار داشت :به جهت نوسازی ناوگان تانکرهای آبرسانی، سه تانکر آبرسانی برای استان کهگیلویه در نظر گرفته شده است که بزودی تحویل استان میگردد و  ماشین آلات راهسازی نیز از دیگر نیازهای استان است و انشاالله در آینده نزدیک تامین میگردد.

میزبان گفت : عشایر ۲۵ درصد گوشت مورد نیاز کشور را تامین می کند که در شریط کنونی یکی از تکیه گاههای بزرگ کشور در خصوص تهیه گوشت قرمز عشایر هستند اما اگر بنا به استفاده از روش های سنتی در پرورش دام باشد شک نکنید به مشکل برخورد خواهید کرد .

مهدی میزبان بر استفاده از طرح های جدید برای فعالین عشایر در صنایع دستی و آموزش هایط متد روز دنیا تاکید کرد .



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها