یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز گزارش می دهد:


جوخانه همچنان بی برق!/بی توجهی فرمانداری چرام و استانداری به مطالبه عمومی مردم

سه نعمت اساسی زندگی در دنیای امروز آب، برق و راه است و این موارد بنیادین ترین نیازهای هر منطقه است. منطقه جوخانه (حدفاصل سرفاریاب سادات-یاسوج) در شهرستان چرام از نعمت داشتن برق محروم هستند.

جوخانه همچنان بی برق!/بی توجهی فرمانداری چرام و استانداری به مطالبه عمومی مردم

اَفتونیوز| سه نعمت اساسی زندگی در دنیای امروز آب، برق و راه است و این موارد بنیادین ترین نیازهای هر منطقه است.

منطقه جوخانه (حدفاصل سرفاریاب سادات-یاسوج) در شهرستان چرام از نعمت داشتن برق محروم هستند.

این رسانه در تاریخ ۱ مهر ۱۴۰۰ در مطلبی تحت عنوان  “اهالی منطقه جوخانه از بی برقی می نالند!/ تعلل عذاب آور شرکت توزیع برق شهرستان چرام” به نقد  کم کاری مسئولین و تشریح مشکلات مردم در این زمینه پرداخت.

در تاریخ ۶ مهر ۱۴۰۰ جمعی از خانواده شهدای این منطقه به نمایندگی از سایر ساکنین در نامه ای خطاب به مسئولین شهرستانی و استانی تقاضای رسیدگی به مشکل خود و تامین حداقل نیاز اساسی پرداختند.

هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفت و پیگیری ها هم همچنان بعد گذشت حدود ۲ سال بی نتیجه بود.

در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ جناب باقراصل ریاست شرکت برق شهرستان چرام در خطبه های پیش از نماز جمعه از اجرایی شدن این پروژه خبر داد.

بعد از گذشت نزدیک به ۲ماه از وعده ریاست برق شهرستان چرام باز هم این مطالبه مردم بی نتیجه ماند.

ریاست اداره برق شهرستان چرام در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار اَفتونیوز در مورد صحبت های خود در ۲۴ شهریور اظهار داشت: به ما قول داده شد اما اعتباری که پیش بینی شد متاسفانه تا الان محقق نشد یعنی تخصیص اعتبار نشد و ما پیگیر تخصیص اعتبار برای این پروژه هستیم .

وی همچنین در مورد بودجه در نظر گرفته شده در سفر اول ریاست جمهوری برای این پروژه افزود: در سفر اول نوشته شد از اعتبارات داخلی وزارت نیرو یعنی نوشته شد اما اعتبار مشخص نبود و وزارت نیرو هم گفت فعلا اعتباری نداریم و به این خاطر باقی ماند و پیگیر هستیم از طریق برنامه بودجه استان بودجه ای برای آن در نظر گرفته شود و در تلاش هستیم.

وقتی به بررسی سفر اول ریاست جمهوری می پردازیم تاریخ ورود رئیس جمهور ۹ مهرماه ۱۴۰۰ ذکر شده است !

یعنی از این سفر و این اختصاص بودجه از اعتبارات داخلی وزارت نیرو بیش از ۲ سال می گذرد و هنوز هیچ تلاشی از سوی فرمانداری ،استانداری و برنامه بودجه برای تخصیص نهایی شاهد نبوده ایم که این پروژه همچنان معطل بودجه است .

تامین اعتبارات داخلی نیاز به تعامل و رایزنی مجموعه فرمانداری و استانداری دارد و قطعا این پروژه با توجه به اینکه مطالبه چندین ساله مردم این منطقه بوده است دارای اولویت و ارجحیت بوده است و اینکه چرا تا به الان تلاشی منتج به نتیجه در این مورد شاهد نبوده ایم صرفا میتواند نشان از عدم اولویت این پروژه برای مسئولین بالادستی باشد .

این رسانه آمادگی انتشار پاسخ مجوعه فرمانداری شهرستان چرام، استانداری و سازمان برنامه بودجه در این زمینه را دارد .



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 چرام 1402/8/12 18:41:10

    منطقه عشایریه و پراکنده اگر برق بش بدهند یه خیانته شرکت برق هیچ وقت این مسولیت را نمی‌پذیرد اگر استاندار راست می‌گویید با مسولیت خودش نامه کتبی بزند و جوابگو سازمان بازرسی و منابع طبیعی را بپذیرد

    پاسخ
  • 2 دانشی 1402/8/10 22:44:32

    سلام جوخانه وپهنالی لی همچنان بدون برق هستند بهتراست که پهنالی لی هم به این مطالبه گری اضافه میشد پهنالی لی علاوه بر نداشتن برق از جاده دسترسی مناسب نیز بی بهره است که مشکلات بسیار زیادی را برای ساکنین بوجود آورده است

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها