یادداشت
گفتگو و گزارش

استاندار؛


در سایه نبود جاده ارتباطی انگشتان مردم بیدانجیر قطع می شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از قطع انگشتان دست برخی روستانشینان بید انجیر در شهرستان چُرام این استان بدلیل نبود محور ارتباطی مناسب اظهار تاسف کرد.

در سایه نبود جاده ارتباطی انگشتان مردم بیدانجیر قطع می شود

اَفتونیوز| سیدعلی احمدزاده" در بازدید خود و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از روستاهای پُشته زیلایی شهرستان چُرام، در روستای بیدانجیر از توابع این شهرستان، اظهارداشت: متأسفانه هنوز مردم این روستا برای عبور از رودخانه از وسیله خطرناکی به نام جُره استفاده می‌کنند که باعث قطع انگشتان دست روستائیان شده است.

وی با اظهار تاسف از اینکه این روستا فاقد محور ارتباطی مناسب بوده و روستانشینان برای تردد همچنان به شیوه سنتی در روستای بیدانجیر چُرام روزگار خود را می گذرانند، خاطرنشان کرد: اتفاق تلخ قطع انگشتان برخی از روستانشینان بیدانجیر چُرام که بدلیل نبود محور ارتباطی مناسب، برای شان رخ داده، بسیار نگران کننده و تاسفبار است.

وی گفت: برای تسهیل در مسیر عبور و مرور مردم روستای بیدانجیر، یک دستگاه پُل بر روی رودخانه در حال احداث می باشد و کار در مراحل پایانی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد: با توجه به شروع فصل بارندگی تلاش می‌شود این پُل تا قبل از پایان سال به بهره‌برداری برسد و مردم برای تردد با مشکلی مواجه نشوند.

بگفته احمدزاده، برای این پل ۵۵ میلیاردریال اعتبار هزینه شده و برای اتمام آن به ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است که استانداری کهگیلویه  و بویراحمد در تلاش است این اعتبار تامین شود.

احمدزاده گفت: پیشرفت فیزیکی پل روستای بیدانجیر چُرام ۴۵ درصد است و در صورت تأمین اعتبار و مساعد بودن شرایط آب و هوایی، تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس این استان دستور داد تا برای هفت دانش آموز عشایری در روستای کوهستانی تُل سیاه از توابع شهرستان چرام مدرسه بسازد.

 "سیدعلی احمدزاده" در بازدید از مدرسه کانکسی روستای تل سیاه از توابع شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد هم اظهارداشت: نوسازی مدارس در صورت امکان برای دانش‌آموزان این مدرسه که هفت نفر هستند، مدرسه احداث کند.

وی با بیان اینکه روستا‌های پُشته زیلایی شهرستان چرام از مناطق محروم و سخت گذر استان کهگیلویه و بویراحمد بشمار می روند، گفت: باتوجه به اینکه مشکلات این روستاها متاسفانه حل نشده و زمستان هم در پیش است، خودمان قصد داریم بصورت میدانی از این روستاها بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار بگیریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، کمبود آب کشاورزی و آشامیدنی، نامناسب بودن محورهای ارتباطی، فرسودگی و ناپایداری شبکه های برق رسانی، نبود خطوط اینترنتی باکیفیت و کمبود مدارس را از مهمترین مشکلات روستانشینان پُشته زیلایی شهرستان چُرام در این استان برشمرد.

احمدزاده با تاکید براینکه بیش از دوسال از عُمر دولت سیزدهم می گذرد و بخش عمده ای از این مشکلات می بایست تاکنون از سوی مدیران رفع می شد، اظهارداشت: مدیران دستگاه های دولتی و شرکت های خدمات رسان تا قبل از شروع فصل زمستان باید تمهیدات ویژه ای برای ارائه خدمات به روستانشینان پُشته زیلایی از خود نشان دهند.

وی گفت: شرایط تامین برق و آب پایدار برای مردم این منطقه زیبنده نیست و نگرانی های فراوانی از این وضعیت دارند که شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در روزهای آینده باید در کمترین زمان نسبت به احداث شبکه های جدید برق و تقویت خطوط انتقال به این روستاها اقدام کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از وجود تنش آبی ۱۷ روستای پُشته زیلایی در شهرستان چرام هم اظهار تعجب و تاسف کرد و یادآورشد: برای رفع تنش آبی این روستاها، شرکت آب و فاضلاب استان باید طرح جامع آبرسانی تدوین و ارائه دهد تا با تأمین اعتبار مشکلات آبی این منطقه برطرف شود.

احمدزاده از معاون هماهنگی امور عمرانی خود خواست تدابیر و اقدامات لازم برای رفع مشکلات برق و آب در روزهای آینده را اندیشیده تا روستانشینان دل نگرانی از هفته های آینده را نداشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مدرسه راهنمایی شهید بازگیر در روستای بید انجیر هم بازدید و بر تأمین امکانات، تجهیزات و لوازم التحریر دانش‌آموزان این مدرسه تأکیدکرد.

احمدزاده گفت: از روستای اَندرون بازدید و در جریان مشکلات مردم قرار گرفتیم که نبود آب آشامیدنی و جاده دسترسی مهمترین مطالبه و خواسته مردم بود و البته مشکلات احصاء و با حضور مدیران جهت رفع آن‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: روستا‌های استان به دلیل سخت گذر بودن با مشکلات متعددی مواجه هستند که تلاش دولت سیزدهم رفع غبار محرومیت از چهره روستا‌ها و مناطق این استان است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها