یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیران کهگیلویه در شورای سلامت از خجالت هم درآمدند


از صحبت‌های تند محیط زیست کهگیلویه علیه بیمارستان تا گزارش عملکرد بی‌ربط سرپرست شهرداری دهدشت/ شورای سلامت پس از یکسال برگزار شد/ سایت زباله و کشتارگاه دو معضل اساسی در شهرستان/ فرماندار هم از بوی تعفن در شهر می‌نالد!

اولین جلسه شورای سلامت دهدشت در سال جاری با موضوع سایت زباله و وضعیت نابسامان کشتارگاه برگزار شد که با حواشی همراه بود.

از صحبت‌های تند محیط زیست کهگیلویه علیه بیمارستان تا گزارش عملکرد بی‌ربط سرپرست شهرداری دهدشت/ شورای سلامت پس از یکسال برگزار شد/ سایت زباله و کشتارگاه دو معضل اساسی در شهرستان/ فرماندار هم از بوی تعفن در شهر می‌نالد!

اَفتونیوز| البته سالیان سال است که این شورا با محوریت موضوع‌های عنوان شده برگزار می‌شود و هنوز مشکلات آن‌ها پابرجا و اقدام و همتی از سوی متولیان برای رفع آن‌ها صورت نگرفته است.

 حال در این جلسه، مجدد همان مشکلات سالیان گذشته عنوان شد و آن‌گونه که به نظر می‌رسید متولیان بعضا از وظایف خود سر باز می‌زدند و جلسه را از ریل خارج می‌کردند.

در ابتدای این جلسه سید منصور تقوی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه از بحث قدیمی و زخم مزمن سالیان گذشته، سایت زباله سخنان خود را شروع کرد و گفت: در دهدشت جمع‌آوری، حمل و دفن زباله و هم‌چنین سایت با مشکلات زیادی روبه‌‌رو هستند.

وی افزود: دود ناشی از سوختن زباله‌‌ها مشکلات نگران‌کننده‌ای برای دهدشت و روستاهای اطراف به وجود آورده است.

تقوی بیان کرد: طبق نظریه کارشناسان بهداشت و درمان، در سایت زباله سوق و قلعه‌رئیسی و دیشموک نیز مشکلاتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: کشتارگاه دهدشت ۳۹ نقص دارد و این موارد در همه جلسات شورای سلامت تکرار می‌شود که باید رفع شوند وگرنه سلامت مردم در خطر است.

تقوی گفت: بارها از دادستان شکایت کردیم برای شهرداری اما کار خاصی انجام نشده است، انتظار داریم از دادستان وقتی شکایت کردیم رسیدگی شود.

سید علی موسوی‌نسب سرپرست شهرداری دهدشت در این جلسه به بررسی برخی اقدامات شهرداری که ربطی به این نشست نداشت پرداخت که مجدد با تذکر رییس شبکه بهداشت مواجه شد که شهرداری چه راهکاری برای رفع نواقص کشتارگاه و سایت زباله دارد.

موسوی‌نسب گفت: اگر دو دستگاه وسیله سنگین از اداره راه شهرسازی در اختیار شهرداری قرار دهند تمام نخاله‌های اطراف شهر را جمع‌آوری خواهیم کرد.

وی افزود: باید کشتارگاه را از نزدیک ببینم و سعی می‌کنیم در حد توان مشکلات آن را برطرف کنیم.

رئیس دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه اظهار کرد: این‌که هشت ماه این جلسه تشکیل نشده خودش جای انتقاد است، سال گذشته همین موقع در این جلسه بحث کشتارگاه و همین نقایص بود، جای سوال است چگونه از پارسال تاکنون یک مورد حل نشده است، تاسف‌بار است که شهردار تازه می‌گوید مشکلات را برای من ارسال کنید.

وی عنوان کرد: مصوبات باید ضمانت اجرایی داشته باشند و دادستانی با مدیران سهل‌انگار برخورد کند.

این مسئول گفت: جلسات بدون خروجی و تکرار مکررات برگزار نشوند بهتر است.

روح‌‌الله عزیزی رئیس محیط‌زیست کهگیلویه نیز در این جلسه با انتقاد از روند مدیریتی در خصوص سایت زباله گفت: وقتی مدیریت نباشد حتی سایت زباله در هشت کیلومتری شهر هم باشد مشکلات پابرجا هستند.

وی افزود: شهرداری باید دستگاه سنگین در سایت زباله قرار دهد و  سه روز یکبار این زباله‌ها را دفن کند.

عزیزی با انتقاد از بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت گفت: تولید زباله بیمارستان زیاد است و بدون امحاء وارد سایت زباله می‌شوند و این دود غلیظ سیاه هر روز بر آسمان شهر، بیشتر آن ناشی از همین سرم‌ها، پلاستیک‌ها و نیدل‌های بیمارستانی است.

وی افزود: بیمارستان دستگاه زباله‌سوز در بیمارستان قرار دهد که حجم این زباله‌ها کاهش پیدا کند.

این سخنان رئیس محیط زیست واکنش مدیر شبکه بهداشت را در پی داشت و به گفته تقوی زباله‌های بیمارستانی در بیمارستان امحاء و بدون خطر می‌شوند و بعد به سایت زباله انتقال داده می‌شوند.

اما عزیزی این صحبت تقوی را رد کرد و با بیان این‌که شخصا به سایت زباله رفتم و مستند دارم گفت: ما حتی علیه بیمارستان از دادستانی شکایت کردیم و حکم آن موجود است. اما تقوی خود را بی‌اطلاع از این شکایت و حکم دانست.

کیومرث روزیان رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه نیز در این جلسه با توجه به برخی آتش‌سوزی‌ها در سایت زباله گفت: این آتش‌سوزی‌ها باعث می‌شود حاصل شش ماه کشاورزان به هدر برود و مزارع مردم نیز در این آتش‌سوزی‌ها طعمه حریق می‌شوند که انتظار تدابیری در این راستا از متولیان هستیم.

سید حمزه محقق‌زاده در این جلسه نیز اظهار کرد: زباله و بوی تعفن تمام کوچه‌ها و خیابان‌های شهر را گرفته و یک معضل شده است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه افزود: یک سال است این شورا برگزار نشده بود و هیج تصمیمی در این خصوص نبود.

وی بیان کرد: در این جلسات باید مشکلات را رفع کنیم و محل بیان مشکلات شخصی نیست.

محقق‌زاده به سرپرست شهرداری گفت که ظرف یکی دو روز آینده اثر جمع‌آوری زباله‌‌ها را در شهر ببینیم.

وی افزود: پیمانکار موظف به تعهدی که داده است و اگر کارگر کم دارد نباید از آن گذشت و اگر رسیدگی نکنیم خیانت است، پیمانکار به صورت صوری عمل نکند، مثلا ۵۴ کارگر دارد و بیمه هم رد می‌کند اما عملا چنین نیست.

منبع : فارس



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 شهروند 1402/8/17 21:41:6

    متاسفانه درچهار سال اخیربوی تعفن همه جا رافراگرفته وشهر تبدیل به شهر ارواح شده است وخیانت های لیدرها ودفتر نماینده کمر مردم راخورد کرده وفقط بایدمردم کمر همت ببندند واین غده راازسرراه بردارند

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها