یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت دریافتی؛


نگاهی به وضعیت و مواضع انتخاباتی اصولگرایان بویراحمد

جریان اصولگرا در بویراحمد و دنا و مارگون کماکان در یک تردید و بلاتکلیفی به سر می برد و گویی قادر به تصمیم گیری نیست . حتی نشانه ای از حضور تمام قد اصولگرایان در انتخابات دیده نمی شود چه رسد به آن که شاهد یک حمایت تمام قد از سوی این جریان از یک نامزد واحد باشیم.

نگاهی به وضعیت و مواضع انتخاباتی اصولگرایان بویراحمد

اَفتونیوز| یادداشت مخاطب: حمایت تمام قد اصطلاحی است که در زمانی که یک فرد به صورت کامل و  تمام و کمال مورد حمایت از سوی کسی یا کسانی واقع می شود به کار برده می شود. این حمایت همچنین در گرو توانمندی و ظرفیت آن فرد و برنامه و طرحی است که در سطح جامعه مطرح شده است. برای نمونه در یک انتخابات حمایت تمام قد از یک نامزد انتخاباتی به ادعا و مایه گذاشتن تنها خلاصه نمی شود بلکه آن فرد باید تمام و کمال حمایت یک جریان یا گروه سیاسی را در پشت سر خود داشته باشد.

با این مقدمه کوتاه و نگاهی به معنای حمایت تمام قد بدون از آنکه در پی بررسی و کنکاش برآییم کاملا روشن است که اصولگرایان بویراحمد، دنا و مارگون نه تنها حمایت تمام قد که حتی حمایت نیم بندی از نادر منتظریان نیز ندارند. چرایی این اتفاق البته چندان پیچیده نیست و به نظر می رسد این جریان نمی خواهد دیگر بسادگی اعتبار خود را هزینه هر کسی و صرفا یک کار انتخاباتی نماید . اتفاقات و کم تدبیری ها در فاصله سال های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ و عدم اجماع و انسجام در میان این جریان و بلاتکلیفی در معرفی یک نامزد واحد برای انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی و حتی پناه بردن به فرد گمنام و غیر سیاسی چون " کریم فرخیانی" که بعدها سر از " التماس" در ستاد یک نامزد دیگر درآورد همه و همه دست به دست هم دادند تا در یک اقدام عجولانه و اصطلاحا دقیقه نودی برخی از نیروهای جریان اصولگرا از نادر منتظریان حمایت کنند.

ولی از همان ابتدا مشخص بود این حرکت برآیند یک  تصمیم و خرد جمعی نبوده است و امید می رفت بزرگان اصولگرایی به اصلاح امور اقدام‌نمایند. اما تردید و دودلی سبب از دست رفتن زمان و عدم تصمیم گیری در این زمینه شده است که این موضوع ضربه بر اعتبار و ریشه این جریان ریشه دار در استان خواهد بود.

کار سیاسی و جریانی کاری تعارف بردار و مربوط به حلقه های تنگ دوستی نیست بلکه طرحی است که در پشت آن سابقه انقلابی گری و  کار و حرکت در این مسیر به عنوان پشتوانه باید از قبل وجود داشته باشد و هیچ کس نمی تواند با دو مصاحبه یا جذب یک و یا چند فرد برای خود اعتبار و سابقه خلق نماید.

جریان اصولگرا در بویراحمد و دنا و مارگون کماکان در یک تردید و بلاتکلیفی به سر می برد و گویی قادر به تصمیم گیری نیست . حتی نشانه ای از حضور تمام قد اصولگرایان در انتخابات دیده نمی شود چه رسد به آن که شاهد یک حمایت تمام قد از سوی این جریان از یک نامزد واحد باشیم.

جریان اصولگرا با اعاده اعتبار خود باید تمام قد بار دیگر دور هم جمع شود و با اتکا به خرد جمعی و البته با مبنا قرار دادن شعارها و ارزش های خود یک تصمیم انقلابی و تمام قد اتخاذ نماید . البته اشتباه بزرگتر افتادن در " چاه ویلِ" صرفا از کسی حمایت کردن است که این حرکت دوم ضربه مهلک تری بر پیکره اصولگرایی بویراحمد خواهد بود .

بزرگان اصولگرایی و جوانان انقلابی این جریان زمان زیادی برای عبور از این مرحله سخت ندارند .آنها تمام قد ناگزیر به یک حرکت و تصمیم انقلابی هستند که تردیدهای امروز آنان بلای جان جریان در آینده خواهد بود.

 

«این مطلب از سری یادداشت های مخاطبان است و انتشار آن به معنای تایید یا رد تمامی یا بخشی از محتوای آن نمی باشد.»



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 محمد 1402/8/19 9:20:0

    همه این افراد با هم بیان فایده نداره بی برنامه بی گفتمان بی تشکیلات بی ایده بدون خلاقیت کار و اثارش دیاره

    پاسخ
  • 2 بویراحمد 1402/8/19 9:18:55

    دکتر خرامین با سواد ترین هستش منتهی سواد در بویراحمد جایگاهی نداره مردم بویراحمد هنوز به شعار توجه بیشتری دارند

    پاسخ
  • 3 روشننگری 1402/8/19 9:17:51

    دکتر خرامین در مصاحبه ها خود گفته نسخه اصول گرایی دیگه جواب نمیده و احتمالا مستقل بیاد مهدی روشنفکر نیز به شدت چپ و راست نقد میکنه و در انتخابات احتمالا مستقل بیاد یا حداقل اصول گرا بیاد اجازه نمیده خروجی جریان خاصی باشه

    پاسخ
  • 4 محمد 1402/8/19 3:48:48

    چه مخاطبی ک جرات ثبت مشخصاتش را نداره؟؟؟!!! این جناب مخاطب خاص بخواد یا نخواد ک ۱۰۰درصد مطمئنم نمیخواد ،جریان از منتظریان حمایت میکنه و پیروز انتخابات هست.

    پاسخ
  • 5 بویراحمد 1402/8/19 1:23:39

    اصولگرایی تمام شدمردم دیگه این چیزهارا قبول ندارند عملکرد شخص مورد قبول است وتمام کسی که درکنار مردم وبرای مردم کاروکند محبوب مردم است متاسفانه این جریان فقط وفقط خودراانقلابی ومسلمان میدانند ولاغیر پس مردم این قشر را قبول ندارند پس فکر نان کنید که خربزه اب است

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها