-
نخبه کشی در کهگیلویه؛ نقض بدیهیترین اصل منطق در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
حسن کریمی -
از پایان تاریخ تا دموکراسیِ محتضَر
محسن خرامین -
نا-ظفرمندیِ توسعه: اربابِ مردم یا نمایندۀ آنها؟
حسین موسوی -
روابط عمومی؛ تجلی فهم، تفسیر و راهبریِ اجتماعیِ
صیاد خردمند -
تأملی بر اقدامات پوپولیستی دولتها در استان کهگیلویه و بویراحمد
حسن کریمی -
چگونگی ایجاد تعلیمات عشایری از آغاز
سید ساعد حسینی -
تاجگردون؛ وکیل یا ولینعمت؟
یادداشت مخاطبان -
به اعماق برگرد «شیوا»
امراله نصرالهی -
وقتی شایستهسالاری قربانی تبعیض و روابط میشود
حسن کریمی -
دهن کجی شبکه دنا به جامعه ورزش استان و مردم کهگیلویه
سید ابوصالح دانشفر
- عناوین مهم
- 1
- شنبه , 20 آبان 1402 -AM -11:45
اَفتونیوز بررسی می کند؛
برندسازی؛ ضعف کاندیدای نوظهور کهگیلویه و بویراحمد
در انتخابات امسال استان کهگیلویه و بویراحمد افراد جدیدی برای ورود به عرصه نمایندگی نام نویسی کرده اند که جای تحسین دارد اما این افراد برای معرفی خود به کل حوزه انتخابیه برنامه خاصی ندارد صرفا بنابه شیوه قدیمی تبلیغات رزومه از خود و عموما توسط وابستگان قومی نشر می دهند که نه تنها روش مناسبی جهت شناخت مردم نیست بلکه فرد را در اذعان عموم مردم فردی محدود به قوم یا دسته خاص معرفی میکند.

اَفتونیوز| برندسازی یا برندینگ فرآیندی است که در آن شما نام برند خود را برای مخاطبین معنا می کنید و برندسازی به طورکلی یعنی تلاش برای رسیدن به معروفیت و محبوبیت..
هرگاه اسم و لوگوی یک برند برده میشود همه افراد جامعه یک ذهنیت از این برند در حافظه دارند و دیگر نیازی به توضیح اضافه نیست.
اما برندسازی در انتخابات نیز از مسائل مطرح است و در سطح وسیعی با شنیدن نام کاندیدای انتخاباتی مواضع و نگرش های وی برای ما یادآوری شود.
در انتخابات امسال استان کهگیلویه و بویراحمد افراد جدیدی برای ورود به عرصه نمایندگی نام نویسی کرده اند که جای تحسین دارد اما این افراد برای معرفی خود به کل حوزه انتخابیه برنامه خاصی ندارد صرفا بنابه شیوه قدیمی تبلیغات رزومه از خود و عموما توسط وابستگان قومی نشر می دهند که نه تنها روش مناسبی جهت شناخت مردم نیست بلکه فرد را در اذعان عموم مردم فردی محدود به قوم یا دسته خاص معرفی میکند.
اینکه ارسال متون تبلیغی بر عهده نزدیکان یک فرد و اصول شخصی فعال در زمینه رسانه باشد اما ارسال دست نوشته یا رزومه ی کارهای پیشین یا جلسات نمیتواند یک کاندیدا را معرفی کند و شخص باید با حضور هدفمند در فضای رسانه معرفی جامعی از خود ارائه دهد و در فضای اینستاگرام ،توئیتر ،واتس آپ و رسانه های خبری با حضور حرفه ای خود و اندیشه اش را در معرض دید مردم قرار دهد .
این شیوه حضور چهره به چهره میان مردم شاید سال ها طول بکشد تا همه بتوانند کاندید مورد نظر را بشناسند و حتی برای دور آینده هم فرد جز اندک نامی چیزی ندارد.
در شهرستان کهگیلویه در کنار ابر کاندیدای مانند موحد، هاشمی، بزرگواری و مژدهی شاهد حضور نجات نیا، دهبانی و سعادتیان هستیم.
چهار کاندید شاخص آنچنان نامی برای خود دست و پا کرده اند که میتوان از آنها بعنوان برند انتخاباتی یاد کرد اما سه کاندید دیگر تاکنون نتوانسته در مسیر برندینگ حرکت کرده و خود را با شعار و معنای خاصی معرفی کنند.
دهبانی با وجود پیشینه مشخص سیاسی نه موضع گیری خاصی دارد و نه در قالب مشخصی حرکت می کند، خلاصه عملکرد انتخاباتی وی در یک محافظه کاری مفرط خلاصه می شود.
فرزاد نجات نیا نیز هر شش ماه در یک مسولیت جدید قرار میگیرد، بدون اینکه هر کدام از این مسولیت ها باهمدیگر ارتباط مشخصی داشته باشند، علارغم اینکه وی سومین حضور انتخاباتی خود را تجربه می کند همچنان برنامه مشخص ملموسی ندارد.
فرد سوم سعادتیان که چند ماهی است نام او بر سر زبان ها افتاده است، وی تا اینجا کار صرفا بر مبنای خواستگاه قومی حرکت کرده و خود را محدود به این دایره خاص کرده است.
برنامه انتخاباتی وی تا اینجای کار محدود به چند کلیپ عکس و ترانه های لری حماسی خلاصه شده است.
در حوزه بویراحمد و دنا چهار کاندید شاخص داریم( روشنفکر، بهرامی، منتظریان و زارعی) که در کنار آنها افراد دیگری مانند خرامین، مقدم، آراوند و...مطرح اند.
در بویراحمد نیز شرایط مانند کهگیلویه پیش می رود و افرادی مانند مقدم با وجود روزمه شهرداری و خرامین بعنوان چهره دانشگاهی تاکنون مبنای و رویکرد خاص انتخاباتی را در پیش نگرفته اند.
در گچساران و باشت نیز با توجه به مختصات خاص آن علاوه بر تاج گردون که تکلیف مخالفان و موافقان با وی مشخص است دیگر کاندیدا دارای بک گراند خاص انتخاباتی نیستند و افرادی مانند علیمراد جعفری علارغم حضور در مجلس و زینل زاده با روزومه مدیرکلی اداره کار و شهرداری گچساران مواضع شفاف انتخاباتی با دستورالعمل مشخص نمی باشند.
نکته پایانی، نداشتن برنامه و راهبرد خاص، صرفا مختص کاندیدای نو ظهور و جدید نمی باشد، بلکه کاندیدای با تجربه و با سابقه استان در شهرستان های مختلف، اغلب برنامه و هدف معینی را مطرح نکرده و نمی کنند و هر دوره با شعارهای تکراری وارد صحنه می شوند و حتی قادر به آسیب شناسی شکست های دوره های پیشین خود نیستند و صرفا با جمعی افراد تهی، بی محتوا و تکراری مجدد اعلام حضور می کنند.
- نگاهی به وضعیت و مواضع انتخاباتی اصولگرایان بویراحمد
- انتخابات کهگیلویه و بویراحمد و توهم «خود لیدر پنداری»
- نگاهی به انتخابات مجلس در استان/ جایی برای پیرمردها نیست!
- پیدا و پنهان انتخابات کهگیلویه بزرگ و پیش بینی های احتمالی
- ریزشها و رویشهای انتخاباتی در بویراحمد، دنا و مارگون
- گلادیاتور ها به خط شدند/ تحلیلی بر چهار چهره شاخص انتخابات کهگیلویه
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 نقره داغ ۹۳۰ خودروی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد
- 2 وجود ۹۱۲ خانواده دارای فرزند چندقلو در کهگیلویه و بویراحمد
- 3 هزار کنتور برق در کهگیلویه و بویراحمد تا پایان امسال هوشمند میشود
- 4 کاهش بارندگی و آسیب جدی به مزارع کهگیلویه و بویراحمد
- 5 گره کور بلوار جمهوری یاسوج با ورود دستگاه قضایی باز شد
- 6 پیام تبریک نادر منتظریان به فرمانده جديد سپاه استان
- 7 ۶ مجروح در پی تیراندازی در عروسی
- 8 نبود بالگرد مشکل جدی مهار آتشسوزی جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد است
-
مدیرکل میراث فرهنگی: اشیا تاریخی به درستی نگهداری نمیشوند/ برای تکمیل موزه نیاز به اعتبار داریم/ کاروانسرا و بافت تاریخی دهدشت احیا میشوند
-
حضور دو نماینده سابق و اسبق بویراحمد در مراسمهای عمومی/ فعالیتهای انتخاباتی «روشنفکر» و «زارعی» شروع شد؟!
-
کار جالب یک مرکز درمانی در راستای مسئولیت اجتماعی/ «درمانگاه صدرا» جور شهرداری یاسوج را کشید!
-
کمانه سیاست تهاجمی تاجگردون به خودش/ آقای تاجگردون! از صف اول نمایشها بترسید نه از جوانان گچساران و باشت!
-
پیشرفت طرح صنایع پلیمر گچساران از ۴۴ درصد عبور کرد/ جزییات
-
توضیحات فرماندار لنده در خصوص احیای معدن فسفات قیام
-
تشریح جزئیات تسهیلات ودیعه مسکن در کهگیلویه و بویراحمد
-
انتصاب عضو هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی «گهر زمین»/ عکس و سوابق
-
معاون سیاسی استاندار: استادیوم قلعهرئیسی حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته اما هنوز افتتاح نشده است/ عمر مفید پروژه های نیمه تمام استان در حال از دست رفتن است/ پارسائی: آمده ام به ورزش استان خونی تازه تزریق کنم
-
گسترش آفت جوانهخوار بلوط در ۷۰هزار هکتار از جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد
نظرات ارسالی 1 نظر
در محله برده فروشان یوسف به حراج گذاشته بودند ، پیرزنی خروس بربغل و پرتلاش به آنسوی در هروله بودی ، از وی پرسیدند : پیرزن ! بکجا چنین شتابان ؟! بگفتا خبر رسیده که یوسف حراج کرده اند ! گفتندش خریدیوسف با زر و سیم فراوان هم بسختی میسر شود ، تو با این بچه خروس بیهوده در تلاشی ! پیرزن آه کنان ، بگفتا : آرزویم همین است که در ردیف خریداران یوسف باشم و مارا چه به خرید یوسف !!!! ارزو بر جوانان که عرض کنم ، بر پیران هم عیب نیست !!
پاسخ