یادداشت
گفتگو و گزارش

تایید صلاحیت افراد شاخص کهگیلویه وبویراحمد از سوی هیات های اجرایی

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳۰ داوطلب در سه حوزه انتخابیه این استان شامل بویراحمد، دنا و مارگون، کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و گچساران و باشت از سوی هیات اجرایی تایید صلاحیت شدند.

تایید صلاحیت افراد شاخص کهگیلویه وبویراحمد از سوی هیات های اجرایی

بسیاری از افراد شاخص اعم از نمایندگان ادوار مجلس و نمایندگان فعلی نیز بین تایید شدگان از سوی هیات های اجرایی هست.

سید جواد هاشمی‌مهر روز شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: از تعداد ۱۷۴ داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات در سه حوزه انتخابیه در مرحله اول، ۲ نفر انصراف خود را به هیات‌های اجرایی اعلام کردند.

وی افزود: صلاحیت ۱۳۰ داوطلب در سه حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون، کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و گچساران و باشت از سوی هیات اجرایی انتخابات تایید شد.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ابلاغ نتایج هیات اجرایی از عدم تایید یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ۱۸ داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این سه حوزه انتخابیه عدم تایید و ۲۴ داوطلب عدم احراز صلاحیت شدند.

هاشمی‌مهر عنوان کرد: فرآیند بررسی صلاحیت‌ داوطلبان مجلس شورای اسلامی پس از پایان مرحله نامنویسی قطعی آغاز شده بود و پنجشنبه هجدهم آبان به پایان رسید و از امروز تا فردا به کسانی که شرایط لازم را کسب کردند، ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید یا احراز نشده چهار روز مهلت برای اعتراض با ذکر دلایل و ارائه مدارک و مستندات به هیئت های نظارت دارند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تاکنون تنها یک نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد داوطلبی خود را برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری اعلام کرده است.

هاشمی‌مهر گفت: امروز بیستم آبان ماه آخرین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان است و طبق تبصره چهار ماده چهار قانون انتخابات خبرگان رهبری باید حتماً انتخابات رقابتی باشد.

وی بیان کرد: در فرصت یک‌روزه‌ای که وجود دارد کسانی که واجد شرایط بوده و دارای تحصیلات سطح چهار حوزوی‌اند فردا با مراجع به فرمانداری مرکز استان یا وزارت کشور ثبت نام کنند تا انتخابات مجلس خبرگان استان با تأخیر مواجه نشود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس کهگیلویه و بویراحمد با افزایش قابل توجهی نسبت به دوره های گذشته همراه بوده است. در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، تعداد نامزدهای ثبت نامی در این استان ۹۳ نفر بود که در این دوره به ۱۷۴ نفر افزایش یافته است. این افزایش نشان دهنده افزایش مشارکت مردم در انتخابات و همچنین رقابت بیشتر بین نامزدهای مختلف است.

همچنین، این افزایش نشان دهنده رقابت بیشتر بین نامزدهای مختلف است، زیرا نشان می دهد که افراد بیشتری برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی رقابت می کنند.همچنین، رقابت بیشتر بین نامزدهای مختلف می تواند منجر به انتخاب نمایندگانی شایسته تر و توانمندتر شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها