یادداشت
گفتگو و گزارش

روایتی از عدم تفکیک بیماران در مرکز استان؛


سردرگمی مراجعان و آشفتگی در تعریف وظایف بیمارستان‌های شهر یاسوج

به نظر میرسد، تفکیک عملکردی خاصی در بیمارستان شهر یاسوج دیده نمی شود و قاعدتا بخش زیادی از این موضوع به ضعف مدیریت در حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی استان برمی‌گردد و بخش دیگر ناشی از ساختار سازی نادرستی است که در ابتدا در سیستم سلامت و درمان استان ایجاد شده است.

سردرگمی مراجعان و آشفتگی در تعریف وظایف بیمارستان‌های شهر یاسوج

اَفتونیوز| سیستم سلامت و درمان در استان کهگیلویه و بویراحمد از جهات مختلف دچار آسیب های متعددی است و این آسیب ها محدود و منحصر به دوره مدیریت سعید جاودان سیرت یا مدیران قبل تر نیست و مسائل دانشگاه فراتر و ورای این مدیر یا آن مدیر است. یکی از این مسائل  موضوع ( تفکیک بیماران ) است.

 معاون درمان دانشگاه  خود را ایده پرداز و چهره ای علمی معرفی می کند اما در حوزه تفکیک بیماران در بین بیمارستان های شهر یاسوج شاهد بی نظمی و بی برنامه گی خاصی هستیم.

در حالی که بیمارستان امام سجاد ع مخصوص بیماران داخلی، قلب و زنان است اما در بخش های  آنژیوگرافی و اتاق قلب آن فعال نیست، در صورتی که پیش نیاز این بیماران  طراحی و فعال سازی این دو بخش است.  همین موضوع  باعث اعزام حجم زیادی از بیماران به شیراز شده است.

یا نمونه جالب دیگر بیمارستان شهید جلیل بعنوان  مرکز تصادفات است اما به وفور بیماران  دیالیزی، داخلی، مغز و اعصاب به آنجا  مراجعه می کنند.

بیمارستان شهید بهشتی مرکز سوختگی است اما جراحان مطرح اغلب در بیمارستان جلیل کشیک می‌دهند.

به نظر میرسد،  تفکیک عملکردی خاصی در بیمارستان شهر یاسوج دیده نمی شود و قاعدتا بخش زیادی از این موضوع به ضعف مدیریت در حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی استان برمی‌گردد و بخش دیگر ناشی از ساختار سازی نادرستی است که در ابتدا در سیستم سلامت و درمان استان ایجاد شده است.

بدیهی است که مردم عادی آنقدر اطلاعات و  وقت کافی  ندارند که بدانند هر بیمارستان مربوط به چه کار و تخصصی است و این موضوع ضعف روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی را نیز میرساند.

غیر تخصص گرایی صرفا مربوط به بیمارستان ها نیست،  متاسفانه مدیران تخصصی و  علمی در حوزه درمان استان کم  داریم و درصد زیادی از مدیران اعم از مترون ها، سوپروایزر  و مسول بخش ها…  تا زمانی که  حمایت سیاسی و از طایفه و شهرخاصی نباشند عملا  هیچ گونه رشد سازمانی را تجربه  نمی کنند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 جمشید بسم الله 1402/8/23 2:14:47

    به به... هیچ دانشگاه علوم پزشکی در کشور، معاون آموزشی نداره که رشته صنایع غذایی خونده باشه.... از طرفی هیچ دانشگاه علوم پزشکی در کشور وجود نداره که معاون پژوهشی محیط زیست خونده باشه... این دو عزیز در کل دوره تحصیل یک واحد در مورد نظام سلامت درس نخوندن

    پاسخ
  • 2 علی 1402/8/22 23:3:41

    سلام بیمارستان‌ها جنرال هستند تفکیک یعنی چی؟

    پاسخ
  • 3 دنا 1402/8/22 14:5:58

    ککا مه این نمایندیل اجازه ایفرماین که مدیر بدونه چه خلی من سرخوش کنه ، مدیر نیومده با یه جلدبلیتکن بالای سرش وایسانه که همنه وردار و لیدرل کارنکن منه بنه !! مدیر بدبخت هم ایگو دیدی چه خلی من سرخوم کردوم و ابلاغه پذیرفتم !!!! ینه که مسئول بیچاره نومده در فکر رفتنه !!! عامل اینهمه بدبختی ما ففط نمایندیله و فارق !!

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها