یادداشت
گفتگو و گزارش

صحبت های جنجالی رئیس شورای شهر دهدشت؛


دهدشت در محاصره زباله/ داورپناه : چرا مطابق قانون پیمانکار خلع ید نمی شود؟!

در شهر دهدشت شاهد اعتراضات مردمی به نحوه جمع آوری زباله و بی نظمی در این امر بوده ایم به طور که در جلسه‌ی شورای سلامت این مورد انتقاد فرماندار را نیز به همراه داشت. رئیس شورای شهر دهدشت در این خصوص گفت: کجای دنیا ناظر یک پروژه دویست وسی اخطار به پیمانکارمی دهد ولی پیمانکار خلع ید نمی شود و به جای خلع ید پیمانکار ناظر پروژه را جابه جا می کنند باید یادآور شوم در هر کار عمرانی سهل انگاری شود قابل جبران هست اما بحث سلامت شهروندان اصلا قابل جبران نیست که تقاضا داریم از دادستان محترم که مدعی العموم هستند نسبت به این موضوع ورود کنند.

دهدشت در محاصره زباله/ داورپناه : چرا مطابق قانون پیمانکار خلع ید نمی شود؟!

اَفتونیوز| سلامت انسان ها به سلامت محیط اطرافشان بستگی دارد و تمیزی یک شهر  یکی از آیتم های مهم برای حفظ سلامت شهروندان و محیط زیست شهر است .

در شهر دهدشت شاهد اعتراضات مردمی به نحوه جمع آوری زباله و بی نظمی در این امر بوده ایم به طور که در جلسه‌ی شورای سلامت این موضوع انتقاد فرماندار را نیز به همراه داشت.

اینکه با هر نقد همان منطقه تمیز و به عنوان گزارش کار ارجاع داده شود مُسکنی است بر دردهای بی پایان و باید درمانی قطعی برای جلوگیری از این اتفاقات و این گزارشات وجود داشته باشد ،به جای اینکه در بحث خدمات شهری تمرکز بر ارائه خدمات‌ بیشتر باشد با این روند گزارشات به این سطح کوچک ارتقا یافته است لذا باید مسئولان شهری دهدشت از قبیل فرماندار، شهردار، دادستان و اعضای شورای شهر برای حل دائم این مشکل به فکر راه حل دائمی باشند.

در رابطه با این مشکل مردم، خبرنگار افتونیوز با سیدجلال داورپناه رئیس شورای شهر دهدشت گفتگو کرد.

 رئیس شورای شهر دهدشت در مورد بی نظمی جمع آوری زباله و نظارت از سوی شهرداری و شورای شهر اظهار داشت: متاسفانه دخالت بعضی از اعضای شورا و پرسنل شهرداری سبب این مسئله شده یعنی حمایت بیجای بعضی از افراد شورا و پرسنل شهرداری سبب شده که پیمانکار تا جایی که دلش بخواهد کوتاهی می کند.

داورپناه ادامه داد: قرارداد ماهانه با پیمانکار داریم که ۵۶ کارگر بگیرد که تقریبا ۸یا ۹ نفر راننده میشود و بقیه کارگران پاک بان هستند

 وی افزود: مبلغ قرارداد پیمانکار ۶۸ میلیارد ریال است. ۵ یا ۶ ماه از انعقاد قرار داد پیمانکار می گذرد حدود ۲ماه پیش پیمانکار خلع ید شد متاسفانه این خلع ید به مرحله اجرا نمی رسد و چندبار هم نامه به سرپرست شهردار وقت زدیم که دلیل این تعلل چیست که پیمانکار هنوز خلع ید نشده و حتی رونوشت هم به دادستانی و فرمانداری ارسال شده و به مرحله اجرا نرسیده است. ‌

داورپناه افزود : حالا ما پیگیر هستیم این قضیه حل شود.

رئیس شورای شهر ادامه داد: پیمانکار سهل انگاری می‌کند و نهایت سواستفاده را دارد من خود به عنوان رئیس شورا (در راستای وظیفه نظارتی) چندین بار به سرپرست شهرداری نامه زدم که لیست بیمه پیمانکار را برای ما به عنوان اعضای شورا بفرستد اما با وجود اینکه چندین بار نامه زدیم این لیست را ارائه نمی‌دهند و این حتما دلیلی دارد یعنی پشت پرده این موضوع یک دست‌هایی است که نمیخواهد دست پیمانکار رو شود که به جای ۵۶ کارگر کمتر از ۳۰ کارگر دارد و همین تعداد هم طبق قانون اداره کار باید ۸ ساعت در روز کار کنند ما که با کارگران صحبت می کنیم همین تعداد هم می‌گویند قرارداد ۴ ساعته داریم در واقع دلخوشی و انگیزه‌ای برای کار نداریم. شاید دلیل اصلی که در این بحث، بی نظمی و  سهل‌انگاری می شود همین است که کارگران دل خوش نسبت به کار کردن نیستند و دلیلش همین است که قرارداد نصفه یعنی ۴ ساعته است.

رئیس شورای دهدشت درباره اینکه آیا وظیفه پیمانکار فقط تامین کارگر است یا اجرا را نیز بر عهده دارد اظهار داشت: تامین کارگر درست است و خود موضوع قراردادش پاک کردن جداول و جمع‌آوری زباله است و در این راه، شهرداری ماشین‌آلات مورد نیاز را در اختیار پیمانکار قرار داده است و در قرارداد قید شده که اگر خرابی در ماشین‌آلات شهرداری به وجود بیاید پیمانکار موظف است یک ماشین به صورت اجاره جایگزین کند و در واقع از طریق ۲۵ درصد یا قراردادش به وی پرداخت شود.

وی ادامه داد: نظافت شهر با پیمانکار است و دلیل اصلی این موضوع هم فقط و فقط دخالت بیجای بعضی از افراد شورای شهر و بعضی پرسنل شهرداری است و این حمایت بیجا سبب شده که پیمانکار نهایت سواستفاده را کند.

داورپناه در ادامه گفت: کجای دنیا ناظر یک پروژه ۲۳۰ اخطار به پیمانکار می‌دهد ولی پیمانکار خلع ید نمی‌شود و به جای خلع ید پیمانکار ناظر پروژه را جابه جا می کنند باید یادآور شوم در هر کار عمرانی سهل‌انگاری شود قابل جبران هست اما بحث سلامت شهروندان اصلا قابل جبران نیست که از دادستان محترم که مدعی العموم هستند تقاضا داریم نسبت به این موضوع ورود کنند.

با توجه به عکس‌های ارسالی و اثبات صحبتهای رئیس شورای شهر دهدشت لازم است نهادهای بالادستی به این موضوع ورود کرده و مشکلی که مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است را برای همیشه حل کنند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها