یادداشت
گفتگو و گزارش

موضع‌گیری جالب نماینده بویراحمد درباره «برجام و تعامل با جهان» در صدا و سیما/ واکنش اصولگرایان سنتی چه خواهد بود؟

یک نکته مهم و دیده نشده در گزارش عملکرد مهدی روشنفکر در رسانه ملی؛ وقتی نماینده مرکز استان در رسانه ملی بر خلاف دیگر اصول‌گرایان سنتی، به صراحت از کلیت برجام و تعامل با جهان دفاع می‌کند.

موضع‌گیری جالب نماینده بویراحمد درباره «برجام و تعامل با جهان» در صدا و سیما/ واکنش اصولگرایان سنتی چه خواهد بود؟

اَفتونیوز| مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد که به اعتقاد خودش در بدترین شرایط اقتصادی ممکن به بهارستان قدم‌ گذاشته است و به دلیل مطالبه مردم و فعالان سیاسی، در جمع رسانه‌ها و همچنین در رسانه ملی گزارشی از عملکرد ۴۰ ماهه خود ارائه داد تا مانند دیگر موضوعات، گوی سبقت را از دیگر نمایندگان استان برباید. زیرا تا به امروز دو نماینده دیگر استان کوچکترین حضوری در جمع اصحاب رسانه برای ارائه گزارش عملکرد خود نداشته‌اند و گویا علی‌رغم دعوت صدا و سیمای استان از این دو نماینده، هنوز پاسخ مثبتی به صدا و سیما نداده‌اند و فعلا قصدی برای گفت‌گو با مردم جهت شفاف‌سازی و پاسخ‌گوی به بخشی از مطالبات مردم ندارند.

البته در صورت حضور در جمع رسانه‌ها و در صدا و‌ سیما، احساس میشود گزارش عملکرد قابل قبولی توسط دیگر نمایندگان استان وجود ندارد.

سید ناصر حسینی شاید توجیه نداشتن گزارش عملکرد قابل قبول را دوره کوتاه نمایندگی، عدم تجربه و انواع حاشیه‌سازی در حوزه گچساران و باشت بداند و تا حدودی شاید پذیرفته شود.

اما عملکرد سید محمد موحد که حامیان اش به وی لقب سناتور داده‌اند و جز معدود نمایندگانی‌ست که نمیتواند به گذشتگان انتقاد کند و ریشه مشکلات را گذشتگان بداند زیرا قریب به سه دهه می‌باشد او همه کاره کهگیلویه‌بزرگ می‌باشد و بیشترین سهم مشکلاتی که امروز در کهگیلویه بزرگ میبینیم به دلیل ناکارامدی ایشان و اطرافیانش می‌باشد. یعنی عامل اصلی وضع موجود در کهگیلویه بزرگ شخصی جز محمد موحد نیست و باید امروز به جای شرکت در انتخابات، در برابر مردم ، قانون و خداوند پاسخگوی حجم عجیب نقایص و آسیب‌های حوزه انتخابیه کهگیلویه باشد.

 اما مهدی روشنفکر در ابتدای گزارش عملکرد خود مواردی از جمله شیوع ویروس کرونا، کنار گذاشتن برجام توسط آمریکا، تحریم‌ها، کاهش فروش نفت و ساختارها و قوانین و سوءمدیریت گذشتگان چپ و راست را عوامل مشکلات اقتصادی موجود نامید و مدعی شد در چنین شرایطی ایشان نماینده حوزه بویراحمد بزرگ شده است و اشتباهات گذشتگان باعث گردیده در چنین شرایط اقتصادی، بازهم با حجم بسیار بالایی از مطالبات خرد و درشت مردم روبه رو شود. 

اما هدف از این نگارش بیشتر نکته مهمی بود که روشنفکر در ابتدای صحبت‌های خود در رسانه ملی به آن اشاره کرده‌اند و مردم کمتر به این موضوع توجه کردند و آن حمایت مهدی روشنفکر از توافق برجام بوده است.

توافق برجام از روز شروع مذاکرات در دولت روحانی با واکنش تند و حتی بی اخلاقی مخالفان دولت همراه بود و گاها مجموعه دولت روحانی را نفوذی و جاسوس و عامل غرب میخواندند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد این تقابل‌ها به دلیل فقدان آگاهی و بصیرت کافی و نبود انصاف در قضاوت‌ها، شدت بیشتری داشت و پا را فراتر از مجموعه دولت گذاشته بودند به گونه ای که بارها چهرهای شاخص اصولگرایی استان،از جمله چهره شاخص اصول‌گرای استان، موافقان برجام را غیر انقلابی، غیر ولایی، غرب زده میخواندند و عده ای نیز آن‌ها را پیاده نظام اسرائیل میدانستند.

اما مهدی روشنفکر که سابقه اصول گرایی دارد و امروز نیز به عنوان یک اصول‌گرای میانه رو در مجلس شناخته میشود در گزارش عملکرد خویش عدم اجرای برجام و کنار گذاشتن برجام را از عوامل مشکلات اقتصادی دانست و به صراحت از کلیت توافق برجام و تعامل با جهان برای مرتفع کردن بخشی از مشکلات اقتصادی حمایت کرد.

 ناگفته نماند توافق برجام بعد از توافق بر سر قطعنامه ۵۹۸ ایران مهترین توافق پسا انقلاب ۵۷ بوده است که بارها برخی کارگزاران نظام از جمله محمدباقر قالیباف این توافق را خواست و تصمیم نظام خوانده است و بدون شک مفاد چنین توافق بسیار مهمی حتی اگر نواقصی هم داشته باشد از تمام فیلترها عبورکرده است و هیچ نهاد وابسته و مرتبط به برجامی نمیتواند ادعا کند از مفاد برجام بی اطلاع بوده یا اختیاری نداشته است. زیرا بی اطلاعی و بی اختیاری خود نوع بزرگتری از کم‌کاری است. در حقیقت چهرهای شاخص اصولگرای استان به دلیل فقدان بصیرت کافی با تهمت و برچسب به موافقان برجام، کلیت نظام و تمام اشخاص و نهادهای تصمیم‌گیر مرتبط با برجام را زیر سوال برده‌اند.  

حالا باید دید بزرگان اصول گرای سنتی که در یک دهه اخیر علیه برجام بدترین مواضع را گرفته اند و به حامیان برجام انواع تهمت و برچسب را زده اند نسبت به مهدی روشنفکر و حمایت ایشان از کلیت برجام چه واکنشی نشان میدهند؟ و آیا مهدی روشنفکر نیز در زمره انسان‌ها غیر انقلابی، غیر ولایی و غرب زده قرار خواهد گرفت؟

خبرهای مرتبط


نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 6 نظر

  • 1 محمدرضا 1402/8/23 8:14:55

    اخه هدایتخواه شیخ عبدی پور پیشوا علی محمد دانشی شجاعیان شیخ پناهی اینا بنده خداها حرفشون کجای کشور خریدار داره که مخالف برجام بوده باشن یا موافق.....خودشون هم نمیدونن چی به چیه....خیلیا مث رباط فقط تابع تصمیم و امر دیگران هستند.....تا دیروز عربستان دشمن خونی بود امروز رفیق جونی

    پاسخ
    • 1 - 1 کر کلو پاسخ به : محمدرضا 1402/8/23 23:36:37

      به قرآن روشنفکر منظوری نیاره چون نونه چه ایگو

    • 1 - 2 یاسیجی پاسخ به : محمدرضا 1402/8/23 11:50:46

      این بنده خدا که پاسخ داده استان مثل هدایت خواه دیگر نخواهد داشت درست گفته چون دراین استان حتی کشور حاضر نیست برای دنیای طلبی افرادی مثل احمدی نژاد آخرت خودرا مفت بفروشند .ومثل هدایت خواه ی استاد برای پیروزی احمدی نژاد ۴ روز روزه بگیرند همان واحمدی نژادی که حالا تلویحاً جملاتی رابا طعنه به مقام معظم رهبری می زند هدایت خواه ها به درد مجلس ومردم نمی خورند اینها مثل مرتاضان هندو باید گوشه ی عزلت گزینند و رندانه درخلوت برای پیروزی احمدی نجات دعا کنند

    • 1 - 3 بویراحمد پاسخ به : محمدرضا 1402/8/23 11:2:49

      استان و بویراحمد دیگر مثل هدایتخواه نخواهد دید

  • 2 بویراحمد 1402/8/23 8:12:18

    FATFنیز به زودی تصویب خواهد شد. ایران در دولت رییسی انچنان سریع تصمیم به تغییر رویه در سیاست خارجی و کرنش در مقابل امثال عربستان داد....که اسرائیل در حال حاضر فهمیده شرایط داخل ایران خراب....و ترس گذشته را از ایران نداره

    پاسخ
  • 3 احمد رضا 1402/8/23 8:10:1

    یادمه اقای هدایتخواه برجام را شاخص انقلابی بودن و غیر انقلابی بودن میدانست.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها