یادداشت
گفتگو و گزارش

واکنش مسئول خدمات شهری و پیمانکار به اظهارات رئیس شورای شهر دهدشت/ پیمانکار: هیچ تذکری دریافت نکردم/ از شورا و شهرداران سابق تقدیرنامه حسن انجام کار دارم

پس از درج خبری در رابطه با نظافت شهری دهدشت و اعتراض مردم نسبت به عدم جمع آوری زباله و مصاحبه ای با رئیس شورای شهر، مسئول خدمات شهری شهرداری دهدشت و پیمانکار خدماتی در گفتگو با خبرنگار افتونیوز به اظهارات جلال داورپناه رئیس شورای شهر واکنش نشان دادند:

واکنش مسئول خدمات شهری و پیمانکار به اظهارات رئیس شورای شهر دهدشت/ پیمانکار: هیچ تذکری دریافت نکردم/ از شورا و شهرداران سابق تقدیرنامه حسن انجام کار دارم

اَفتونیوز| پس از درج خبری در رابطه با نظافت شهری دهدشت و اعتراض مردم نسبت به عدم جمع آوری زباله و مصاحبه ای با رئیس شورای شهر، مسئول خدمات شهری شهرداری دهدشت و پیمانکار خدماتی در گفتگو با خبرنگار افتونیوز به اظهارات جلال داورپناه رئیس شورای شهر واکنش نشان دادند:

مسئول خدمات شهری شهرداری دهدشت در رابطه با سخنان شورای شهر اظهار داشت: من به طور کلی نزدیک ۲۵ سال است که مسئول خدمات شهری هستم و ۲ناظر زیر مجموعه بنده هستند و هیچ اخطاری یا تذکری به بنده ارجاع ندادند که من اقدامی داشته باشم یا به پیمانکار ابلاغ کنم و این ناظرهایی که کنار من هستند اگر نامه‌نگاری صورت می گیرد باید نامه برای من بفرستند و من برای پیمانکار تذکر بنویسم‌.

مهرداد دستار افزود: ۶ ماشین در اختیار پیمانکار است که ۵ تای آن ها حمل زباله و یکی هم حمل گاری است.

دستار در ادامه گفت: این ۵ ماشین از نظر کارایی فرسوده هستند، ما بیش از ۱۰۰تن زباله در طول روز جمع آوری می کنیم.

دستار در رابطه با نقد به نظافت شهری افزود: طبق آنالیز شهرداری، پیمانکار باید ۵۶ کارگر در اختیار شهرداری قرار دهد و این لیست را به من تحویل داد و اگر کارگری به مشکل بخورد قطعا جایگزین می شود.

دستار در رابطه با اشاره به کمبود تجهیزات برای حمل و جمع آوری زباله گفت: ما با عواملی چون کمبود گاری حمل زباله، کمبود سطل زباله چرخ‌دار در معابر شلوغ و خصوصا اصلی، نبود ماشین آب‌پاش به صورت مستمر جهت شست و شوی خیابان و جداول، فرسوده بودن ماشین‌آلات جمع‌آوری زباله، فرسودگی جداول سطح شهر به خصوص در مرکز شهر دهدشت رو به رو هستیم.

مسئول خدمات شهری دهدشت با اشاره به تولید بیش از ۱۰۰تن زباله به صورت روزانه در شهر دهدشت افزود: ما در این زمینه و با توجه به این میزان تولید زباله نیاز به فرهنگ‌سازی داریم و این مقوله‌ای است که باید در راستای آن تلاش کرد.

شفیعی پیمانکار خدمات شهری شهرداری دهدشت در رابطه با اظهارات رئیس شورای شهر اظهار داشت: مسئولیت اجرا با من است و تعداد ۱۲ راننده دارم و ۵ راننده حمل زباله، یک نفر راننده لودر، ۲نفر راننده تانکر آب، یک راننده غلطک، یک راننده تراکتور برای کارهای زیرسازی، دو نفر دیگر برای تعمیرات ماشین‌آلات در اختیار واحد نقلیه است و این ۱۱ نفر زیر نظر واحد نقلیه هستند و حتی حضور و غیاب آنها هم از طریق واحد نقلیه صورت می گیرد و روزانه هم تایید می‌شود.

احسان شفیعی افزود: در قرارداد تعداد کارگر را  به صورت شفاهی حداکثر ۵۶ نفر مطرح کردند که من پذیرفتم و پیمانکار می تواند کمتر از این حداکثر اعلامی کارگر داشته باشد.

وی ادامه داد: طبق قرارداد ماشین‌آلات حمل زباله شهرداری دهدشت در اختیار من است که فرسوده هستند و تانکر آب هم به صورت مواقع اضطراری در اختیار من است و این تعداد ماشین حمل زباله برای جمعیت شهر کم بوده و جوابگو نیست.

شفیعی در رابطه با ادعای رئیس شورای شهر مبنی بر تذکر و اخطار از سوی کارفرما به پیمانکار گفت: حتی یک اخطار کتبی هم به دست من نرسیده است و از طرف ناظرم دریافت نکردم و مطابق قانون، ناظر من در سمت مسئول خدمات شهری شهر جناب دستار است.

شفیعی در رابطه با انتقادات مردم به نظافت شهری گفت: نظافت طبق روال هر روزه انجام می‌گیرد و اما گاهی نیاز به کنترل شهرداری وجود دارد مثلا در مکان‌های شلوغ مرکز شهر که ماشین‌ها برای فروش میوه تجمع می‌کنند گاری حمل زباله وجود ندارد.

شفیعی ادامه داد: بجز گاری که با کمبود مواجه هستیم سطل زباله بزرگ به طور کافی در خیابان های شلوغ شهر دهدشت وجود ندارد.

شفیعی گفت: سرپرست سابق شهرداری نامه ای به من داده که مطابق قانون پاسخ نامه را دادم و این نامه خلاف قانون و قرارداد فی مابین است.

پیمانکار خدمات شهری افزود : لیست ۵۶ کارگر را تحویل دادم و مسئول خدمات شهری به طور روزانه بررسی می‌کند و اگر کارگری هم نداشتم طبق قانون از قراردادم کم می کند.

شفیعی در رابطه با ساعت کار کارگر خاطر نشان کرد: من با کارگر قرارداد دارم و چون این کار جز دسته مشاغل سخت است ۶ ساعت کار است و بالاتر از این ساعت به صورت اضافه کار حساب می شود و هزینه به صورت اضافه کار پرداخت می شود و با توجه به تقسیم بندی مناطق ممکن است کارگری کارش کمتر طول بکشد یا سریع‌تر تمیز کند می‌رود و کار وی نیز کنترل می شود و حقوق و مزایا طبق قانون به آن ها پرداخت می‌شود و در اینجا نهاد مرجع رسیدگی اداره کار است اگر من حقوق کم واریز میکنم یا ایرادی هست این نهاد مرجع رسیدگی است.

شفیعی افزود: من در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ که پیمانکار بودم از شهرداران وقت تقدیرنامه بابت حسن انجام کار داشتم بنابر پیشنهاد همین مجموعه شهرداری مجدد وارد شدم. شهرداری طبق قرارداد نمی تواند پیمانکار را خلع ید کند در قرارداد ذکر شده اگر تخلفی از پیمانکار صورت گیرد باید به داوری ارسال شود بدین صورت که یک نفر از طرف شهرداری، یک نفر از طرف پیمانکار و فردی به عنوان داور انتخاب می شود و طرفین اظهارات خود را بیان می‌کنند اگر پیمانکار مقصر شناخته شد خلع می شود اما چینن چیزی صورت نگرفت صرفا سرپرست نامه ای نوشت که قرارداد شما فسخ است و من هم پاسخ دادم. وقتی خلاف قانون، نامه نوشته شد و من اخطاری از ناظرم نداشتم چگونه سرپرست اخطار درج می‌کند؟

شفیعی در ادامه گفت: چرا امکانات شهرداری در این شهر کم است؟ چرا سطل زباله به تعداد کافی در معابر و پارک ها وجود ندارد؟ یا در بحث پاکسازی ورودی‌ها، مطابق قرارداد با بنده نیست و بر عهده‌ی شهرداری است.

شفیعی ادامه داد: جداول خیابان ها در بیشتر موارد کف ندارند که این به خاطر فرسودگی و عمر زیاد است طبیعی است که در این نقاط زباله یا آب جمع شود و جداول شیب ندارند و آب راکد می ماند و باید گفت زیرساخت ها آماده نیست .

پیمانکار خدمات شهری خاطر نشان کرد :طبق قانون خدمات شهری به ازای هر ۱۰۰۰ نفر نیاز به یک کارگر پاک‌بان وجود دارد یعنی شهر دهدشت ۷۰۰۰۰نفر جمعیت پس به ۷۰ نیرو نیاز دارد چرا شهرداری از ابتدا این موارد را پیش بینی نمی کند و قیمت پایه بالاتری تعیین نمی کند که من به جای قیمت درج شده بالاتر بزنم و نیرو نیز اضافه کنم و چنین حواشی و مشکلاتی نباشد؟ اگر برنامه ریزی شهرداری دقیق باشد که من بتوانم نیروی بیشتری جذب کند قطعا چنین مشکلاتی به وجود نمی آید و حتی تعداد حداکثر نیرویی که خود شهرداری شفاهی اعلام کرد توسط بنده معرفی شد .

.ی ادامه داد: منِ پیمانکار وقتی حداقل قیمت را می سنجم خوب مجبور هستم با همین تعداد کار کنم و در بعضی موارد با کمبود نیرو مواجه شوم. شهرداری دهدشت می خواهد با کمترین هزینه بیشترین کارایی باشد که این اشتباه است و باید بین نیروها تعامل و همکاری وجود داشته باشد چون زیرساخت ها و امکانات ها به صورت کامل فراهم نیست نه اینکه با هر اعتراض بگویند کار به پیمانکار تحویل داده شد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 شهروند 1402/8/24 7:7:46

    متاسفانه همین شهردار ها ی گاه بی کاه وقت نیم وقت و. شوراها وضعیت زندگی شهری را در شهر دهدشت به عشایری تبدیل کردن دهدشت را نمیشه به عنوان یه منطقه شهری و شهر نشینی در نظر گرفت بیشتر شبیه یه منطقه عشایری گروهی شبیه تا سهری هر اداری بلند میشه یه گوشه خیابان را حفاری میکنه بعد هم همون طور با نخاله‌های حفاری رها میکنه و میره. اینجا نمیدونم وظیفه شهردار و شورا چیه بجز چپاول بودجه شهرستان به بهانه همین حفاری هی بی جا و بی موقع و مزاحم هیچ کس هم هیچ ادارای هم جواب گو نیست انگار همه با هم هماهنگ هستند برای نابودی وضعیت اجتماعی و شهری این شهر تاریخی و متمدن افسوس که کسی نیست

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها