یادداشت
گفتگو و گزارش

انباشت زباله و خطری که مردم سمغان را تهدید می‌کند + فیلم

بوی تعفن جداول و رها کردن زباله‌ها در کوچه‌ها و ورودی سمغان خطری زیست محیطی است که سلامت ساکنین سمغان را تهدید می‌کند.

انباشت زباله و خطری که مردم سمغان را تهدید می‌کند + فیلم

افتونیوز| سمغان با بیش از سه هزار نفر جمعیت در یک کیلومتری شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه سالهاست همچون طفلی یتیم بدون متولی خاصی و در برزخ شهر و روستا مانده است و هر نهاد و یا دستگاه خدمات رسان هم به بهانه های مختلف از خدمات رسانی به این منطقه شانه خالی می کنند.

اگرچه روستای سمغان بعد از چندین سال بلاتکلیفی میان روستا و ملحق شدن آن به شهر هیچ مرزی در نقشه نداشت اما با تصویب طرح جامع شهر دهدشت در خرداد ۱۴۰۱ از سوی شورای معماری کشور به اداره راه و شهرسازی مرکز کهگیلویه، این منطقه قرار بود که از بلاتکلیفی خارج و به شهر دهدشت ملحق شود که به گفته ساکنان و مردم سمغان این مصوبه در عرصه عمل رنگ واقعیت نگرفته است و مشکلاتشان بیش از گذشته شده است.

اهالی سمغان با ابراز گلایه از مسئولان استانی و شهرستان چندین نوبت با مراجعه به نهادهای مختلف خواستار مشخص شدن وضعیت این منطقه از نظر تقسیمات شهری و یا روستایی بودند.

آنها معتقد هستند سمغان در موقع انتخابات محل رفت و آمد مسوولان می شود و در انتخابات شوراهای اسلامی جز شهر است و بعد از انتخابات از سوی مسوولان به فراموشی سپرده می شود.

هم اکنون بوی تعفن جداول و رها کردن زباله‌ها در کوچه‌ها و ورودی سمغان خطری زیست محیطی است که سلامت ساکنین سمغان را تهدید می‌کند.

این منطقه پرجمعیت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند امید می‌رود مسئولان با تدابیر لازم در الحاق این منطقه به شهر دهدشت خدمات‌رسانی بهتر به مردم این منطقه را در اولویت خود قرار دهند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها