یادداشت
گفتگو و گزارش

حضور حاشیه ساز روشنفکر در شبکه استانی دنا/صدا و سیما مقصر است یا نماینده؟

اخیرا کلیپی از حضور نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در رسانه استانی و شبکه های مجازی منتشر شده است. در پی این رویداد، موجی از انتقادات نسبت به صداوسیمای مرکز استان رخ داده است.

حضور حاشیه ساز روشنفکر در شبکه استانی دنا/صدا و سیما مقصر است یا نماینده؟

اخیرا کلیپی از حضور نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در رسانه استانی و شبکه های مجازی منتشر شده است. در پی این رویداد، موجی از انتقادات نسبت به صداوسیمای مرکز استان رخ داده است.

صدا و سیمای مرکز استان به عنوان یک رسانه ملی، باید فراجناحی عمل کند و از حاشیه سازی اجتناب نماید و در انجام وظایف مشخص شده از جمله اطلاع رسانی شفاف، مدیریت افکارعمومی و عبورنکردن از خطوط قرمز مقید باشد و با توجه به عنصر زمان، می بایست حساسیت ها را به خوبی آینده پژوهی نماید تا بتواند بر افکار عمومی کنترل موثری داشته باشد.

قبل از پرداختن به موضوع، نگارنده این سطور ایراد خاصی را به نماینده و تیم رسانه ای وی وارد نمی‌داند چرا که به هرصورت وی بعنوان یک کاندید قصد دارد از هر تریبون یا ظرفیتی استفاده کند، آنچنان که قبلنا گفته شد ظرفیت تعامل نماینده بویراحمد با رسانه ها بیش از دو نماینده دیگر استان است اما باید از صدا و سیمای استانی  سوال اساسی را پرسید. 

اگر قرار بر گزارش عملکرد باشد چرا شبکه دنا در سه سال گذشته از جناب نماینده دعوت بعمل نیاورد؟ و به عنوان نماینده مردم در شبکه استانی قرار نگرفت و گزارش عملکرد خود را به مردم ارائه نداد! اما سه مانده به انتخابات و در انتهای سال چهارم به نام گزارش عملکرد آن هم در قالب صوت و  تصویر مهندسی شده در شبکه استانی دنا قرار می گیرد!

قطعاحضور نماینده یا هر مسئول یا هر کارشناسی در صداوسیما فی نفسه ایرادی ندارد اما محتوای آن حضور اگر در راستای قوانین نباشد علاوه بر انتقادات گسترده، در سازمان های نظارتی قابل پیگیری خواهد بود.

نکته مغفول مانده دیگر، چرا دو نماینده دیگر استان در شبکه دنا حضور پیدا نکرده و به طرح بحث نمی پردازند 

به تعبیر گروهی از فعالان اجتماعی، این موضوع در افکار عمومی، تعامل و هماهنگی صدا و سیما را با نماینده به تصویر می کشد. در صورتی که وظایف و رسالت صدا و سیمای مرکز استانی به خوبی مشخص شده است و نباید از چنین فضایی در جهت نابرابری فرصت ها استفاده و حساسیت آفرینی کرد. با وجود این مساله ضرورت دارد معاونت سیاسی استانداری و سازمان های نظارتی، تذکرات لازم را نسبت به ریاست صداوسیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در جهت کنترل افکار عمومی یاداور شوند.

از سوی دیگر، روان شناسان سیاسی روایت دیگری از تحلیل این رویداد دارند و بر این عقیده هستند که نباید به عملکرد صداوسیما نسبت به دعوت اقای روشنفکر ایرادی گرفت! بلکه می بایست ریاست این مجموعه را هم تشویق نمود تا هر هفته برنامه ای برای حضور اقای روشنفکر در نظر بگیرد!

از نظر نگارنده، وقتی چنین مساله ای رمز گشایی می شود قطعا با افزایش سطح سواد رسانه ای روبرو  می شویم که به تبع از ظهور رسانه های نوین در دهه گذشته، بر افکار عمومی تاثیر خاص خود را گذاشته اند. از این رو هر آنچه نماینده  به راحتی در انظار عموم در شبکه دنا قرار بگیرند، افکار عمومی بهتر می تواند شاهد نقاط ضعف و قوت  وی باشد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 23 نظر

  • 1 دنا 1402/8/25 9:38:24

    با آوردنش در صدا و سیما فقط تحقیرش کردید. از طرحهای ملی واستانی و سفرهیات دولت بودجه هایی که به ایشان ربطی نداشتند همه را به نام خود ثبت کردند!! آنهایی که بودجه وقوانین می دانستند انگشت به دهان شدند.این دیگه کیه؟

    پاسخ
  • 2 زیلایی 1402/8/25 9:27:23

    پس با آوردن اینهمه بودجه در استان چرا هروز به خاطر ندادن حقوق چندین ماهه کارمندان جلو استاندار ی جمعند.؟ چرا اینهمه طرح و پروژه در شهرستانهای تابعه سه سال بلاتکلیف ومسکوت ماندند؟

    پاسخ
  • 3 مارگون 1402/8/25 9:18:17

    طراح جنگ گجستون و احداث کارخانه قند فرودگاه وطراح جاده اصفهان به یاسوج.بیمارستان شهید بهشتی و....... آقای روشنفکر بودند!!بودجه های سفرهای ریاست جمهوری وبودجه دویست برابری استان که سهلند.اتفاقا حوزه کهگیلویه و گچساران را هم آباد کرد بویراحمد و دنا ومارگون که گلستان شدند. نمیدانم نماینده های قبل تواین استان چه کار میکردند؟!!! ژست نشستن، نحوه صحبت کردن، بیانات ایشان همه چیز را اثبات میکرد نیاز به تحلیل نداره.

    پاسخ
  • 4 بویراحمد 1402/8/25 9:8:41

    عملکرد زمان شاه را هم به نام خودش ثبت کرد.

    پاسخ
  • 5 دنا 1402/8/24 22:8:13

    ای کاش این نماینده منطقه خاص ، توان و تجربه داشتی که هرهفته نه تنها در رسانه ملی بلکه در اماکن دیگر از قبیل دانشگاها ، حوزه علمیه ، ادارات ، مساجد حضور پیدا میکرد و پاسخگوی نظرات ، سوالات و انتقادات مردم بودی خدا میدونه اونایی که این انشاخونی افلاین را برای وی تنظیم کرده اند چند قیچی وتبر و تیشه را بکار گرفتند تا توانستند این نیم بند انشا بی قدو قواره و وصله در وصله را برایش جمع و جور کنند !! بیچاره مشاور جوانانش که چی فکر میکرد ، چی شد !!

    پاسخ
  • 6 سیسخت 1402/8/24 21:34:47

    درود بر رئوف و دکترروشنفکر نماینده خستگی ناپذیر

    پاسخ
  • 7 پیرو ولایت فقیه 1402/8/24 17:33:49

    با سلام متاسفانه نگاره این متن از اطلاعات کافی از عوامل اجتماعی و سیاسی ندارن ،ایشان به شکل هیجانی و مغرضانه به موضوع نگاه کرده .دقیقا مثال اون خانم که در برنامه فلسطین به صدا سیما حمله کردن و گفتن چرا اقای آذری جهرمی را آوردین و این صدا سیما و این کشور مال حزب الهی هاست ،باید بگوییم چطور صدا و سیما در ماه محرم و یا رمضان آش نذری فلان کاندید مدعی انقلاب را به تصویر می گیره ولی کسی حرفی نزد مگر کسی دیگری آش نذری نداشت.در موضوع دیگری فرموده که گزارش عملکرد را سال چندسال قبل ارائه می کرد،اخه عقل کل ،گزارش عملکرد را اخر و پایان دوره می دهند وگر نه اول که استارات کارو زدن عملکردی وجود نداشت.باید پیگیری ها به عمل تبدیل می شد و بعد بیاد گزارش بدن.مگر ایشان هم از خانواده شهدا نیستن مگر ایشان خودش ایثارگر نیست ،اگه به گفته ی خودتان باشد این ممکلت و صدا و سیما مال ایشان هست.چطور وقتی صدا سیما جناب منتظریان را برخط شبکه خبر می برد در مورد امنیت صحبت می کند کسی حق اعتراض ندارد.شماها از انقلابی بودن فقط نامشو دارید.نه اخلاقشو دارین نه ظرفیشو نه ملاکشو.اگه این گفته ها هم پیگیری قانونی دارد بسم الله.چون هیچ کس جز شما حق ندارد در این نظام و استان

    پاسخ
  • 8 محمدی 1402/8/24 16:19:41

    نمیدونم دلم برای بویراحمد بسوزه برای بزرگان گذشته بویراحمد دلم بسوزه برای خودم دلم بسوزه یا برای حامیان مقدم و بهرامی و منتظریان که سه نفرش با هم یک نفر نمیشوند یا برای طرفداران روشنفکر که تعصبات ‌کورکورانه چشمشان کور کرده و دارن به دره سقوط میکنن و هیچ خیری از این جریان ناقض الخلقه نخواهند دید یا دلم برای امواتی بسوزه که سیاسیون از مرگ انها فقط سو استفاده میکنند جهت فاتحه خوانی و تبلیغات

    پاسخ
  • 9 یاسوج گچ 1402/8/24 16:18:52

    سلام ضمن عرض ادب مسول محترم افتو به اطلاع جنابعالی میرسانم آقای روشنفکر نماینده مرکز استان هست چه دلیلی داره روزانه جنابعالی نسبت به تیترهای تخریبی علیه ایشان درج می کنید در تحلیل یک حسادت، رشوه، میباشد واقعا کوتاه بیاید و ابرویی استانمون را نبرید روشنفکر هم مثل ۴۰ سال گذشته لطفا دست از تخریب بردار ممنونم

    پاسخ
  • 10 منجم 1402/8/24 16:15:5

    کهکشان راه شیری مقصره

    پاسخ
  • 11 امین 1402/8/24 16:14:11

    کاش منتظریان به سود خرامین کنار میکشید تا درس حسابی به روشنفکر داده میشد.

    پاسخ
  • 12 افسوس و دلم 1402/8/24 16:13:18

    وقتی اقای منتظریان اجازه ورود یک ادم قوی را نمیدهد اقای بهرامی اجازه ورود یک ادم قوی را نمیدهد و خودشان بی برنامه هستند و اتاق فکر ندارند باید روشنفکر یکه تازی کند

    پاسخ
  • 13 ارسلان 1402/8/24 16:12:6

    شب اول گفتند گزارش عمل‌کردش را ببینید و بشینید مسخره کنید بعد وقتی قسمت اول را دیدن و متوجه تاثیر آن بر مردم شدند روان برای خودشان نماند سریعا دست به کار شدند تا قسمت دوم پخش نشود از کانال های مختلف پیگیری کردند و جلوی پخش را گرفتند تیم رسانه ضعیف رقبای روشنفکر به اشتباه در یکی از گروهای واتس اپ، پیامی ارسال کرد و خبر از کنسل شدن برنامه داد و در همان پیام رئوف و روشنفکر را خطاب قرار داده بود انقد شاد بودند قسمت دوم پخش نمیشود که در پوست خود نمیگنجیدند انگار سپاه کوروش بودند که روم و بابل را فتح کرده بودند....و به دلیل همین خوشحالی مست شده بودند و اشتباهی پیام را به یک گروه استانی برستادند بعدا که متوجه شد اشتباهی در یک گروه استانی پیام ارسال کرده سریعا پیام را حذف کرد. روشنفکر سریعا دست به کار شد با یک حرکت قیچی بر گردون مجدد دکتر رئوف متقعد شد باید پخش شود البته مشاوران دکتر رئوف و خود ایشان نیز اعتقاد داشتند قسمت دوم باید پخش شود. و اینگونه مخالفان حضور روشنفکر در صدا و سیما و مخالفان پخش گزارش عملکرد، رفوزه شدند

    پاسخ
  • 14 ارمغان 1402/8/24 16:4:40

    حاشیه و روشنفکر پیوند ناگسستنی دارند رقبای ایشان انقد ضعیف هستند که به نظرم مانند حاشیه انتخابات می باشند و وقتی مشارکت را بالا خواهند برد بوی پیروزی از اردوگاه بهرامی و حاج منتظریان به مشام نمیرسد

    پاسخ
  • 15 عادلاین 1402/8/24 16:2:53

    به نماینده مردم احترام بگذارید

    پاسخ
  • 16 رمضان 1402/8/24 16:2:32

    این از زرنگی تیم رسانه مهدی روشنفکر بود که حساب شده عمل کردند تیم بهرامی و منتظریان فقط لاف میزنند یک حرکت مفید تا حالا از تیم رسانه این دو نفر ندیدیم تعطیل تعطیلن کمی از روشنفکر و تیم رسانه ایشان یاد بگیرید

    پاسخ
  • 17 رازبردان 1402/8/24 15:57:13

    متین فرمودی لطفی دکتر خرامین و دکتر مقدم به روشنفکر کردند قابل جبران‌نیست. باید بعد از انتخابات، روشنفکر قدردان این دو نفر باشد.

    پاسخ
  • 18 عبدالله 1402/8/24 15:55:43

    درست میگین واقعا رقبای روشنفکر بسیار ضعیفن با وجودی تیم اصلی اتاق فکر روشنفکر و تیم رسانه ایشان ماهها قبل ایشان را ترک کردند اما رقبای روشنفکر انقدر ضعیف عمل کردند که ضربه انچنان به روشنفکر وا د نشد

    پاسخ
  • 19 عدالت 1402/8/24 15:55:26

    زنده باد سردار کبیر ندای وحدت

    پاسخ
    • 19 - 1 عادل پاسخ به : عدالت 1402/8/25 23:35:5

      واقعا فقط ندا(حرف) بود!!!! هیچ عملی ک‌ وحدت رو نشون بده نداشت!!!

  • 20 محمدرضا 1402/8/24 15:53:50

    روشنفکر اونقد رقبای ضعیف و بدون برنامه و ناامیدی داره حال میکنه. و داره لذت میبره سه عامل پیروزی مجدد روشنفکر ۱_ ضعف شدید رقبا ۲_ عدم مشارکت بالا ۳_ حضور خرامین و مقدم( این دو نفر اجازه ندادند مخالفان درون جریان روشنفکر کنار بهرامی و منتظریان قرار بگیرند و باعث ایجاد موج گردند)

    پاسخ
  • 21 روشنگری 1402/8/24 15:51:9

    از ابتدای تابستان یادمه تیم رسانه روشنفکر ابتدا خبر از آمادگی برای مناظرات در زمان تبلیغات دادند و سپس گفتند طبق برنامه زمان بندی ابتدا انتهای تابستان در جمع رسانه ها گزارش عملگکرد میدیمسپس در صدا و سیما و در نهایت در دانشگاهها خیلی حساب شده دارن میرن جلو

    پاسخ
  • 22 سیاست 1402/8/24 15:49:1

    سال ۱۴۰۰ یک بار و الان مجدد دعوت گروید از دو نماینده دیگر استان نیز دعوت گردیده منتهی چیزی برای گفتن ندارند حتما

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها