یادداشت
گفتگو و گزارش

جوانان ما در خوزستان غیربومی و آنان در دهدشت بومی حساب می شوند؟!

مصوب شد که در جذب نیروی انسانی ۷۰ درصد سهم بومی شهرستان و منطقه محل استقرار واحد صنعتی و ۳۰ درصد بقیه به طور مساوی به بومی دو حوزه دیگر استان باشد. شهرستان های گچساران و باشت یک منطقه، کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده یک منطقه و بویراحمد، دنا و مارگون یک منطقه بومی تعریف شده اند.

جوانان ما در خوزستان غیربومی و آنان در دهدشت بومی حساب می شوند؟!

اَفتونیوز| اخیرا شرایط استخدام در شرکت های بزرگ مثل پتروشیمی اعلام شد، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جذب نیروی انسانی در کارگاه ها و مراکز بزرگ مقیاس صنعتی این استان از جمله پتروشیمی دهدشت، پتروشیمی گچساران و میدان گازی مختار گفت: به منظور ایجاد وحدت رویه، تقویت انسجام اجتماعی در استان و بهره گیری حداکثری از ظرفیت نیروهای انسانی دستورالعمل به کارگیری نیروی در مراکز تولیدی-صنعتی بزرگ مقیاس در شوراهای قانونی بالادستی استان مصوب و ابلاغ شد.

مرادعلی پیوند اظهار داشت: مصوب شد که در جذب نیروی انسانی ۷۰ درصد سهم بومی شهرستان و منطقه محل استقرار واحد صنعتی و ۳۰ درصد بقیه به طور مساوی به بومی دو حوزه دیگر استان باشد. شهرستان های گچساران و باشت یک منطقه، کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده یک منطقه و بویراحمد، دنا و مارگون یک منطقه بومی تعریف شده اند.

پیوند عنوان کرد: کمیته ای در معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری با مسئولیت مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری و حضور نهادهای نظارتی مرتبط، نظارت بر حسن اجرای این مصوبه را در سطح استان بر عهده خواهند داشت. این مصوبه متعلق به همه مراکز صنعتی- تولیدی بزرگ مقیاس استان است و برای کارگاه‌های کوچک بخش خصوصی موضوعیت ندارد.

یکی از معترضان در این خصوص گفت: اینجا خیلی افراد هستند که شرایط کاری دارند ولی افراد دیگری با پارتی بازی از اهواز برای استخدام می آیند. هر چه نامه گفتند بیاورید آوردیم، گفتند نامه از فرمانداری بیاورید، از اداره کار بیاورید، آوردیم، بعد از پشت سر عده‌ای زنگ می‌زنند می گویند این افراد را استخدام نکنید، ما خودمان نیرو داریم.

وی گفت: من دو مدرک ایمنی دارم، ۸ سال سابقه کار، ۴ سال سابقه سرپرستی دارم، ولی با این شرایط من را نمی پذیرند، افراد غیربومی را می پذیرند.

یکی دیگر از معترضان اظهار کرد: ما وقتی به عسلویه می رویم اولین شرط کار و استخدامی بومی بودن است، چرا اینجا افراد غیربومی را می گیرند.

وی افزود: بیشتر از ۳۰ نفر هستند که در چنین وضعیتی‌اند و برای پتروشیمی آنها را نمی پذیرند. کم‌کم نیروهایشان را می‌گیرند و اینطور درست نیست.

وی گفت: بیشتر از ۵۰ درصد نیروها را مشخص نیست با چه وضعیتی گرفته اند، برخی از افراد بدون هیچ تخصصی فقط بخاطر اینکه بند «پ» دارند، استخدام می شوند.

به گزارش کبنا نیوز، اینها در حالی است که اخیرا معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی کهگیلویه و بویراحمد شرایط سهمیه بومی را اعلام کرده است، پیوند در این خصوص گفته است ۷۰ درصد بومی شهرستان، و ۳۰ درصد بومی شهرستان های استان کهگیلویه  وبویراحمد استخدام شوند. حالا با چه منطقی افرادی از اهواز به استان محروم کهگیلویه و بویراحمد می ایند و سهم اشغال جوانان این استان را می گیرند؟

منبع :کبنا



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها