یادداشت
گفتگو و گزارش

سکوت نماینده گچساران شکست/ بیانیه «سیدناصر حسینی» درباره حواشی استخدامی پتروشیمی

در پی اعتراض به استخدام غیربومی ها در پتروشیمی گچساران سید ناصر حسینی پور نماینده مردم گچساران و باشت طی بیانیه ای در این مورد سخن گفتند:

سکوت نماینده گچساران شکست/ بیانیه «سیدناصر حسینی» درباره حواشی استخدامی پتروشیمی

اَفتونیوز| در پی اعتراض به استخدام غیربومی ها در پتروشیمی گچساران سید ناصر حسینی پور نماینده مردم گچساران و باشت طی بیانیه ای در  این مورد سخن گفتند:

بیانیه سیدناصر حسینی پور در خصوص پتروشیمی گچساران

آقایان اوجی وزیر نفت، شاه میرزایی مدیرعامل صنایع ملی پتروشیمی، علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و نشان زاده معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار، در باب «طرز کار» و ظلم و اجحافی که در طول این سال‌ها به جوانان مظلوم حوزه انتخابیه ام شده است، و جذب و بکارگیری‌ غیربومی‌ها، به صورت سفارشی و سلیقه‌ای خارج از ضابطه، باید به شکایت و مطالبه نماینده مردم شریف گچساران و باشت در برابر قانون و اسناد بالادستی پاسخگو باشند.

مسئولین پتروشیمی گچساران و استان به صورت صریح و شفاف اظهار نظر نمایند که تکلیف ۶۳۴۲ درخواست اشتغال افراد جویای کار، که از بدو انتخابم به عنوان خادم مردم، خطاب به نماینده نگاشته و تقدیم شده است، چیست؟ آیا جوانان این شهرستان که اشتغال در پتروشیمی برایشان به یک آرزو تبدیل شده است، هیچ حقی از این تنها منبع اشتغال شهرستان ندارند؟ آیا قوه مجریه نباید پاسخگوی این حجم از درخواست‌ها باشد؟! آیا نمی‌توان حتی ۲۰۰ نفر از این جمعیت ۶ هزار نفره را در بخش مشاغل عام، (شامل فضای سبز، رستوران، خدمات، نقلیه، اداری و حراست) بر مبنای عدالت، قرعه‌کشی و یک ساز و کار منطقی به کار گرفت.

آقایان رسمأ در ارتباط با این حجم از درخواست‌های جوانان شهر اعلام نظر نمایند.

لازم  به ذکر است که اکثریت مطلق این درخواست‌ها از طرف کسانی است که خود یا خانواده‌هایشان برای انقلاب و ارزش‌های آن هزینه داده‌اند، یا نخبه هستند و یا از خانواده‌های بسیار فقیر و مستمند و مظلومی که در بیش از یک دهه گذشته پارتی و رابطه‌ای نداشتند که در پتروشیمی مشغول به کار شوند و صدایشان شنیده شود.

جناب آقای استاندار در مصاحبه‌ای با خبرنگار فارس فرمودند: «در همه شهرستان‌هایی که پروژه‌های بزرگ ساخته می‌شود، درصدی متعلق به بومی‌های خود شهرستان و درصد دیگر نیز متعلق به بومی‌های استان است.» «... تمام بچه‌های کهگیلویه و بویراحمد در استان بومی محسوب می‌شوند و نه غیربومی.»

جناب آقای استاندار! البته که همه ما تشنه عدالتیم؛ اما آیا این حق برای جوانان گچساران و باشت در پروژه‌های ایستگاه‌های تقویت فشار گاز پاتاوه، پروژه گاز مختار و کارخانه سیمان یاسوج و پتروشیمی دهدشت وجود دارد؟! البته که خیر! بعدها که من نماینده و شما استاندار نبودیم، آیندگان قضاوت خواهند کرد که تحصیل‌کردگان گچساران و باشت در پروژه‌ها و طرح‌های دیگر شهرستان‌های استان، به تعداد انگشتان یک‌دست هم جایی نخواهند داشت. این اظهار نظر و موضع بنده و شما بعدها قضاوت خواهد شد و تاریخ ما را نخواهد بخشید؛ زمانی که حتی یک نفر از جوانان این دو شهرستان در دیگر شهرستان‌ها فرصت اشتغال پیدا نکنند.

بارها تذکر دادم و گفتم و نوشتم که مدیران پتروشیمی گچساران صددرصد غیر بومی هستند و همین عامل امروز باعث شده که سوءظن برای من و همشهریانم بوجود آید که از نحوه برگزاری این آزمون تا مصاحبه و استخدام آن عدالتی که متصور هستیم محقق نگردد. هرچند که من به عدالت شخص مهندس مصدقی‌فر، مدیر عامل پتروشیمی گچساران باور دارم.

اما چرا برای بخش تعمیر و نگهداری بیمه شدگان قبل از سال ۱۴۰۱ را لحاظ نکرده‌اند؟ آیا نباید این شائبه بوجود آید که می‌خواهند نورچشمی‌ها و سفارشی‌ها را با دور زدن قانون استخدام کنند.

با بررسی دقیق یک لیست ۲۴ نفره جذب در پتروشیمی الفین، (۱۲ نفر از حوزه کهگیلویه و بهمئی، ۵ نفر از ممسنی، ۱ نفر از رامهرمز، ۱ نفر از آبادان، ۱ نفر از کازرون، ۱ نفر از سی سخت، ۱ نفر از شهرکرد، ۱ نفر از بهبهان)، تحت عناوین افسر ایمنی، افسر ایمنی بهداشت، سرپرست ایمنی، سوپروایزر ایمنی، سرپرست ایمنی راه‌اندازی، کارشناس ایمنی، سوپروایزر ایمنی لیفتینگ، پرستار، پزشک، ناظر ایمنی و کارشناس ایمنی وارد پتروشیمی شدند. در این فهرست جذب ۲۴ نفره حتی یک نفر از جوانان گچساران و باشت به چشم نمی‌خورد.

این است عرض بنده به مسئولین خوش‌بین استانی، و بکارگیری‌های سفارشی مدیران غیربومی در پتروشیمی، که شهر ما خانه دیگران می‌شود، اما هیچ وقت اجازه نمی‌دهند شهر دیگران خانه ما ‌شود.

مدیران پتروشیمی بفرمایند الان چند نفر از این لیست جهت مصاحبه و استخدام معرفی شده‌اند، سهم جوانان گچساران در این ردیف استخدامی چند نفر است؟

ما در طول ۸ ماه گذشته شاهد مهندسی کردن چارت سازمانی پتروشیمی از غیربومی‌ها بودیم. که این حق فرزندان نخبه و تحصیل کرده گچساران و باشت بود. نمونه بارز آن، لیست ۳۸ نفری افراد غیربومی است که از پتروشیمی‎های اروند، بوعلی سینا، تخت جمشید، تندگویان، پارس، بندرامام، رازی، فجر انژژی، یادآوران، بیدبلند و پالایشگاه بندرعباس به پتروشیمی گچساران انتقال پیدا کردند.

آیا این بود فلسفه وجودی ایجاد پتروشیمی گچساران؟!

بهبهان ۶ نفر، کهگیلویه ۷ نفر، اهواز ۱ نفر، گناوه ۱ نفر، نورآباد ۳ نفر، دزفول ۱ نفر، بویراحمد ۲ نفر، سپیدان ۱ نفر، بهرگان ۱ نفر، خرمشهر ۱ نفر، آبادان ۳ نفر، ری ۱ نفر، دره چاه ۱ نفر، تهران ۱ نفر، شیراز ۲ نفر، شهرمیان ۱ نفر، ایذه ۱ نفر، ماهشهر ۱ نفر، کازرون ۱ نفر، گچساران هیچ نفر.

آیا نمی‌شد در این بخش‌ها از نخبگان و تحصیل‌کردگان گچساران و باشت استفاده کرد؟!

در بحث جامعه ایثارگری و خانواده شهدا، بر اساس بند ۷ سیاست‌های کلی فرهنگ ایثار و شهادت، (ابلاغی رهبر معظم انقلاب)، ماده ۲۳ قانون برنامه ششم توسعه، و مواد ۲۱ و ۷۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، سهمیه ۲۵ درصدی شامل جانبازان، آزادگان، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان بالای ۱ سال اسارت؛ و سهمیه ۵ درصدی شامل فرزندان آزادگان کمتر از یکسال اسارت، فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان دارای سابقه ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه، به این قشر مجاهد مطابق قوانین بالادستی توجه شود، و نباید در حق این عزیزان کوتاهی شود.

در بحث جامعه معلولین، بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی و قوانین نظام جامع رفاه تأمین اجتماعی و حمایت از حقوق معلولان و با توجه به کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق معلولان و همچنین ماده ۱۵ قانون حمایت از جامعه معلولان، اختصاص سهمیه ۳ درصدی به افراد دارای معلولیت برای جذب در دستگاه‌های دولتی و خصولتی، قانون بالادستی دارد و دستگاه‌ها موظفند بر اساس ماده ۲۳ همین قانون، گزارش عملکرد خود پیرامون حمایت از معلولان را به سازمان بهزیستی و مجلس شورای اسلامی ارائه دهند و پتروشیمی گچساران در این ارتباط به قانون متعهد و پایبند باشد.

ـ مسئولین پتروشیمی گچساران علی‌رغم پیگیری اینجانب تا مرحله عملی شدن سهمیه ۳ درصدی بر اساس ماده ۱۵ قانون حمایت از جامعه معلولان، در خصوص جذب ۳۰۳ نفری آزمون سال قبل می‌بایست بر اساس معرفی افراد معلول از سوی اداره بهزیستی، نسبت به جذب ۹ نفر معلول مطابق ساز و کار تعیین شده اقدام می‌نمودند، که ضمن تشکر از دلسوزی‌ و قانون‌مندی مدیر محترم منابع انسانی هلدینگ خلیج فارس، شاید اگر آقایان مسئول پتروشیمی گچساران در خانواده خود معلول می‌داشتند، اجازه نمی‌دادند حق مشروع، قانونی و انسانی این عزیزان پایمال شود. در این ارتباط سرپرست منابع انسانی پتروشیمی گچساران باید پاسخ دهند که چرا از اجرای دستور صریح معاونت منابع انسانی هلدینگ خلیج فارس استنکاف ورزیده است.

بر اساس چه ادله و مبنایی مصاحبه و جذب اخیر را از ۱۴۰۱/۰۱/۰۱تا ۱۴۰۲/۰۷/۳۱ ذکر کرده‌اید؟! تکلیف سایر کارگرانی که قبل از این تاریخ تسویه‌حساب و یا از شرکت‌های طرف قرارداد پتروشیمی اخراج گردیده‌اند چیست؟! و چرا لحاظ نشده است؟

چرا حقی برای نیروهای بومی اخراجی از  پلیمر در این مصاحبه و استخدام قائل نشده‌اید؟



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 V.df 1402/10/28 0:25:34

    اقای حسینی حرف مفت میزنی هرچی قبول شدن گچسارانی هستن.تاج گردون قبول بشه و .... رو گم کنی

    پاسخ
  • 2 بمی بی پارتی 1402/8/29 16:9:43

    چون انتخابات نزدیکه این اعلامیه یا قطعنامه را نگاشتی، باور ما اینه که خیلی ضعیفی و علیلی همان روز درافتتاحیه کلاه سرت گذاشتند همه می دونند اگه تاجگردون بود با قدرت کلام ، منطق و قانون نمی گذاشت هیچ وزیری ، مسئولی یا وکیلی اعمال نفوذ کند پیشنهاد می شود بهترین شغل برای تو نویسندگی است سیاست را به اهلش بسپار

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها