یادداشت
گفتگو و گزارش

بیانیه تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی؛


از تبدیل وضعیت مسائل برانگیز سرپرست دانشگاه تا عدم شفافیت در خصوص خانه های سازمانی

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص مشکلات دانشگاه نامه ی سرگشاده به وزیر بهداشت ارسال کردند.

از تبدیل وضعیت مسائل برانگیز سرپرست دانشگاه تا عدم شفافیت در خصوص خانه های سازمانی

اَفتونیوز|  تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص مشکلات دانشگاه نامه ی سرگشاده به وزیر بهداشت ارسال کردند.

متن نامه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحيم

حضرت علی (ع) مقام اگر ماندنی بود به شما نمی رسید.

در طی چند سال اخیر در بخشهای مختلف شاهد تغییر و تحولات

فراوانی بوده ایم که اعراق نیست اگر بگوییم در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ نهادی به اندازهی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج محل جدال سیاسیون و صاحبان قدرت نبوده است. جدالی که ثمره ی آن قربانی شدن سلامت و جان مردم و آموزش و رفاه دانشجویان است. مسئله ها و حاشیه های این روزهای دانشگاه در نوع خود بی نظیر است که سبب گشت جریان دانشجویی نه از روی بغض و کینه و نه از یاب حب قدرت که فقط از باب تکلیف و برای سامان بخشیدن به وضعیت فعلی و بیدار کردن اذهان دغدغه مندان استانی و ملی به مواردی چند اشاره کند.

۱-موضوع خانه های سازمانی دانشگاه از جمله عدم شفافیت در تعداد و چگونگی نحوه ی توزیع آنها و بعضا تقسیم های خلاف قانون از مسائلی است که این روزها شبهه های بسیاری را در اذهان جامعه دانشگاهی ایجاد کرده است.

۲-مطالباتی همچون خوابگاههای متاهلی دانشجویان که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد رسیدگی به وضعیت نامناسب خوابگاههای دانشجویی کاهش چشمگیر امور رفاهی دانشجویان و اهمیت به برنامه های فرهنگی علی رغم تلاش مسئولین مربوطه با بی مهری هر چه تمام از سوی سرپرست دانشگاه مواجه شده اند.

۳- به حاشیه رفتن سلامت و درمان مردم و وضعیت نامناسب برخی از بیمارستان ها به علت عدم هماهنگی سرپرست دانشگاه با نهادها و ارگانهای بیرون از مجموعه و همچنین عدم هماهنگی با معاونین مختلف در انتصابات مدیران سبب ایجاد گلایه مندی و نارضایتی مردم و دانشجویان شده است.

۴- تبدیل وضعیت حکم سرپرست دانشگاه به ریاست در صدر مسائل است که از موانع جدی آن عدم عضویت ایشان در هیئت علمی دانشگاه می باشد. مانعی که برای رفع آن به دنبال جذب موردی در هیئت علمی بدون شرکت در فراخوان عمومی و استفاده از سهمیه ایثارگری جهت کنار زدن شرایط سنی میباشند در حالی که طبق قانون این امر امکان پذیر نیست.

۵-تخلف سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در ارسال نامه به وزارت جهت تخصیص ردیف برای سرپرست دانشگاه به عنوان هیئت علمی نیز مطرح است در حالی که ایشان شرایط قانونی جهت عضویت را ندارند. آیین نامه ها و نامه های ارسالی به پیوست منتشر خواهد شد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 7 نظر

  • 1 اکبری 1402/9/1 8:15:36

    با اینهمه تخلف که در دانشگاه رخ می دهد بازرسی دانشگاه کجاست چرا ورود نمی کند قبل از اینکه اینگونه تخلفات رسانه ای شود باید بازرسی اگر توانمند و وظیفه شناس باشد پیگیری و برخورد نماید ولی چنین به نظر می رسد که بازرسی هم تعطیل است و دچار روزمرگی شده است.

    پاسخ
  • 2 مطلع 1402/8/30 22:23:23

    جناب آقای آگاه ، فراخوان زمان آقای دکتر یزدانپناه نوعی فراخوان درون دانشگاهی بود و بعنوان فراخوان تعهد خدمت محسوب می شد. ایشان در هیچ فراخوان پیمانی و مصاحبه های علمی و عمومی مربوطه شرکت نکرده و گویا با دستور وزیر و رانت مدیریتی در سن 58 سالگی بصورت پیمانی تبدیل وضعیت شده است. شرایط برای پیمانی شدن در آن زمان راحتر و قانونی بود پس چرا نشد؟

    پاسخ
  • 3 معلم 1402/8/30 15:41:23

    فقط از علوم پزشکی خانه های سازمانی آموزش و پرورش به کی داده شده کی اعلام کردن کسانی که هیچ ربطی ندارند فقط فامیل

    پاسخ
  • 4 آگاه 1402/8/30 1:34:16

    رسانه باید تخصص داشته و آگاه باشد جناب دکتر جاودان سیرت سال ۹۸ که یزدانپناه رییس بود در فراخوان شرکت نموده و موافقت جذب وزارت را نیز گرفته بود. البته ایشان به استناد موافقت شورای جذب دانشگاه و شورای جذب وزارت خانه پیمانی شدند همچنین چون فراخوان قبلاً شرکت کرده، مشکلی هم برای استفاده از بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگری ندارد... خانه های سازمانی هم داستانش خیلی قبل تر از جاودان سیرت هست.، برای خوابگاه متاهلی، دانشگاه ۴۵۰ میلیارد بدهکاری از قبل داشته، چی بدن به خوابگاه متاهلی؟! چون رییس بسیج دانشجو متاهله باید حتما براش خونه جور کنند

    پاسخ
    • 4 - 1 همکار پاسخ به : آگاه 1402/9/3 19:50:18

      فراخوان تعهد خدمت و پیمانی دو فرایند کاملا مجزا و بی ارتباط با هم هستند. پس توجیه نفرمائید. احتمالا آقای وزیر و مدیران مربوطه مثل حضرتعالی این فرق را نمی دانند و یا اگر می دانند و مطمئن باشید که می دانند گیر کار کجاست؟ متخصص قلب که 9 ماه پرونده آن زودتر از دکترجاودان سیرت ارسال شده و مستندات ایثارگری آن هم تکمیل است و مثل دکتر جاودان سیرت هم در فراخوان تعهد خدمت شرکت کرده بود موفق به این رانت نشده و نامه آن عودت داده شده که می بایست در فراخوان پیمانی شرکت کنه تا تصمیم گیری وزارتی انجام گیرد. پس بی دلیل توجیه نکن. تمام مستندات متخصص قلب، قانونی و قبل از بخشنامه مربوط به شرکت ایثارگران در فراخوان پیمانی می باشد. فقط رانتی نداشته که موافقت وزارت را بگیرد.

    • 4 - 2 عجیب پاسخ به : آگاه 1402/8/30 15:8:2

      مسئول بسیج دانشجویی مجرده چون شما را نقد کرده باید برچسب بهش بزنید؟

  • 5 آگاه 1402/8/30 1:2:15

    با سلام. این متن بسیار نابخردانه و تاسف آور است. متاسفم برای افراد فشل و تا بلد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها