یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز


مدیرکلی که هم خدا را می‌خواهد و هم خرما را /طالبِ همزمان کرسی دانشگاه و صندلی مدیریت

یکی از مدیران کل استانی علیرغم صراحت قانون در زمینه هیئت علمی شدن دانشگاه، همه مراحل عضویت در هیئت علمی دانشگاه را طی کرده و فقط منتظر صدور حکم نهایی از سوی مسئولان دانشگاه است که با یک منع قانونی مواجه شده که او را بر سر یک دوراهی قرار داده است.

مدیرکلی که هم خدا را می‌خواهد و هم خرما را /طالبِ  همزمان کرسی دانشگاه و صندلی مدیریت

اَفتونیوز| یکی از مدیران کل استانی علیرغم صراحت قانون در زمینه هیئت علمی شدن دانشگاه، همه مراحل عضویت در هیئت علمی دانشگاه را طی کرده و فقط منتظر صدور حکم نهایی از سوی مسئولان دانشگاه است که با یک منع قانونی مواجه شده که او را بر سر یک دوراهی قرار داده است.

به گزارش اختصاصی افتونیوز، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در آستانه صدور حکم هیئت علمی دانشگاه دولتی یاسوج به عنوان عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی این دانشگاه است.

این که دانشگاه یاسوج برای این رشته هیچ فراخوانی منتشر نکرده و به دلیل تعدد اساتید مجرب در حوزه های مختلف علوم سیاسی،  نیازی به جذب استاد جدید در این رشته نیز ندارد!

اما همه مراحلی که آقای سعید طالبی پور مدیرکل میراث فرهنگی برای هیئت علمی شدن طی کرده از طریق وزارت علوم ( روال های غیرمرسوم) است، خود موضوعی است که باید بررسی و مداقه بیشتری برای آن شود اما موضوع وقتی جالب تر می شود که اکنون که همه کارها را به طریق گفته شده انجام داده با یک منع قانونی مواجه شده است.

بر اساس دستورالعمل وزارت علوم کسانی که تقاضای هیئت علمی شدن در دانشگاهها را دارند الزاما باید کارمند دولت نباشند و یا اگر بوده اند استعفا داده و از کار قبلی خود خارج شوند تا بتوانند در فراخوانها شرکت کنند.

اما به نظر می‌رسد این قانون برای نورچشمی های دولت صدق نمی کند و آنها نه تنها می‌توانند کارمند دولت، بلکه مدیرکل هم باشند و در کنار آن  طالب کرسی دانشگاه شوند!(کاملا غیرقانونی)

این موضوع باعث شده که مدیرکل میراث فرهنگی هم خدا را بخواهد هم خرما را.

بر اساس شنیده ها، گویا آقای طالب پور استعفا از مدیرکلی را به بعد از انتخابات مجلس در اسفند ماه موکول کرده است.

البته هیچ بعید نیست، به صورت صوری استعفایی داده شود و کمی بعد با مامور به خدمت از سوی دانشگاه برای دستگاه مذکور موافقت شود.

آقای رئیسی رئیس جمهور منتخب، در مناظرات انتخاباتی سال ۱۴۰۰ گفته بود: قول میدهم گشت ارشاد راه بیندازم اما نه برای مردم بلکه برای مدیران. وظیفه این گشت ارشاد رصد مدیران دولت خواهد بود.

از سازمانهای نظارتی و بازرسی استانی انتظار می رود این موضوع را بررسی کرده و نتیجه آن را در اختیار افکار عمومی قرار دهند.

برخی از اسناد در دفتر این سایت خبری موجود است.

این سایت خبری آماده انتشار جوابیه میراث فرهنگی، دانشگاه یاسوج و نهادهای نظارتی می باشد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 مدیر 1402/9/5 7:50:19

    سلام گشت ارشاد گفته مدیران باسواد و علمی و حزب اللهی و آتش به اختیار را دستگیر کنید😀 بلا تردید مناعت طبع و روحیه علمی و جهادی ایشون باعث شده که جلو تقاضاهای چیپ و بی مقدار بعضی افراد دلال و بازاری را بگیره و اجازه نده خدمت صادقانه و خالصانه از ریل خودش خارج بشه #جوانگرایی #دولت رئیسی #پاکدستی #شجاعت

    پاسخ
  • 2 ايل 1402/9/4 19:53:45

    تنها مديركل بدرد بخور هم خودشه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها