یادداشت
گفتگو و گزارش

از هر سو خبری ناگوار می آید


نبود بالگرد و سوگِ دل خراش دختر عشایر

حال بگذارید بررسی کنیم که چرا به این استان بالگردی اختصاص نمی دهند و بارها جان انسان ها به دلیل نبود این فرشته آهنی به خطر مرگ رسید.

 نبود بالگرد و  سوگِ دل خراش دختر عشایر

اَفتونیوز| علی حسن پور در یادداشتی نوشت: حادثه ای غیرطبیعی همیشه احساسات افکار عمومی و جامعه را جریحه دار می‌کند و شدت و ضعف آن نیز بستگی به وضعیت اتفاق و شرایط حادثه دیدگان دارد. در چند روز گذشته که شاهد مرگ دختر جوان ۱۷ ساله به دلیل نبود امکانات و محرومیت این شهرستان  بودیم جامعه به شدت از این موضوع متاثر شد اما حتی یک مقام مسئول هم بابت تمام کمی‌ها و کاستی‌ها عذر خواهی نکرد. پیش از این هم بارها شاهد بودیم.

گفتنی است که از زمان سقوط بالگرد اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون برای ۷ مورد شامل انتقال زن باردار، مارگزیده، سقوط از ارتفاع و سکته مغزی و قلبی و سوانح و حوادث، به امداد هوایی در مناطق محروم، دور افتاده، سخت گذر و کوهستانی استان نیاز داشته‌ اما بدلیل نبود بالگرد نتوانسته اند به آنها امدادرسانی کنند و حتی دو نفر از آنها فوت کردند!

حتی با برخورد‌های ناشایستی که برخی مسئولین با مردم داشتند هیچگاه

عذر خواهی صورت نگرفته است. انگار عذر خواهی برای مقامات مسئول کشور ما هیچ توجیح و توضیحی ندارد!

برایتان می گویم...

مساحت استان کهگیلویه بزرگ۲۸۰۵ کیلومتر واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد و کوهستانی است و بیشتر مردم شهرها و روستاهای آن در مناطق سخت گذر زندگی می کنند که حتی آمبولانس امکان گذر ندارد  و نبود بالگرد اورژانس این بار مرگ دختری را رقم میزند که ناکام از دنیا رفت.

این ماجرا بار اول نیست  تکراریست..!

اینکه نیروهای امدادی مسیر سه ساعته را طی می‌کنند تا بر بالین این بیمار برسند و نتوانند اقدامی کنند قصه ایست دردناک و خانمان سوز.

در هلال احمر یک زمان طلایی داشتیم در زمانی که به کلاس های امداد و نجات می رفتم، این نکته را به یاد دارم، زمانی که فاصله بین محل حادثه و مراکز درمانی زیاد باشد و زمان نقش کلیدی در درمان بیمار دارد، انتقال هوایی بیماران به مراکز درمانی بهترین راه نجات جان‌هاست؛ آن وقت این مسیر  صعب العبور را قرار است پرستاران و نیروهای امداد بیمار را با برانکارد همراهی کنند و ناگهان بیمار در مسیر جان به کوه می سپارد و دیگر نفس‌ همراهی نمیکند.

حال بگذارید بررسی کنیم که چرا به این استان بالگردی اختصاص نمی دهند و بارها جان انسان ها به دلیل نبود این فرشته آهنی به خطر مرگ رسید..

مسئولان وقت قول هایی دادند و مشکل اصلی را کمبود اعتبارات دانستند.

عجیب است!!!

نماینده وقت مجلس کهگیلویه وعده های تکراری و دروغ های پر رنگ و‌لعاب می دهد، نزدیک انتخابات است و فضای خوبیست برای گریه های خنده دار ایشان.

استان محروم است و فقر و محرومیت در شهرستان بیداد می کند، کلید واژه های تکراری مقامات استان است که حدود دویست و پنجاه هزار نامه در سفر ابراهیم رئیسی به استان تایید  همین گزاره است.

اما یک سوال دیگر این که چرا جامعه به چنین انحصار بی کیفیی رسیده است، سوالی است که ریشه در تاریخ و قدیم الایام این سرزمین دارد. یکی از ویژگی های انحصار عدم اجازه به رشد نیروهای نخبه و با استعداد و استفاده از ظرفیت آنان است و نیروهای نخبه یا شکل نمی گیرند و یا خیلی زود مجبور به گوشه گیری و خودکشی و مهاجرت می شوند.

در اینکه تکرار و ملال در شهرستان کهگیلویه بیداد می کند هیچ شکی نیست و هیچ کس هم منکر آن نخواهد بود و هیچ هیجان و شوری در ادامه نیز نمی تواند اصل تکرار و رخوت این روزهای مردم را از بین ببرد . انتخابات اسفند امسال نیز برگزار خواهد شد و چهار سال آینده به سان چهار سال ها دیگر بی هیچ اتفاقی برای کهگیلویه بزرگ خواهد گذشت و ما خام ‌وعده های پوچ آن ها هستیم.

اين روزها عليرغم اينکه هنوز موعد قانوني تبليغات شروع نشده است اما نامزدهاي انتخابات مجلس در کهگيلويه با برگزاري نشست هاي خانگي، تجمعاتي به نام هم انديشي و استفاده از ظرفيت مراسمات فاتحه خواني نهايت سوء استفاده را مي کنند.

يکي از رفتارهاي زشت و منسوخ را قطعاً بايد حضور در خانه افرادي از طوايف مختلف دانست، اينکه با شگردهايي ملاقاتي با يک خانواده از يک طايفه را  ترتيب دهند و در نهايت با چند عکس  جلسه را به پايان ببرد، علاوه بر اينکه رواج قوميت گرايي است نشان خوبي از عدم صداقت نامزدهاي انتخاباتي از هم اکنون دارد!

از طرفي بسياري از وعده هاي داده شده در اين جلسات دروغين و از روي عدم شناخت ظرفيت هاي مجلس و نمايندگي است، فردي که از همين امروز با کوله باري از وعده هاي سر خرمن شال و کلاه مجلس مي کند قطعاً‌وکيل خوبي براي مردم نخواهد بود و بايد به صداقت اين افراد شک کرد.

نباید حوزه‌های پزشکی و درمانی وارد مقولات سیاسی شود، استاندار، فرماندار، بخشدار ‌‌و نماینده ی مجلس وظیفه خدمات رسانی به تمام اقشار جامعه را برعهده دارد،  متاسفانه جان مردم را هم سیاسی کردند و اختلافات

جناحی و باندی بر دیگر مسائل برتری دارد.

هیچ‌گاه تصمیم مهمی برای پیشرفت این شهرستان گرفته نشد و اقدامات تنها بر اساس منافع و مصالح افراد و طوایف سیاسی انجام شده است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 مطلع 1402/9/5 12:46:59

    فقط،اورژانس ۱۱۵ استان پیگیر بالگرد هستند و بقیه در خواب

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها