یادداشت
گفتگو و گزارش

روایت‌سازی سلیقه‌ای از مثلث انتخاباتی در حوزه بویراحمد

چنین وضعیتی در عرصه انتخابات کشور و استان نیز مشاهده می شود و نامزدهای انتخاباتی حتی در کهگیلویه و بویراحمد با به خدمت گرفتن رسانه ها در پی پیشبرد برنامه های خود هستند.

روایت‌سازی سلیقه‌ای از مثلث انتخاباتی در حوزه بویراحمد

افتونیوز - یادداشت مخاطبان

در عصر رسانه‌ها روایت سازی رسانه ای از خود واقعیت قدرتمند تر و تاثیرگذارتر است. به همین علت است که چه در حوزه اقتصاد و چه سیاست تمرکز اصلی برنامه ریزان بر روی حوزه روایت سازی رسانه ای است .

در انتخابات گذشته آمریکا اتفاقا این روایت سازی و موج آفرینی رسانه ها و موسسات نظرسنجی در آمریکا بود که سبب شد افکار عمومی آمریکا از ترامپ فاصله بگیرد و اکثریت به سمت بایدن شیفت پیدا کند .

چنین وضعیتی در عرصه انتخابات کشور و استان نیز مشاهده می شود و نامزدهای انتخاباتی حتی در کهگیلویه و بویراحمد با به خدمت گرفتن رسانه ها در پی پیشبرد برنامه های خود هستند.

البته مدیریت رسانه ای بخشی از فرآیند کاندیداتوری و هر کار و فعالیت سیاسی است و نمی توان بر آن ایراد گرفت هر چند بهتر آن بود بستری منطقی و نقادانه ایجاد می شد تا سره از ناسره بهتر تشخیص داده شود اما گریزی نیست و باید برای هر فعالیتی، کار رسانه ای و روایت سازی رسانه ها را نیز در نظر گرفت .

در جوامع آزاد رسانه ها به شکل حرفه ای عمل می کنند و حداقل هایی را رعایت می کنند ولی در کهگیلویه و بویراحمد در اکثر موارد چارچوب های ابتدایی کار رعایت نمی شود و رسانه ها هر گونه که میلشان می کشد عمل می کنند و دیده شده است یک رسانه همزمان برای کل نامزدهای یک حوزه انتخابیه مطلب مشابه منتشر میکند.

این رسانه ها به راحتی اقدام به تحریف واقعیت و تحمیل روایت و میل خود به افکار عمومی هستند. از جمله این روایت های میلی تاکید بر یک مثلث انتخاباتی در حوزه انتخابیه بویراحمد بزرگ است که در واقعیت بر وجود این مثلث شک و شبهه اساسی وارد است و ترتیب این مثلث در انتخابات قبل نباید به منزله تداوم آن باشد . گویی یک قرارداد نانوشته میان رسانه ها و این نامزدها وجود دارد که باید چنین مثلثی به مردم تحمیل شود و با این روایت سازی جعلی مانع شور و شوق و امیدافزایی سایر رقبا و طرفدارانشان گردند.

 با حضور در میدان واقعیت آنچه چه مشاهده می شود هرگز روایت رسانه ها نیست . هر چند پیش بینی انتخابات سخت و دشوار است ولی کاملا روشن است این مثلث واقعیت انتخابات نمی تواند باشد و باید منتظر اتفاقات و رویدادهای بزرگتر در بویراحمد، دنا و مارگون بود و اجازه داد مردم فراغ بال و با تحلیل و اندیشه به انتخاب بپردازند .



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها