یادداشت
گفتگو و گزارش

متخصصین نخبه حوزه درمان کهگیلویه، و انتظار برای یک اتاق

خجالت میکشیم از خودمان وقتی میبینیم که با وجود دو متخصص نخبه در حوزه جراحی مغز و اعصاب،از اختصاص یک اتاق برای ویزیت بیماران عاجزیم.چرا ابتدائی ترین امکانات ممکن را که در دورافتاده ترین نقطه این کشور هم میتوان فراهم کرد،در این شهرستان کهن نمیتوان برای خدمت به مردم فراهم کرد؟

متخصصین نخبه حوزه درمان کهگیلویه، و انتظار برای یک اتاق

اَفتونیوز| یکی از حساس ترین و شاید مهمترین دستگاههای خدمات عمومی را میتوان دستگاه سلامت عنوان کرد.مگر مهمتر از جان آدمی هم چیزی هست؟مگر اولویتی هست که بر سلامت آدمیان تقدم داشته باشد؟

دستگاه سلامت در شهرستان کهگیلویه، منشا خدمات مهمی بوده است که قابل انکار نیست و این مهم هم بیشتر از آنکه به مدیریت این سیستم بستگی داشته باشد،ناشی از عملکرد انسانهای بزرگ و دلسوزی است که در این عرصه به خدمت مشغولند.هم کادر درمان و بهداشت و هم پزشکان متعهد و توانمندی که علیرغم همه مشکلات موجود،مرهمی بر دردهای مردمند،از هیچ اقدام مثبتی کوتاهی نکرده اند.

کمبود امکانات و تجهیزات خیلی اوقات،سد راه خدمات در عرصه سلامت است که باعث میشود مردم ما به شهرستانهای همجوار مراجعه کنند و هزینه های هنگفتی را متحمل شوند.

اما سرمایه واقعی این دیار،همین متخصصین و کادر مجرب درمان هستند که در طی سالیان گذشته منشا خدمات شایانی شده اند.

گاهی اوقات،یک اقدام ناشیانه میتواند باعث مهاجرت نخبگان سلامت ما به دیگر نقاط کشور شود.مثل سالها قبل، ما در گذشته، نخبگانی را از دست دادیم که جبران آنها امروزه امکان پذیر نیست.

این از دست دادنها نباید تکرار شود.امروزه، وقتی پای به کلینیک میگذاریم و میبینیم که مثلا جراح و متخصص مغز و اعصابمان اتاق ندارد،آهی از ته دل بر ما مستولی میشود.خجالت میکشیم از خودمان وقتی میبینیم که با وجود دو متخصص نخبه در حوزه جراحی مغز و اعصاب،از اختصاص یک اتاق برای ویزیت بیماران عاجزیم.چرا ابتدائی ترین امکانات ممکن را که در دورافتاده ترین نقطه این کشور هم میتوان فراهم کرد،در این شهرستان کهن نمیتوان برای خدمت به مردم فراهم کرد؟

اینها سوالاتی است که مردم را آزار میدهد.سوالاتی بی پاسخ. آخرش حرفی برای کسی باقی نمیماند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 داود 1402/9/7 14:49:59

    خدایا یه بمب بیار و در جا بزن تو شبکه بهداشت ..... دکترای بیسواد و بداخلاق و بد دهان یه ساعت اون ور تر شبکه بهداشت بهبهان چه دکترهایی ... چه رفتاری... چه نظمی واقعا متاسفم برای موحد و گماشته اش ... حداقل آقای موحد تو این سالها یه گزینه دیگری برای شبکه بهداشت انتخاب کن .... بیش از حد ضعيفه!!!!!

    پاسخ
  • 2 مطلع 1402/9/7 12:57:10

    باسلام و احترام بنده بعنوان یک فرد مطلع ،کاملا درجریان هستم که همین متخصصین محترم مخالف ویزیت در کلینیک هستند و اتاق هم خالی وجود دارد قصه این چیزی که شما نوشتین نیست یقین داشته باشید برید و آمار ویزیت این پزشکان را در طول یکسال گذشته بپرسید واقعا شرم آور هست که متخصص بیاد تو شهرستان و طرحش تموم بشه و به ریش همه بخنده که کسی نتونست وادارش کنه که ویزیت کنه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها