یادداشت
گفتگو و گزارش

روایت مدیرعامل آب منطقه ای استان از آب ذخیره شده در چمشیر

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: آبگیری سد چمشیر گچساران از دی ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و در حال حاضر ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت این سد ذخیره شده است.

 روایت مدیرعامل  آب منطقه ای استان از آب ذخیره شده در چمشیر

آرش مصلح در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سد چم شیر بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلتکی (آر. سی. سی) در ایران است که در ۲۵ کیلومتری گچساران احداث شده است.

وی بیان کرد: سد چمشیر با هدف ذخیره سیلاب ها و استفاده از آب ذخیره شده برای توسعه و بهبود فعالیت های کشاورزی در پایین دست سد ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف این سد می توان به ذخیره ۲/۳ میلیارد متر مکعب آب و بهبود کیفیت و کنترل سیلابها بر روی رودخانه زهره اشاره کرد.

مصلح عنوان کرد: تراز مخزن این سد از سطح دریا ۵۴۰ متر بوده که در حال حاضر تراز این سد بیش از ۵۴۷ متر است.

وی با اشاره به اینکه تولید ۴٨٠ گیگاوات ساعت انرژی برق آبی از دیگر اهداف احداث این سد است، گفت: ظرفیت نیروگاه ۳ واحد ۵۵ مگاواتی و ۲ واحد کوچک هر یک به ظرفیت ۵/ ۵ مگاوات که در مجموع ۱۷۶ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آبگیری سد چمشیر گچساران از دی ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و اکنون ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت این سد ذخیره شده است.

 سد چمشیر در سفر دوم رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها