یادداشت
گفتگو و گزارش

اظهارات هدایت خواه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: توجه به شورای فرهنگ عمومی‌ در دولت سیزدهم رشد داشته است و چندین جلسه با حضور مسئولان کشوری از جمله رئیس جمهور برگزار شده که بیانگر توجه جدی به شورای فرهنگ عمومی است.

اظهارات هدایت خواه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: توجه به شورای فرهنگ عمومی‌ در دولت سیزدهم رشد داشته است و چندین جلسه با حضور مسئولان کشوری از جمله رئیس جمهور برگزار شده که بیانگر توجه جدی به شورای فرهنگ عمومی است.

ستار هدایت خواه روز دوشنبه ششم آذرماه ۱۴۰۲ در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به چند موضوع در مورد شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: یکی از این موارد ضرورت ثبات سیاست های فرهنگی نظام است که با تغییر دولت ها این سیاست‌ها کاملا عوض می‌شود و این باعث شده که نتوان یک خط مشی ثابت را برای حوزه فرهنگی در پیش بگیریم که شورا باید تدبیر و چاره‌اندیشی کند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نکته دوم مردمی سازی و نقش آفرینی مردم در حوزه فرهنگی است که هم مورد تاکید مقام معظم رهبری است و هم در مبانی دینی مورد توجه قرار گرفته است و اگر در سایر حوزه‌ها سابقه تشکل‌های مردمی نداشته باشیم در حوزه فرهنگی این سابقه وجود دارد ‌و شورا باید در این زمینه سیاست‌هایی تدوین کند.

هدایت‌خواه تصریح کرد: نکته دیگر مورد توجه نقش آفرینی شورا در انتخاب وزاری فرهنگی است. وقتی شورا در مورد رئیس یک دانشگاه نقش‌آفرینی دارد چرا در انتخاب وزیری که ده‌ها دانشگاه را زیر نظر دارد نباید نقش‌آفرینی کند. شورا باید نقش آفرینی کند که به ثبات سیاست و بهبود وضعیت فرهنگی کمک کند.

وی ادامه داد: تعیین شاخص های فرهنگی مدیران موضوع دیگری است که معتقدیم همه مدیران در حوزه‌ فرهنگی مسئولیت دارند و یکی از ارکان دولت اسلامی مدیرانی هستند که بینش و نگرش دینی دارند و در سطوح شهرستانی باید شاخص‌های فرهنگی داشته باشیم. مدیری که تعریف فرهنگ را نمی داند چگونه می تواند برای مردم تصمیم‌گیری کند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این مورد به ویژه در دانشگاه‌ها و گزینش اساتید باید بیشتر مورد توجه باشد.

هدایت خواه تاکید کرد: ارزیابی عملکرد مدیران موضوع دیگری است که باید مورد توجه باشد، برای اینکه شورا فعال شود باید میزان حضور و اهتمام مدیران به مصوبات شورا مورد توجه باشد و در گذشته اگر فعال نبودیم مدیرانی بود که در جلسات شورا حاضر نمی‌شدند.

به گزارش ایسنا، وی بر تدوین آیین‌نامه هزینه کرد بودجه های فرهنگی تاکید و اظهارکرد: شورای فرهنگ عمومی در خصوص هزینه کرد بودجه‌های فرهنگی نظارت کند. پیش‌بینی اعتبار لازم دیگر موضوعی است که باید مورد توجه شورا باشد تا مصوبات شورا ضمانت اجرای کافی را داشته باشد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 راوی 1402/9/7 23:12:55

    عملکرد خودت هم باید مورد بررسی ونقد قرار گیرد تنها کاری که انجام دادی روزه گرفتن ۴ روز برای قبولی احمدی نژاد بود ای کاش برای رفع مشکلات مردم این استان هم روزه می گرفتی ؟

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها