یادداشت
گفتگو و گزارش

ماجراهای دانشگاه علوم پزشکی استان؛ این قسمت: اختلافات سرپرست و معاون درمان

برخی اختلافات مدیریتی ما بین شهامت و جاودان سیرت مبرهن است اما به نظرمیرسد، ریشه این اختلاف نیز به نحوه چینش نیرو برمیگردد.

ماجراهای دانشگاه علوم پزشکی استان؛ این قسمت: اختلافات سرپرست و معاون درمان

اَفتونیوز| روزی نیست که اخبار عجیب و غریب از  دانشگاه علوم پزشکی استان  منتشر نشود، چیزی که تبدیل به بخشی از روزمره دستگاه سلامت و درمان شده است.

محمود شهامت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان هفته قبل  در جشن روز پرستار که در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد صحبت هایی  را مطرح کرد که مسبوق به سابقه نبود.

البته این برای اولین بار نیست که شهامت از فرط ناراحتی و عصبانیت ترمز می بُرد، مرداد ماه امسال نیز در نشست خبری با خبرنگاران حسابی از خجالت اصحاب رسانه درآمد.

او در صحبت های خود عنوان کرد: عده ای در پی تخریب او هستند  و در ادامه اشاره کرد، ناتوان نیستم و از مسئولیت نمی‌ترسم. اگر فرایندها اصلاح شود، ماهیانه حقوق و مزایای کارکنان و کادر حوزه درمان را پرداخت خواهیم کرد. اگر من معاون درمان هستم باید فرایند‌ها اصلاح شود و من نیز با شما در خصوص مشکلاتی که وجود دارد، همدرد هستم.

در نهایت شهامت گفت، نامه‌ای به سرپرست دانشگاه نوشتم، یا اختیار تام معاونت درمان را به من بدهید و تمام قد جوابگو هستم یا هم من دیگر معاون نیستم.

وی تاکید کرد، اختیارات را به من بدهند، قوی‌تر از گذشته می‌مانم. دلیل ندارد که رئیس بیمارستان را من انتخاب نکنم و آن موقع انتظار دارند که پاسخ اشکالات و خرابی‌ها را من بدهم.

مبرهن است که برخی از اختلافات مدیریتی ما بین شهامت و جاودان سیرت ریشه در  نحوه چینش نیرو ها دارد.

آن‌جاکه بدون هماهنگی با معاونت درمانی به راحتی رئیس بیمارستان جلیل منصوب می شود یا علیرغم تاکیدات  و معرفی گزینه ها توسط معاون درمان، جاودان سیرت تاکنون رئیس بیمارستان لیکک را منصوب نکرده است.

به نظر می‌رسد، حکم سرپرستی بلند مدت سعید جاودان سیرت برای دستگاه سلامت استان مساله ساز شده است، بگونه ای سرپرست دانشگاه برای تاییدیه حکم خود گاها ناگزیر از تعامل بیشتر با سیاسیون و نمایندگان و کاندیدای انتخابات است، همین موضوع نیز در نهایت سبب نفوذ بیش از پیش سیاست در حوزه سلامت و درمان شده است.

برخی براین باورند، اختلافات جاودان سیرت و شهامت زمانی سر باز کرد که در برهه زمانی که جاودان سیرت سخت مشغول گرفتن تاییدیه  ریاست بود اما به یکباره  صحبت از  جانشینی شهامت به جای او می شود.

البته باید اشاره کرد نمی‌توان همه کاسه کوزه ها را به تنهایی  بر سر جاودان سیرت خرد کرد، چرا که شهامت یکسال در زمان مدیریت غلام نژاد بعنوان معاون درمان دانشگاه  فعالیت  داشت و با استقلال کامل ابلاغ های خود را زد و طبیعتا بخشی از مسائل موجود متوجه خود اوست.

در پایان هر چه هست، خبرهای خوبی از دستگاه سلامت استان به گوش نمی‌رسد و اختلافات مدیریتی، سلیقه ای، جریانی همچنان در این سازمان پابرجاست و در کنار آن ماه‌هاست این دستگاه عریض و طویل با سرپرست مدیریت می شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 15 نظر

  • 1 بیجار 1402/9/9 20:13:37

    تیم .......... و کهگیلویه از آب گل آلود خوب ماهی گرفتند و با در دست گرفتن شرایط از هر ابزاری برای تحت فشار قراردادن جاودان استفاده کردند. تمامی این حواشی بخاطر بازی رییس دفترش و شهامت است

    پاسخ
    • 1 - 1 موافق پاسخ به : بیجار 1402/9/10 0:48:26

      دقیقا گفتیش،دورد بر شما😅 یعنی مکار ک‌ ایگن یعنی هم اینا

  • 2 بویراحمد 1402/9/9 19:25:38

    دانشگاه شده محل شفارشات و توصیه های غیر تخصصی نمایندگان و لیدرهای آنها و هر وقت گذر همین افراد به بیمارستان ها میافتد میگن این چه وضعی است!!!این نتیجه دخالت‌های شما در حوزه تخصصی بهداشت و درمان هست. دکتر شهامت کاملاً درست میگه وقتی رییس بیمارستان طبق سفارش سیاسیون غیر تخصصی و طایفه ای انتخاب بشه چرا از کسی دیگر حساب کشی کنند!!!!

    پاسخ
    • 2 - 1 باران پاسخ به : بویراحمد 1402/9/10 0:50:27

      مگه شهامت خودش سر شایسته سالاری انتخاب شده؟!! اصلا و ابدا

  • 3 گچساران 1402/9/9 10:43:45

    خب جناب جاودان ایسوهی بخند....یه روزی میفهمی که هرچه ضربه خوردی ازدفترخودت خوردی...

    پاسخ
  • 4 مردانگی 1402/9/9 9:50:44

    اگر از من شـــده بــــیزار خدا خواسـته است ومرا کــــرده گـــرفتـــار خدا خواســته است آسمان گفـــت کــه ای ســــاده فراموشش کن بی قراری نـکن این بــار خـدا خواسته است

    پاسخ
  • 5 پرستار جلیل 1402/9/9 0:13:27

    جاودان سیرت دانشگاه را نابود کرد ای کاش استاندار یه کم به فکر سلامت مردم بود و فورا یکی را جایگزین جاودان سیرت میکرد ..همین دکتر جلیل که گذاشته رئیس بیمارستان جلیل سلام کردن هم بلد نیست چه برسه به مدیریت ، در بیمارستان هیچگونه آزمایشی انجام نمیشه و عملا آزمایشگاه تعطیل است ، وسایل هم که قحطی اومده

    پاسخ
    • 5 - 1 ح.آ پاسخ به : پرستار جلیل 1402/9/9 14:35:39

      حداقل ی نقدی میکردی ک یکی تأمل کنه ببینه چه فرمودی! مدیریت کردن در هر جای این دانشگاه همین طوره. ایشون چندتا نیرو خودش منصوب کرده ک بد کار بکنه؟! فقط ی مترون جابجا کرد. حالا بماند چقد حرف حدیث شد برای ای مورد. همین مترون ک لغو ابلاغ شد لیست تعدادی پرستار داده بود برای تقدیر در روز پرستار، خودت ک پرستاری نگاه کن ببینم چنتاشو واقعا حقشون بود!! هرچند ک بشخصه عقیده دارم ک‌همه پرستارها واقعا زحمت میکشن ولی خب برای تقدیر باید اونایی دیده بشن ک متعهدتر و دلسوزانه تر و مسئولیت پذیر ترن تا بقیه هم تشویق به کار بهتر بشن.

  • 6 دنا 1402/9/8 23:14:53

    ککا مه این نماینده طایفه گرای نژادپرست اجازه اییه کسی کارکنه ؟؟!! خداشاهده اصلا مدیرل گناه نیارن ، ککا و هر سرایداری گفتی یه کم اونطرفتر وایسا ، فورا ایگو و ککام نماینده ایگو : تا ابلاغته لغو ایکنه !!! ای مردم !!! ای نماینده نیله کسی کارکنه @@

    پاسخ
  • 7 رضا 1402/9/8 23:11:0

    ریاست دانشگاه علوم پزشکی حتی در تغییر نیروهای خدماتی معاونت‌ها هم دخالت می کند .دکتر شهامت درست میگه

    پاسخ
  • 8 خادم سلامت 1402/9/8 23:10:21

    جاودان سیرت بخش بهداشت را داغون کرده با حفظ محمد ملک زاده لقب فرمانده و قهرمان کرونا به جاودان سیرت یک اقدام پوپولیستی بود

    پاسخ
  • 9 داوودی 1402/9/8 22:45:15

    ۸ماهه کارانه کادردرمان پرداخت نشده،فاتحه علوم پزشکی روخونده جاودان سیرت

    پاسخ
  • 10 پرسنل 1402/9/8 22:16:41

    سلام. شما هنوز به روحیه دیکتاتور مآبانه ج پی نبردین. باید با ایشان کار کنی تا بفهمی چه موجود ..... و ... هست که برای منافع خودش ، .....هایش را هم فدا می کند...

    پاسخ
  • 11 کارمند 1402/9/8 22:14:12

    دانشگاه حیاط خلوت کوتوله های سیاسی است..در بیمارستان ها چیزی بنام مدیریت و درمان وجود نداره...فقط دنبال فرمایشات دفتر نمایندگانن ...متاسفانه

    پاسخ
  • 12 عدالت 1402/9/8 22:6:21

    روشنفکر تمام قد از جاودان سیرت حمایت کرد گونی برنج گذاشت دستش بخاطر سراکو غلامنژاد ولی جاودان سیرت هیچگونه حمایتی از روشنفکر نداشت که با این کار آینده خود رو نابود کرد وخیلنت به نماینده

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها