یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیرکل پزشکی قانونی استان اعلام کرد:


وضعیت نزاع طی ۴ سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت نزاع در این استان را طی چهار سال اخیر اعلام کرد.

وضعیت نزاع طی ۴ سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد

«کامروز امینی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: ۶ هزار و ۷۴۹ فقره پرونده نزاع طی سال ۱۳۹۹ در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد که دو هزار و ۲۱ پرونده برای زنان و چهار هزار و ۷۲۸ پرونده برای مردان بوده است.

وی افزود: این آمار نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش ۱۱ درصدی نشان می دهد و استان کهگیلویه و بویراحمد در بین استان‌های کشور رتبه چهارم را دارا بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: در سال ۱۴۰۰ نیز ۶ هزار و ۳۹۶ پرونده در رابطه با نزاع در مراکز پزشکی قانونی استان تشکیل شد که از این تعداد دو هزار و ۳۱ پرونده مربوط به زنان و چهار هزار و ۳۶۵ پرونده مربوط به مردان بوده است و این آمار نسبت به سال قبل ۵.۲ درصد کاهش داشته است که هفتمین استان از نظر نزاع در بین استانهای کشور بوده ایم.

امینی با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۱ در مجموع ۶ هزار و ۱۳۵ فقره پرونده در زمینه نزاع در مراکز پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد، خاطرنشان کرد: از این تعداد یک هزار و ۸۴۳ پرونده مربوط به زنان و چهار هزار و ۲۹۲ پرونده مربوط به آقایان بوده اند که این تعداد پرونده نسبت به سال قبل کاهش ۴.۱ درصدی داشت و استان کهگیلویه و بویراحمد در بین استان‌های کشور نهمین استان بود.

وی با بیان اینکه در ۸ ماهه سال گذشته سه هزار و ۸۰۳ پرونده نزاع در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد، تصریح کرد: در حالی که در ۸ ماهه امسال از چهار هزار و ۱۸۲ پرونده تشکیل شده مربوط به نزاع در این استان ۹۳۵ پرونده مربوط به زنان و سه هزار و ۲۳۷  پرونده مربوط به مردان بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در ۸ ماهه امسال تعداد پرونده های تشکیل شده با موضوع نزاع در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۹.۷ درصدی را نشان می دهد.

امینی بیان کرد: ماه‌های گرم سال در استان کهگیلویه و بویراحمد همچون سایر نقاط کشور پر مراجعه کننده از جهت موارد نزاع بوده اند و ماه‌های سرد کمترین موارد نزاع ثبت شده است.

گفتنی است بیشترین آمار نزاع (نسبت به جمعیت استان‌ها) در سال ۱۴۰۰ مربوط به استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، زنجان، همدان و خراسان شمالی بود. پس از آن، البرز، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و گیلان در رتبه‌های بعد قرار دارند. استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی نیز کمترین آمار نزاع نسبت به جمعیت ثبت کرده‌اند. در این آمار جوانان بیشترین گروه مراجعین نزاع در سطح کشور بودند.

البته این آمار نزاع فقط برای مورادی است که ثبت رسمی شده‌اند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها