یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز


وضعیت مبهم در انتخابات کهگیلویه بزرگ/چرام چشم امید موحد

هیچ کاندیدی در حال حاضر نمیتواند بگوید آرای بیشتری نسبت به بقیه دارد این در حالی است که در ادوار گذشته پیش بینی نتیجه انتخابات به راحتی صورت می گرفت.

وضعیت مبهم در انتخابات کهگیلویه بزرگ/چرام چشم امید موحد

اَفتونیوز| کهگیلویه بزرگ پیچیده ترین شرایط انتخابات را در پیش دارد.

هیچ کاندیدی در حال حاضر نمیتواند بگوید آرای بیشتری نسبت به بقیه دارد این در حالی است که در ادوار گذشته پیش بینی نتیجه انتخابات به راحتی صورت می گرفت.

شرایط به گونه ای گیج کننده است که حتی متعصب ترین هواداران کاندیدا دست به عصا و با اما و اگر صحبت و تحلیل می کنند.

سید محمد موحد نماینده فعلی کهگیلویه بزرگ با ریزش غیرقابل باوری مواجه بود و حوزه طیبی سردسیر و گرمسیر که همواره پایگاه سنتی رای وی بوده اما این دوره به علت وجود علی مژدهی دچار آسیب جدی شده و گرایش ها و تمایلات این منطقه تا حدود زیادی  به سمت علی مژدهی و عدل هاشمی پور  است و اردوگاه نماینده کهگیلویه  را با شوک جدی و  ناگهانی روبرو ساخته است.

بقیه کاندیدا در این منطقه  نیز دارای بدنه خاص خود می باشند  اما با توجه به جو قومیتی ایجاد شده توسط نماینده و هواداران وی، این مناطق ترجیح بر حمایت از گزینه ایمن و بومی یعنی مژدهی پور را دارند.

بهمئی سردسیر و گرمسیر با توجه به حضور چهره های سرشناس از منطقه خودشان نظیر دهبانی، باقریان و چند نفر دیگر، شانس برای بقیه کاندیداها به مراتب کم تر از ادوار گذشته است اما نمیتوان کتمان کرد موحد، هاشمی، بزرگواری و مژدهی پایگاه رای قابل توجهی در این مناطق دارند.

در چرام وضعیت متفاوت است، چرا که  سرفاریاب زادگاه سید علی محمد بزرگواری است اما موحد نقطه اتکا و امید خود را از منطق طیبی به چرام انتقال داده و آن نیز به سبب لیدرهایی وابسته به موحد در این مناطق است که مصرانه در تلاش هستند با تمام ابزار رای موحد در این منطقه را رای اول معرفی کنند و تمرکزشان بر قدرت موحد در این منطقه است باید دید قرابت فامیلی بزرگواری با مردم این منطقه یا تلاش لیدرهای موحد کدام یک پیروز هستند و چه کسی در چرام رای اول خواهد بود.

البته نمی توان کتمان کرد هر چقدر لیدرهای موحد در چرام به وسیله وعده های متفاوت سعی در جلب آرای مردم دارند عده ای که قبلا کنار موحد بوده اند و حال جدا شده اند در حال تلاشند که موحد در چرام رای آنچنانی نداشته باشد.

وجود یکی از مدیر ملی متولد چرام در  حوزه پتروشیمی ها نیز برای جریان سیاسی نماینده نیز نقطه امیدی است، چرا که شنیده می شود‌ این مدیر تلاش زیادی در بکارگیری نیروهای معرفی شده نماینده در واحد های صنعتی دارد.

حوزه دشمن زیاری با وجود سعادتیان نمیتوان کسی را پیروز آرای آنان دانست کما اینکه هر کاندید به سهم خود تلاش دارد خود را منتخب این مردم بداند اما باید واقعیت را پذیرفت که سعادتیان فرزند این حوزه است قطعا برنده صندوق آرای این مناطق است.

در حوزه مرکزی کهگیلویه بزرگ همه چیز مبهم و گنگ پیش می رود در کنار کاندیدای پر سابقه و همچنین وجود چهره ی جوان تر چون مجتبی اندرزیان و تا حدودی فرزاد  نجات نیا  از این منطقه و داشتن پایگاه رای برای کاندیدهای مختلف نمی توان به صراحت گفت چه کسی رای بیشتری دارد.

اما به طور کلی با توجه به تکثر کاندیدا و تلاش آن ها فعلا پیش بینی دشوار و بسیاری از مردم نیز تصمیم گیری را به روزهای انتهایی موکول کردند و باید وضعیت کاندیداهای نهایی و افرادی که در نهایت می مانند مشخص شود تا ببینیم تمایل مردمی که فعلا تصمیم نگرفته اند به کدام سمت است اما هر چه هست اینکه کدام کاندید تلاش بیشتری داشته باشد و بتواند آرای خاکستری را به سمت خود جذب کند قطعا پیش بینی نتیجه نهایی انتخابات را راحت تر می کند .



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 شهروند دهدشتی 1402/9/12 19:2:26

    آبکی محض ، این تحلیل رابیشتر دردوره تحصیلی ابتدایی تدریس می کنند برادر بدان وآگاه باش ، بدون شک وانگ وفنگ ، انتخابات در شهرستان کهگیلویه ی بزرگ براساس تعصبات قوم وقبیله ای است شما به آمار وارقام شرکت کنندگان درشهرهای بزرگ وتوسط کشور نظری بیانداز ببین چند درصد شرکت کنندگان نسبت به واجدین شرایط حضور دارند دراستانهای ک ب ، لرستان ، چهارمحال با وجود توسعه نیافتگی وفقر فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی مردم ، درصد حضورشان بیشتر است علت هم اکثراً تعصبات طایفه ای وقوم و قبیله ای است مگه دردوره گذشته یکی از کاندیدادها قبل از انتخابات جهیزه و یخچال بین خیلی از خانواده ها توزیع نکرد که اسنادش هم موجود است پس چرا قبول نشد این گونه تحلیل ها ساده اندیشی وبسیار ابتدایی است وهیچ گونه اثری در رای مردم ندارد فردای انتخابات با هم می بینیم

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها