یادداشت
گفتگو و گزارش

واکنش مسولان به ضرب و شتم در بیمارستان جلیل


شهامت: امنیت پرستاران تامین نشود استعفا میدهم/ معاون استاندار: گزارش مکتوبی در این زمینه بمن نرسید!

پرستاران بیمارستان شهید جلیل یاسوج در پی ضرب و شتم یکی از پرستاران با چاقو توسط یکی از همراهان بیمار اعتراض کردند.

شهامت: امنیت پرستاران تامین نشود استعفا میدهم/ معاون استاندار: گزارش مکتوبی در این زمینه بمن نرسید!

اَفتونیوز| ساعت ۳ بامداد یکی از همراهان بیماری، پرستاری را در بیمارستان شهید جلیل یاسوج با چاقو مورد ضرب و شتم قرار داد و همین مسئله موجبات نگرانی و اعتراض سایر پرستاران را در پی داشت. صبح امروز (شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲) پرستاران بیمارستان شهید جلیل یاسوج نسبت به این مسئله و به‌خطر افتادن سلامت و امنیت جانی خود در سالن اجتماعات این بیمارستان اعتراض کردند. سید جواد هاشمی‌مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاودان سیرت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، محمود شهامت معاون درمان علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرام مهدوی‌مطلق نماینده عالی دولت در شهرستان بویراحمد  و جمع دیگری از مسوولان در بیمارستان شهید جلیل یاسوج حاضر شدند و صحبت‌های پرستاران را شنیدند.
یکی از پرستاران در این جلسه با تشکر از مسوولان گفت: از مسوولان می‌خواهیم که با هر شیوه‌ای که می‌توانند در راستای سلامت جان پرستاران گام بردارید. اگر می‌خواهید که انگیزه کار در بین پرستاران بالا برود، لطفاً برای امنیت جان پرستاران تلاش کنید. من خودم با انگیزه بالایی در اینجا مشغول شدم، اما ادامه این روند کار برای ما سخت است.
وی افزود: تا جایی که جان در توان دارم، کار می‌کنم، اما دیگر با این وضعیت بهتر است که انصراف بدهم.

در ادامه یکی از پرستاران گفت: ضرب و شتم پرستاران معضل بزرگی است. الگوی ما پرستاران حضرت زینب (س) است که مظهر صبر، استقامت و شجاعت بود. اولویت ما جان بیمار است. من خواهش دارم که برای امنیت ما تلاش شود. امنیت ما از هر چیزی مهمتر است. برای اینکه مراقبت از بیماران به‌خوبی انجام بگیرد باید امنیت پرستاران را هم در نظر بگیرم. [در حین صحبت‌های این پرستار، همهمه زیادی در سالن شکل گرفت و پرستاران می‌گفتند؛ مهم امنیت جان‌مان است.] 
یکی دیگر از پرستاران با خطاب قرار دادن شهامت، معاون درمان علوم پزشکی یاسوج، گفت: برای بهبود این وضعیت باید چاره‌ای برای امنیت پرستاران اندیشیده شود. ما همیشه از این حرف‌ها می‌زنیم، اما کسی توجه نمی‌کند.
در ادامه یکی دیگر از پرستاران گفت؛ بارهای بار به ما تعرض و توهین شده و ما هم گفتیم، اما گوش کسی بدهکار نبود. اگر ما باید سرکار باشیم، خوب حامی هم باشید. پرسنل بی‌انگیزه هستند، اگر می‌آیند، سرکار به فکر قسط‌هایی هستند که سر ماه باید پرداخت کنند. 
فردی دیگری پشت میکروفن آمد و گفت: الان همکار ما در بخش ICU بستری است، کی باید پاسخگو باشد. 
او به کمبود تجهیزات گریزی زد و گفت: خدا را شاهد می‌گیرم، من داخل درگیری یک بار روپوش را شستم و دو باره پوشیدم. بعد برای ما مشخص کنید که ما دغدغه بیمار را داشته باشیم یا همراه بیمار. ما از دست همراهان بیمار فرصت نمی‌کنیم که کارهای بیمار را انجام بدهیم.
وی افزود: مشکلات معیشت و رفاهیات را کنار بگذاریم، الان مهمترین دغدغه ما امنیت است. کمترین حق‌مان امنیت جانی است که همین را به ما بدهید. اگر نمی‌توانید، آن را تضمین کنید، اعلام کنید. [همهمه پرستاران]

محمود شهامت، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی ساعت ۳ بامداد این خبر را شنیدم، به‌گونه‌ای نگران شدم که گویا برادر خودم بود و نگرانی شدیدی بر من تحمیل شد. دردها را بارها در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفتم و گفتیم؛ بشکند قلمی که ننویسد بر کادر درمان این استان چه می‌گذرد؟ [تشویق حضار]
وی افزود: متأسفانه به جای پرداختن به اصل و دغدغه‌های اساسی به مسائل جزئی پرداخت می‌شود که هیچ دردی را درمان نمی‌کند.
شهامت گفت: به جد این مسئله را از سوی مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد. مسائل امنیت پرستاران و کادر درمان یک موضوع کشوری است که دنبال خواهد شد.
وی از تماس معاون وزیر بهداشت و درمان سخن گفت و بیان کرد: معاون وزیر پیگیر سلامت پرستار مصدوم شد. در خصوص امنیت پرستاران قطعاً تصمیمی در سطح کشور گرفته خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زحمت پرستاران و ارزش کار پرستاران بر هیچ کسی پوشیده نیست، گفت: از آقای هاشمی‌مهر، معاون سیاسی استانداری در خصوص همه بیمارستان‌های استان درخواستی داریم که به جدیت این مسئله را پیگیر باشند و همکاری نیروی انتظامی را در این خصوص داشته باشیم. ما شبیه این موارد را دو هفته گذشته در بیمارستان گچساران داشیم و با اسلحه وارد شدند و تهدید جانی شدند و در کهگیلویه هم موردی داشتیم.

وی افزود: واقعاً پرستار ما باید حواس‌شان به بیمار باشد یا همراه بیمار. ما خواستارم اشد مجازات در این مورد خاص را داریم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مطالبات پرستاران هم نکاتی را گفت و بیان کرد: من نگرانی خودم را در خصوص مطالبات پرستاران اعلام کردم و تصمیماتی هم اتخاذ شده است.
در حین صحبت‌های شهامت برخی از پرستاران صحبت می‌کردند و می‌گفتند؛ علاوه بر مطالبات ما امنیت جانی می‌خواهیم. 
شهامت در ادامه گفت: امروز ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲ است، اگر قانون اجرای امنیت پرستاران در سطح کشور تا یک ماه دیگر اجرا نشود، دکتر شهامت دیگر معاون درمان نخواهد بود.
سعید جاودان سیرت، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، در این جلسه گفت: همه مسوولان برای کادر درمان ارزش قائل هستند و حضور همه مسوولان در این جلسه به همین دلیل است.

وی افزود: در ابتدای این اتفاق، من با مقام عالی وزارت صحبت کردیم و ما هم مطالبه‌گر خواهیم بود و یقین داشته باشید، نتیجه‌‌ای که مطلوب همه ما خواهد بود، حاصل می‌شود.
سید جواد هاشمی‌مهر، معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، به برخی کم‌کاری‌ها در این خصوص اشاره کرد و گفت: تاکنون گزارشی از این قبیل به دست ما نرسیده است. جسته و گریخته خبرهایی را می‌شنیدیم، اما گزارش مکتوب به دست ما تاکنون نرسیده است.
وی افزود: دستگاه قضا این موضوع را به جد پیگیری و قاطعانه برخورد می‌کند. زحمات پرستاران با هیچ ارزش مادی قابل مقایسه نیست. شغل پرستاری، شغل مقدس است. رسالت بزرگ حضرت زینب(س) در حادثه کربلا بر دوش شماهاست.

، در حین صحبت‌های هاشمی‌مهر پرستاران مرتب حرف می‌زدند و امنیت سخن می‌گفتند؛ تا جایی که هاشمی‌مهر گفت، مثل اینکه من تمام کنم و بروم، بهتر است.
هاشمی‌مهر در ادامه گفت: دو کارگروه تشکیل دهیم، یک کارگروه در حوزه امنیت پرستاران و کارگروه دیگری هم در خصوص مطالبات و مشکلات پرستاران. البته این اتفاق مربوط به امروز و دیروز نبوده و درگذشته تاکنون اتفاق افتاده است. فرهنگ سازی در سطح جامعه در این خصوص پسندیده است.

منبع: کبنا



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 13 نظر

  • 1 علی نره ای 1402/9/12 1:57:41

    سلام به نظر من از نیروی انتظامی برای بیمارستانها باید با حراست بیمارستان انجام وظیفه نمایند تا این فرهنگ غلط حرمت شکنی کادر محترم ودلسوز پزشکی برچیده شود

    پاسخ
  • 2 دنا 1402/9/11 22:12:46

    شهامت در آب گل آلود دنبال ماهی گرفتنه !! بنده خدا !! مگه این دوسالی که خودت معاون درمان نبودی؟! چه فتحی انجام دادی که هر روز فریاد میزنی میخوام برم ، الان میرم ، فردا میرم ؟؟!! جاودان سیرتو خوب نشناخته ای !! مگه بابویی مث شما حرف نزد ؟ چی شد ؟؟!!! مگه روایی هر روز یه بامبول در نمیاورد ؟ یکروز استعفا و فردایش تکذیب میکرد ! چی شد ؟!! حالا شما هم داری خودتو سبک و سنگین میکنی ! خودتو میخواهی گرون بفروشی ؟! فک کنم تا شب یلدا نباشی ؟؟!! دیدم امروز ، جاودان سیرت زیر سبیلی به حرفای بچگانت تبسم خنده میزد ، فک کنم همین روزها جایگزینتو آماده میکنه ! بپا !!

    پاسخ
  • 3 کریمی 1402/9/11 19:36:16

    آقای شهامت مثل بچه کوچک هر روز دم از قهر و استعفا میزنی لطفا شهامت داشته باش و استعفا کن گند روی به درمان دانشگاه زیر میزی پدر مردم را دراورده اوضاع بیمارستانها نابسامان فقط شعار و ریا و تظاهر بخدا هیچی بارت نیست

    پاسخ
  • 4 پرسنل 1402/9/11 15:44:58

    کی باید گزارش کتبی بده حراست بیمارستان که خودش دنبال همه چیز هست بجز کار

    پاسخ
  • 5 ناشناس 1402/9/11 15:18:34

    تو مشغول انتخاباتی و اینکه نکنه روشنفکر نیاد بالا

    پاسخ
  • 6 پرستار 1402/9/11 14:42:50

    آقای خودت هم به این نتیجه رسیدی که واقعا ضعیفی نمیدونم چرا دل نمیکنی تشریف ببری به خدای واحد باچشم خودم بی عدالتی و تعبیض شهامت را دیدم که پا رو حق گذاشت

    پاسخ
  • 7 پرستار 1402/9/11 13:42:24

    دنیا را هم آب ببرد جاودان سیرت از خواب بیدار نمیشه و عین خیالش نیست..

    پاسخ
  • 8 حمید 1402/9/11 13:41:24

    اختیار به شهامت بدهند جز بهت ین دانشگاهها خواهیم شد ...جاودان سیرت نابود کرده دانشگاه را ..جاودان سیرت عشق دوربین است همین امروز دیدین که همش دنبال دوربین ها بود

    پاسخ
    • 8 - 1 رضایی پاسخ به : حمید 1402/9/12 18:58:36

      اتفاقا خودهمین شهامت واسه جشن روز پرستار نیومد به دنبال کارهای سیاست بازی خودش بود همش دارند حرف مفت می ززند

  • 9 فرشید چترآذر 1402/9/11 13:36:55

    به جهنم که استعفا دادی یه نیروی ضعیف کمتر یه حق بیشتر

    پاسخ
  • 10 پرستار 1402/9/11 12:32:44

    واقعا دکتر شهامت عملکرد ضعیفی داره با حرف زدن که به جایی نمیرسیم مرد باش و استعفا بده...

    پاسخ
  • 11 شهروند 1402/9/11 12:25:42

    ۱۰ سال بندازنش گوشه زندان تا درس عبرتی بشه برای یه مشت بر فرهنگی که هنوز روش مراجعه به مراکز درمانی و طریقه برخورد با کادر درمان رو ندارن. قوه قضائیه نباید براحتی بگذره.

    پاسخ
  • 12 سعید 1402/9/11 12:19:54

    شهامت از خدا بی خبر باسیاسی کاری و ...... دانشگاه را به لجن کشوند

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها