یادداشت
گفتگو و گزارش

سمغان جز شهر است یا روستا؟/چرا راه حل دائمی برای مشکلات ارائه نمی شود؟

در پی گزارشات مردمی ارسال شده به این پایگاه خبری مبنی بر وجود مشکلات منطقه سمغان و گلایه های مردمی این رسانه با علی آژ فعال اجتماعی و ورزشی ساکن این منطقه مصاحبه ای در این زمینه داشته است.

سمغان جز شهر است یا روستا؟/چرا راه حل دائمی برای مشکلات ارائه نمی شود؟

 اَفتونیوز| در پی گزارشات مردمی ارسال شده به این پایگاه خبری مبنی بر وجود مشکلات منطقه سمغان و گلایه های مردمی این رسانه با علی آژ فعال اجتماعی و ورزشی ساکن این منطقه مصاحبه ای در این زمینه داشته است.

علی آژ درباره مشکلات این منطقه اظهار داشت:

سمغان یک شهرک ۵۰۰ تا ۶۰۰ خانوار است که دارای مشکل متعدد است .آسفالت خیابان های سمغان با گذشت زمان نابود شده است و الان چیزی به آسفالت ندارند.آسفالت خیابان ها مربوط به ۱۳ یا ۱۴ سال پیش است و همین آسفالت قدیمی زیر جدول است آب داخل جدول نمیرود و به طرف منازل می رود.

وی افزود :تمام زباله های سمغان را به صورت شخصی بالای سمغان می ریزیم و شهرداری یک ماشین جمع آوری زباله داره که هر ۲ هفته یک بار می آید .

وی گفت:ما نه جزء روستا و نه جزء شهر هستیم .تمام روستاهایی که قبلا زیر مجموعه سمغان بودند همه دارای چمن مصنوعی هستند و عابر بانک دارند ولی متاسفانه ما هیچ کدام از این دو را نداریم .

آژ ادامه داد :جداول سمغان جدای از اینکه با شیب صحیح و درست ساخته نشده اند ،لایروبی هم نمی شوند و همین عاملی برای مشکلات بیشتر است و آب داخل جدول ها می ماند و انواع و اقسام بیماری را منتقل می کند خوب چرا توجهی به بهداشت منطقه ما نشود؟!چرا شاه لوله اصلی آب آشامیدنی مردم سمغان در میان زباله ها قرار دارد؟

وی با گلایه از عدم توجه به بهداشت این منطقه افزود :۶۰۰خانوار هستیم بعضی خانوارها حیوان دارند ما نسبت به این مورد شاکی هستیم اما بهداشت عکس العملی نشان نمی دهد.

اولین کاری که باید برای قبر شهید انجام شود زیرسازی یا آسفالت خیابان منتهی به قبر شهید است ولی متاسفانه این خیابان زیرسازی هم که نشد همان را به حالت خودش رها کردند .

ساخت جدول ها استاندارد نیست و آب برعکس حرکت می کند .

وی گفت :برای لایه روبی جداول هم پیگیری کردیم جوابی نگرفتیم

این فعال ورزشی عنوان کرد :هیچ گاه برای مشکلات ما کسی ورود نمیکند فقط هنگام انتخابات هر کس به طریقی تقاضای همکاری دارد به محض اینکه انتخابات تمام شد دیگر سمغانی در کار نیست چون سمغان یکی از روستاهایی است که سرنوشت انتخابات شورای شهر را تعیین میکند .

وی عنوان کرد :می گویند سمغان جزء شهر است ولی ما مراجعه می کنیم می گویند تغییر و تحولات انجام نشده .

تمام روستاهای همسایه ما چمن مصنوعی دارند و سمغان با وجود اهدای زمین انجام نشده و چند بار هم قول دادند و عملی نشد یه چمن مصنوعی داخل مدرسه راهنمایی در نظر گرفتند که فقط زیرسازی آن انجام شد .

این رسانه با درج گلایه های مردم آمادگی انتشار پاسخ ادارات و نهادهای مرتبط با مسائل و مشکلات این منطقه را دارد.

قطعا رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم می تواند عاملی برای امیدآفرینی در مردم باشد اما اینکه مسکن دائمی برای مشکلات مردم پیدا نمیشود و یک بار برای همیشه مشکلات را حل نمی کنند قطعا عاملی برای ناامیدی و گلایه های مردم می شود .



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 لبیک یا حسین 1402/9/14 23:39:30

    با سلام و احترام خدمت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و مردم ایران بزرگ سمغان شهرکی بزرگ که بالای600خانوار دارد و 2 کیلومتری دهدشت می باشد .همه مردم ‌‌دهدشت و سمغان و اطراف این منطقه میدانن که به خاطر سیاست غلط مسعولان کهگیلویه نمیخواهن سمغان پیشرفت کنن و چون نماینده ها و جناح بازی مسعولان کهگیلویه نمی خواهن سمغان پیشرفت کنن مگر انسانیت نیست به شهرک زباله‌دان تبدیل شد .امید داریم نهادهای سپاه و ولایت فقیه و استانداری به داد مردم این منطقه برسند .با تشکر

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها