یادداشت
گفتگو و گزارش

روایت تلخ بیمارستان شهید جلیل و کتک کاری ضارب در کلانتری/ ضارب خود بیمار بود و نه همراه بیمار!

رسانه‌های که با پیش داوری، بدون آگاهی از وقایع و عدم نگاه عدالت محورانه به مسائل و اشخاص تنها یک مسئله را از زبان مسئولین انتظامی و قضایی ثبت می کنند که ضارب باید به اشد مجازات محکوم شود در صورتیکه به اتفاقات پیش و پس از حادثه کوچکترین آگاهی ندارند

روایت تلخ بیمارستان شهید جلیل و کتک کاری ضارب در کلانتری/ ضارب خود بیمار بود و نه همراه بیمار!

افتونیوز ؛ماجرای حمله به یکی از پرستاران بخش اورژانس بیمارستان شهید جلیل یاسوج جو رسانه ای گسترده ای در فضای اجتماعی استان، دانشگاه علوم پزشکی و همین طور خانه پرستار کشور ایجاد کرد تا بار دیگر سلامت روانی و فیزیکی سفیدپوشان کادر درمان بیش از هر چیزی در کانون دید و گفتگوی مراجع ذی صلاح باشد.

از مواردی که در نگاه رسانه و مخاطبین مغفول ماند، ضارب نه همراه بیمار که خود بیمار بوده و بیش از یک دهه از مشکلات عدیده روانی رنج می برد. بامداد جمعه فردی به نام س ح به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه می کند که به دلیل استفاده از قرص های اعصاب و روان بدون تعادل روحی همراه با تشنج مراجعه می کند و بدون غرض و قصدی به یکباره به کادر پرستاری حمله می کند.

در گفتگو رسانه فرداد با خانواده بیمار به این موضوع اشاره می کنند که بیمار، سابقه ماهها بستری در بیمارستان روانپزشکی رازی ارومیه و حتی روانپزشکی شیراز به دستور مقامات قضایی را دارد و شب حادثه به دنبال تشنج شدید هیچ گونه اختیاری از خود نداشته و معلوم نیست چه اتفاقی در بیمارستان افتاده اما آنچه مسلم است، بیمار هم اکنون نیز با توجه به اتفاقاتی که پس از وقوع حادثه و در کلانتری محل اتفاق می افتد، نیاز مبرمی به رسیدگی درمانی روحی و جسمی دارد.

فرداد: پس از حمله بیمار به پرستار چه اتفاقی می افتد؟

خانواده بیمار با ابراز نگرانی از سلامت فرزند خود و دعای شفای عاجل برای پرستار مضروب، به اتفاق تلخ دیگری مبنی بر حمله یکی از اعضای خانواده پرستار در محل کلانتری با جسم خارجی اذعان می کنند که باعث پارگی پرده گوش بیمار و شکستگی دنده از ناحیه سینه حکایت دارد. هنوز مشخص نیست عامدانه یا براساس کوتاهی کادر کلانتری در انجام وظیفه، چگونه جلوی چشم ضابطین کلانتری این اتفاقات تلخ اتفاق می افتد.

نتیجه:

با وقوع چنین حوادثی باید به حال فقرهای متعدد فرهنگی و حتی بهداشتی_درمانی استان گریه کرد؛ معضلاتی که گاها یک از صدها مورد حادثه دیده رسانه ای می شوند و بیشتر اوقات خانواده ها بدلیل آبرو و حیثیت خود در قبال بیماران روانی که دارند، رسانه ای نمی کنند.

نگاه رسانه هایی که از درد جامعه و مردم بدون نگاه آسیب شناسی و عدالت محور به وقایع، با تولید تیتر و مطالب غیرحرفه ای نه تمایلی به اصلاح امور که میل به دامنه دار شدن موضوعات جهت افزایش دنبال کنندگان خود دارند. آنجایی که با پیش داوری، بدون آگاهی از وقایع و عدم نگاه عدالت محورانه به مسائل و اشخاص تنها یک مسئله را از زبان مسئولین انتظامی و قضایی ثبت می کنند که ضارب باید به اشد مجازات محکوم شود در صورتیکه به اتفاقات پیش و پس از حادثه کوچکترین آگاهی ندارند.

در استان ما نه به دردهای روحی و روانی مردم و بالاخص جوانان که در چنین مواقعی همچون زخمی عمیق سر باز می کند و نه به مشکلات عدیده اقتصادی، فرهنگی توجه که نمی شود، بلکه هر روز دردی به دردهای مردم اضافه تر می شود.

منبع ؛فرداد



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 خدابخش دستوریان 1402/9/15 7:35:21

    من لر هستم ولی از جامعه لر بیشتر از این انتضار نمی‌رود عقب ماندگی ما بخاطر تعصب ماست نیروی انتظامی هم متاسفانه خیلی خیلی ضعیف عمل کرده و باید جوابگو باشن

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها