یادداشت
گفتگو و گزارش

سخنان تند بزرگواری در جمع مردم کمردوغ: کارهای عام‌المنفعه را در کهگیلویه بزرگ تعطیل کردند/ در 75 سالگی به دنبال چه کاری هستید؟ / جیبی ندوخته و دنبال رانت نیستم!

نماینده اسبق مجلس با حضور در جمع برخی از اهالی کمردوغ نسبت به وضع موجود کهگیلویه انتقاد کرد.

سخنان تند بزرگواری در جمع مردم کمردوغ: کارهای عام‌المنفعه را در کهگیلویه بزرگ تعطیل کردند/ در 75 سالگی به دنبال چه کاری هستید؟ / جیبی ندوخته و دنبال رانت نیستم!

افتونیوز| نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ تاکید کرد که اصلا قصدی برای کاندیداتوری در انتخابات دوازدهم نداشت و کاندیداتوری او در انتخابات، تکلیفی بود که مردم بر گردن او گذاشتند.

«سیدعلی محمد بزرگواری» در جمع برخی از مردم در آبشار کمر دوغ  گفت: باید تاسف خودم را از اینکه هنوز ساکنان آبشار کمر دوغ بخاطر نبود گاز و جاده مناسب رنج می برند اعلان دارم و از جانب کسانی که می بایست برای شما گاز می کشیدند و راه احداث می کردند و در این سالهایی که ما نبودیم، نه گاز آوردند و نه راه، معذرت خواهی کنم.

وی با بیان اینکه وقتی من آبشار کمر دوغ را تحویل آقایان دادم شبکه های گاز تا پنج کیلومتری این منطقه زیبای گردشگری آمده بوده و اکنون خبری از آن شبکه ها نیست، خاطرنشان کرد: اگر گازرسانی به این منطقه شده بود مردم مجبور نبودند برای گرم داشتن کاشانه های خود، درختان جنگلی را قلع و قمع کنند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد مسوولانی که این سالها مسوولیت داشتند و برای روستانشینان آبشار کمر دوغ کاری نکردند، یادآورشد: سوال من این است که من الان ۶۴ ساله هستم، واقعا در ۷۵ سالگی می خواهم برای رفاه، معیشت و بهبود شاخص های توسعه ای مردم کهگیلویه بزرگ چکاری بکنم که در این ۴۰ سال نکرده ام؟

بزرگواری با ادامه انتقادات خود از مسئولانی که مردم را فراموش کردند و خدمات نظام را روانه مناطق محروم ننمودند، یادآورشد: درد و رنج ما فقط گازرسانی و جاده نکشیدن برای آبشار کمر دوغ نیست، درد ما رها شدن تخصیص آبرسانی به پنج شهر کهگیلویه بزرگ است، رنج ما برای رهاشدن احداث سدآبریز است، نگرانی ما به باد دادن تحقیقات سدبالیاب دیشموک است، درد ما نابودی مرگ جوانان ما در جاده های بین شهری و روستایی است، رنج ما بیکاری و گوجه چینی زنان و دختران و مردان و پیرمردان ما در شهرستان های مجاور است، زجر ما برای ناله های پدران و مادرانی است که ذره ذره شدن فرزندان خود را دام اعتیاد و زندان می بینند و نمی توانند برای شان کاری انجام دهند است. رنج ما فراموشی مردم حوزه انتخابیه است که می توانستد رفع برخی از مشکلات خود را در سالهای اخیر ببینند و ندیدند، درد ما زمین های کشاورزی است که سالهای سال بدلیل نبود سد و انتقال ندادن شبکه های آب به آنها، از شهرستان چُرام گرفته تا شهرستان بهمئی، اکنون جلوی چشمان مان خالیست و سودی ندارند است و از طرف دیگر فرزندان مان را برای یک کار ساده کارگری با هزاران مِنت و بیا و برو دفتر تهران، به عسلویه با گرمای ۶۰ درجه به بالا می فرستیم.

من نیامده ام که برای خودم و اطرافیانم جیبی بدوزم

وی با بیان نگرانی های فراوان خود از شرایط کنونی حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ، گفت: من اصلا نمی خواستم وارد عرصه انتخابات شوم، چهارسال که به خارج از کشور رفتم ( مدافع حرم) ، برگشتم و دیدم آقایان همچنان مردم را وِل نمی کنند، روز اول هم گفتم که اگر آقایان کنار بکشند تا جوان ها بیایند، من هم زودتر از آنها کنار می روم، اما آقایان کنار نرفتند و به اصرار مردم، من ماندم.

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از مردم باید بیدار شوند و وظیفه ماست که بگویم چه اتفاقی می خواهد برای این حوزه انتخابیه بیفتد، یادآورشد: من برای نمایندگی مجلس نه جیبی دوخته و نمی دوزم، نه رانتی خواسته و نمی خواهم، اگر مردم پذیرفتند به من رای دهند مطمئن باشند که دوباره کارهای عام المنفعه ای را که آقایان تعطیل کردند فعال می کنیم و مردم سرزمینم بجای اینکه چند ده نفری ساعت ۲ و سه صبح سوار نیسان شوند و بروند در شهرستان های مجاور گوجه چینی کنند، در خاک خودشان و در زمین های کشاورزی خودشان دارای شغل می شوند.

بزرگواری با اظهار تاسف از اینکه پنج سد حوزه اتخابیه کهگیلویه بزرگ بحال خود رها شده است، تصریح کرد: بدلیل اجرا نشدن پروژه های عمرانی، بخش عمده ای از اراضی جنگلی و زیست محیطی نابود شده اند، جوانان ما در خاک و خون غلتیده اند، فقر و فلاکت دامن بسیاری از خانواده ها را گرفته، آمارهای آسیب های اجتماعی در جای جای کهگیلویه بزرگ تاسفبار و نگران کننده شده، پاسخگو نبودن برخی آقایان به مردم و مستضعفین بر دردهای آنها افزوده است، گریه های جوانان بخاطر بیکاری و ضجه های مادران بخاطر نبود فرصت های شغلی برای فرزندان شان، روز به روز در این حوزه انتخابیه بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه انگار رنگ مُرده بر در و دیوار شهرهای کهگیلویه بزرگ پاشیده اند و منصب ها را مختص عده ای خاص کرده اند، گفت: من نیامده ام که داستان این فلان کس و آن فلان کس، این پیمانکار و آن پیمانکار ، این فرد پولدار آن فرد پولدار و این ادبیات ها ادامه داشته باشد، من آمده ام صادقانه مثل همیشه برای تمام مردم حوزه انتخابیه ام خدمتگزاری کنم و هرجایی هم لازم بود به مردم بگویم که چرا این کاری که می خواستیم انجام دهیم و انجام نمی شود، دلیلش چیست.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید به هر شیوه ای متوسل می شدند تا گاز و جاده به آبشار کمر دوغ می آمد و این وظیفه نماینده است، خاطرنشان کرد: مردم بر ما تکلیف کردند که وارد عرصه انتخابات شویم و اگر همین مردم، مرا انتخاب کردند و نماینده شان شدم، هم گاز به کمر دوغ می آید و هم راه.

بزرگواری تاکیدکرد مثل همیشه در کنار مردم خواهد بود و برای مردم در هرجایی باشد دلسوزانه کار کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به پروژه های عمرانی دوران نمایندگی خود در مجالس هشتم و نهم اشاره و شرایط کنونی آنان را با آن دوران مقایسه کرد.

منبع:راه سلام



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 رضا مستعد 1402/9/15 22:31:3

    مردم دیگه گول این یکی را نخورند ،این همونی هست که دهان تا بیخ باز میکردم و می‌گفت قطعنامه و تحریم چیه و ملت ایران را بدبخت و بدبخت کرد چون امثال ایشان هدفشون همینه،و آتیش میزد ،این آقا بدون شک بزرگترین کلاه برادار هست،

    پاسخ
    • 1 - 1 پرستار پاسخ به : رضا مستعد 1402/10/29 2:27:31

      کلاه بردار اونیه که چهل سال نماینده بود و نه سدی ساخت و نه کارخانه ای افتتاح کرد. بزرگواری فردی پاک و پاک دست هست و تفکر خدمت به محرومین دارد. و اما شما با امدن بزرگواری منافع خود را در خطر دیده اید.

  • 2 دهدشت 1402/9/15 11:39:26

    سید به همین مردم جواب بده دردوره جنابعالی ودولت مورد علاقه ات احمدی نژاد که بواسطه افزایش قیمت نفت بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار ارز ودرآمد وارد این مملکت گردید وبرابر بود با کل درآمدهای ارزی دوره رفسنجانی وخاتمی وروحانی چرا برایشان جاده ، گاز ، مخابرات ، سد و...نساختی وکل بودجه عمرانی شهرستان را بردی درجاده سادات خرج کردی ویا به معارضین زمین های جاده سادات دادی ، مگر طیبی وبهمئی گرمسیر وسردسیر ولنده ولکک وممبی ودیشموک وچاروسا ودرغک وشوتاور واسفندان وزیلایی و ... جز این شهرستان بزرگ نبودند شما جواب بده در مرکز شهرستان یک جاده‌ی مناسب درطول ۸ سال ساختی؟ .پس چرا درآن دوره پیگیری نکردی جاده دهدشت چرام ، دهدشت به سوق ، جاده ورودی شهر لیکک، آب رسانی به شهر لیکک ، گاز رسانی به دشمن زیاری ، طیبی سردسیر دیشموک همه در دوره دولت روحانی و نمایندگی هاشمی پور وموحد انجام گرفته .شاید به علت کهولت سن کم حافظه شدی ! دردوره ۸ ساله جنابعالی به جز راه سادات از یک پروژه انجام شده درحوزه راه ، گاز ، برق ،سد، نیرو گاه ، پتروشیمی نام ببر که انجام شده باشد. برای شهر دهدشت ، چرام ، لنده ، سوق ، لیکک با آن درآمدهای سرشار ارزی چکار کردی سید جان مردم اگر فقیرند اما حافظه شان خوب کار می کند

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها