یادداشت
گفتگو و گزارش

گزارش کامل سفر استاندار به شهرستان مارگون(جزئیات و تصاویر)

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونین و مدیران استان امروز جمعه ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۲ با برپایی میز خدمت در شهرستان مارگون به بررسی مشکلات این منطقه و دیدار چهره به چهره با مردم پرداختند.

گزارش کامل سفر استاندار به شهرستان مارگون(جزئیات و تصاویر)

اَفتونیوز|  استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونین و مدیران استان امروز جمعه ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۲ با برپایی میز خدمت در شهرستان مارگون به بررسی مشکلات این منطقه و دیدار چهره به چهره با مردم پرداختند.

در این برنامه که از ساعات اولیه صبح آغاز شد، سید علی احمدزاده به صورت رو در رو با ساکنان شهرستان مارگون گفت‌وگو کرد و مشکلات مردم در سطوح و بخش‌های مختلف را بررسی و دستورات لازمه را صادر کردند.

یکی از عمده مطالبات مردم در دیدار با مسئولان استانی استقرار ادارات و مشکلات مربوط به زیرساخت‌های بهداشتی، راهسازی، برقرسانی، آموزشی و بهداشتی  در این شهرستان بود، با آنکه قریب چهار سال از شهرستان شدن مارگون می‌گذرد اما برخی از ادارت هنوز در این شهرستان مستقر نشده و مردم برای انجام امور خود همچنان مجبور به مراجعه به مرکز استان هستند.

مختار اندرخور فرماندار شهرستان مارگون در حاشیه این برنامه اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی که در حال حاضر مردم شهرستان مارگون با آن مواجه هستند عدم استقرار ادارات در این شهرستان است.

وی افزود: در شهرستان مارگون علاوه بر ده‌ها پروژه‌ ای که در حال اجرا می باشند یا به بهره‌برداری رسیدند یا در فاز مطالعات می باشند و در صورت تکمیل این پروژه‌ها شاهد تحولی قابل قبول در شهرستان خواهیم بود امروز با حضور مقام عالی دولت در استان و سایر مسئولان و بازدید از مکان در نظر گرفته شده ، قرار گردید ساماندهی سایت مجتمع ادارات شهرستان مارگون در اولین فرصت در دستور کار و اجرا قرار بگیرد.

اندرخور گفت: یکی از دلایل اصلی عدم استقرار ادارات در مارگون نبود زیرساخت‌های لازم از جمله مکان مناسب است که با بازدید از محل مورد نظر جهت ساماندهی سایت مجتمع ادارات این مشکل برطرف خواهد شد.

وی دو طرفه کردن ورودی شهر مارگون را از دیگر مصوبات برشمرد و تصریح کرد: اخذ کد اعتباری برای تخصیص بودجه پروژه چهار خطه کردن مسیر چنار_مارگون تا ورودی شهر نیز از دیگر مصوبات است که مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اقدامات لازم جهت کد دار کردن و تخصیص بودجه به این پروژه را در دستور کار خود قرار دهد.

فرماندار شهرستان مارگون با اشاره به لزوم وجود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان مارگون، خاطرنشان کرد: در برنامه میز خدمت و بررسی میدانی از شهر مارگون، امروز اخذ مجوز و واگذاری زمین برای ایجاد بسترهای درمانی و بهداشتی شهرستان مارگون مصوب شد.

وی افزود: برق رسانی به روستاهای کیمه علیا و سفلی و اخذ مجوز جهت پروژه آبرسانی به روستای آبعلی در آینده نزدیک از توابع بخش زیلایی از دیگر مصوبات در میز خدمت مسئولان در شهرستان مارگون بوده‌است.

توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، مطالبات متعدد در حوزه کشاورزی اعم از آبرسانی و جدول کشی مزارع، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، رفع موانع و معارض منابع طبیعی جهت ساخت و ساز مسکن، توجه به گسترش خدمات عمومی نظیر جاده‌های ارتباطی روستاها، تامین آب شرب پایدار، گازرسانی، آنتن دهی تلفن همراه و پوشش شبکه اینترنت از مهم‌ترین مطالبات مردم شهرستان مارگون بود که در این دیدار مطرح شد.

گفتنی است شهرستان مارگون با جمعیتی بالغ بر ۲۱ هزار نفر در فاصله ۶۰ کیلومتری از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

مارگون که از مناطق زیبا و بکر در اقلیم سردسیری کهگیلویه و بویراحمد است در سال ۹۸ از بخش به شهرستان ارتقاء یافت ولی علی‌رغم پیگیری‌های متعدد مسئولان استانی به ویژه نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، هنوز اقدامات انجام گرفته راجع به استقرار ادارات و زیرساخت‌های مختلف این شهرستان قابل قبول نمی‌باشد و این موضوع باعث ایجاد مشکلات متعددی برای مردم ساکن در این شهرستان گردیده است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها