یادداشت
گفتگو و گزارش

بیانیه سوم کاندیدای جوان کهگیلویه؛


اندرزیان: چرا جامعه علمی خود را هزینه پروپاگاندای کاندیدای نالایق می کند؟

گاهی حتی دیده میشود که جامعه علمی جایگاه خود را هزینه پروپاگاندای کاندیدایی می کند که براساس شایسته سالاری بروز نیافته است. نقد اساسی، عدم تلاش دانشجویان و دانشگاهیان برای آگاه سازی جامعه و تعریف معیارهای شایستگی به منظور انتخاب می باشد.

اندرزیان: چرا جامعه علمی خود را هزینه پروپاگاندای کاندیدای نالایق می کند؟

اَفتونیوز| مجتبی اندرزیان کاندیدای جوان انتخابات کهگیلویه بیانیه سوم خود را منتشر کرد. این بیانیه به شرح زیر آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

فَلَا أُقسِمُ بِمَوَقِعِ ٱلنُّجُومِ.

سیاست زدگی و سیاست بازی به هیچ وجه مورد تأیید نیست اما سیاست گری و برخوردار شدن از قدرت فهم و تحلیل سیاسی، نیاز مبرم دانشجویان و دانشگاههاست. مقام معظم رهبری – مهرماه ۱۳۸۵

 

یکی از سوالات اساسی بشر این است که تمایز انسان با سایر موجودات چیست؟ در علم جامعه شناسی سیاسی برای انسان سه بعد تعریف شده است، بعد اول مصرف گرایی (بعد حیوانی)، بعد دوم اقتصادی و بعد سوم یا بعد متعالی و متمایز انسان کنشگری اجتماعی-سیاسی می باشد. در واقع انسان بواسطه اجتماعی بودن و دغدغه جمعی داشتن مفهوم متعالی به خود می گیرد و با کنشگری نسبت به رویدادهای تاثیرگذار بر جامعه به مقام اشرف مخلوقات می رسد، همان جاییکه همه اولیاء خداوند، دانشمندان و آزادیخواهان در تاریخ بواسطه حق خواهی و تلاش برای سعادت بشر به نقطه اشتراک می رسند.

شانزدهم آذر بعنوان روز دانشجو یکی از نمادهای کنشگری اجتماعی_سیاسی است که جامعه علمی ایران از خود نشان داده است. آنجا که دانشجویان سکوت را جایز ندانستند و منافع ملی را در خطر دیده  و زبان به حق گویی باز نمودند. در آنچنان فضای تاریکی پس از کودتای ۲۸ مرداد، این دانشجویان بودند که جرقه روشنگری جامعه و حرکت به سوی انقلاب عظیم ۵۷ را آغاز نمودند. اگرچه این کنشگری در فضای علمی و دانشگاهی کلان شهرها همچنان وجود دارد، اما در استان کهگیلویه و بویراحمد و بویژه شهرستان کهگیلویه مغفول مانده است. بعبارتی در ایام پرحرارت انتخابات،  سکوت و بی تفاوتی معناداری ازطرف جامعه علمی استان مشاهده میشود، گاهی حتی دیده میشود که جامعه علمی جایگاه خود را هزینه پروپاگاندای کاندیدایی می کند که براساس شایسته سالاری بروز نیافته است. نقد اساسی، عدم تلاش دانشجویان و دانشگاهیان برای آگاه سازی جامعه و تعریف معیارهای شایستگی به منظور انتخاب می باشد. چگونه میتوان پذیرفت در جامعه ای که دانشمندان یک درصدی و مشاهیر علمی، فقهی، هنری، فرهنگی و غیره وجود دارد، هنوز شخصیت سیاسی برجسته ای معرفی نشده است که بتواند توسعه و رفاه برای شهرستان بیاورد و همزمان راهکارهای ملی برای حل مشکلات جامعه ارائه نماید. بی شک انفعال دانشگاه و دانشجویان در این نقصان بی تاثیر نیست. در چنین فضایی ضرورت دارد دانشگاه و جامعه علمی همچون ۱۶ آذر ۱۳۳۲ پا را فراتر گذاشته و از دایره امن خود بیرون آید  و بعد متعالی انسان که همان کنشگری اجتماعی_سیاسی می باشد را بروز نمایند و جامعه را آگاه کنند.

علاوه بر این، یک خصوصیت منحصر بفرد عشایر زاگرس نشین بویژه استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران معاصر، وجود جامعه فرهنگی و فرهیخته معلمان می باشد که دانش آموخته دانشسرای عشایری هستند و بعنوان پیران اندیشمند در سالهای ابتدایی انقلاب اسلامی باوجود سخت ترین شرایط تلاش پیامبر گونه ای در راستای تعالی جامعه داشته اند. آیا شایسته است که این ظرفیت های عظیم فرهنگی و اجتماعی را هزینه تبلیغات سیاسی نمود. من بعنوان فرزند این بزرگوارن قلبم از هزینه شدن اصالت های فرهنگی جامعه برای اصالت های سیاسی بسیار رنجور میشود. صراحتاً و خاضعانه از جامعه فرهیختگان دانشسرای عشایری تقاضا دارم این برچسب نامیمون را از پیشانی میراث گرانبهای" بهمن بیگی" فقید پاک نمایید و بگذارید این اصالت فرهنگی در تاریخ ماندگار بماند، و همچون گذشته، پیامبرگونه جامعه را راهنمایی کنید و کنشگری اجتماعی-سیاسی مستقل داشته باشید. جوانان دردمند جامعه نیازمند همراهی و حمایت مدبرانه شما عزیزان می باشند.

در پایان، اینجانب مجتبی اندرزیان کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، کلیه نامزدهای محترم را دعوت به مناظره تخصصی در محیط علمی دانشگاه ها میکنم تا بستری برای انتخاب مبتنی بر شایستگی بدست مردم عزیز شهرستان کهگیلویه رقم بخورد. اگرچه امید ندارم هیچ یک از بزرگواران دعوت من را بپذیرند، آنهم بخاطر ضعفی که همگان بر آن اشراف دارند.

ارادتمند مجتبی اندرزیان



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها