-
نخبه کشی در کهگیلویه؛ نقض بدیهیترین اصل منطق در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
حسن کریمی -
از پایان تاریخ تا دموکراسیِ محتضَر
محسن خرامین -
نا-ظفرمندیِ توسعه: اربابِ مردم یا نمایندۀ آنها؟
حسین موسوی -
روابط عمومی؛ تجلی فهم، تفسیر و راهبریِ اجتماعیِ
صیاد خردمند -
تأملی بر اقدامات پوپولیستی دولتها در استان کهگیلویه و بویراحمد
حسن کریمی -
چگونگی ایجاد تعلیمات عشایری از آغاز
سید ساعد حسینی -
تاجگردون؛ وکیل یا ولینعمت؟
یادداشت مخاطبان -
به اعماق برگرد «شیوا»
امراله نصرالهی -
وقتی شایستهسالاری قربانی تبعیض و روابط میشود
حسن کریمی -
دهن کجی شبکه دنا به جامعه ورزش استان و مردم کهگیلویه
سید ابوصالح دانشفر
اَفتونیوز بررسی میکند:
تاثیر رسانه در تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی
اما نقدی که بر رویه تبلیغات کاندیداهای استان مطرح است و قطعا شامل تمام افراد حاضر در صحنه می شود اکتفا به روش های قدیمی ،عدم فضاسازی رسانه ای و عدم جذب آرای خاکستری جامعه است و این موضوع نه تنها آسیب جدی به پایگاه رای فرد کاندید خواهد زد بلکه به مشارکت مردمی در انتخابات نیز آسیب میزند.

اَفتونیوز| برای بررسی تاثیر رسانه در تبلیغات و تغییرات آن باید ابتدا تعریفی از این واژه داشته باشیم .
اصطلاح رسانه به صورت گسترده برای اشاره به گستره ای از ابزار به کار رفته، گفته می شود که انسان ها در طول تاریخ از آن ها برای ارتباط با هم در مورد یک واقعیت مشترک استفاده کرده اند. رایج ترین موارد از این دست مجموعه ای از تکنولوژی های مدرن ( از چاپ مطبوعاتی گرفته تا اینترنت) است که ارتباطات میان فضا ها، زمان ها و گونه های جمعی را تسهیل می کند.
نمیتوان تاثیر رسانه در زندگی فردی هیچ کدام از ما انسان ها را نادیده گرفت برای مثال شاعران و نویسندگان گمنامی را شاهدیم که به علت نداشتن رسانه نامشان با تاریخ مرور نشد و در یک برهه حذف شدند در حالی که پتانسیل فردی ماندگاری بیشتری داشتند و این جز بی عدالتی های رسانه است لذا ارزش رسانه در زندگی تمام افراد جامعه غیرقابل کتمان است .
رسانه در فضای تبلیغات انتخابات مفهوم گسترده تری شامل بسترسازی ،فضاسازی و معرفی کاندیدای انتخابات را بر عهده دارد با این تفسیر که رسانه صرفا به نشر مطالب و پاسخ دهی مطالب ختم نمیشود بلکه رسانه در مفهوم دقیق تر کی و کجا چه مطلبی نشر داده شود در تبلیغات انتخاباتی مطرح است چرا که گاهی نشر مطالب بدون توجه به بازخورد و پیش بینی نتیجه تنها فعالیت معکوس انتخاباتی است.
از طرف دیگر در ادوار گذشته روش های متفاوتتری جهت تبلیغات پاسخگو بود که امروزه این روش ها نه تنها پاسخگو نیست بلکه زمینه ریزش آرای فرد را نیز به دنبال دارد و در مفهوم ساده تر رسانه در انتخابات به شناخت صحیح جامعه شناسی و روانشناسی حال امروز جامعه بازمیگردد و این عاملی است که اطرافیان کاندیداها هیچ توجهی به آن ندارند .
در بعد استان که بررسی کنیم نحوهی پاسخدهی رسانه به فرهنگ، گفتمان و خواست حوزههای مختلف استان باز میگردد برای مثال اگر در حوزهای از استان نشستهای طایفهای برای کاندیدای خاص ایجاد موج رسانهای داشته باشد در حوزه ی دیگر این شیوه نه تنها پاسخگو نیست بلکه زمینه روی گردانی مردم را نیز فراهم میکند پس شناخت دقیق کاندیداها و طوایف حوزههای مختلف و نگرشهای مردمی باید جز لاینفک تشکیلات رسانهای یک کاندید انتخاباتی باشد.
با افزایش سطح آگاهی و رفتن به سمت مدرنیته در کشور و به تبع آن استان قطعا در خواستههای مردم نیز تغییرات ملموسی رخ داد که این لازمهی تغییر نگرش کاندیداهای انتخاباتی و وعدههایشان و تبلیغات آنها را ضروری میداند.
اما نقدی که بر رویه تبلیغات کاندیداهای استان مطرح است و قطعا شامل تمام افراد حاضر در صحنه می شود اکتفا به روشهای قدیمی، عدم فضاسازی رسانهای و عدم جذب آرای خاکستری جامعه است و این موضوع نه تنها آسیب جدی به پایگاه رای فرد کاندیدا خواهد زد بلکه به مشارکت مردمی در انتخابات نیز آسیب میزند.
از طرف دیگر کاندیداها بدون توجه به تغییر جامعه و مردم با غفلت از سخنان جوانان و اندیشههایشان و گرایش به سمت بزرگان ایلات و طوایف نه تنها سبب دلخوری جوانان را فراهم میسازند بلکه اعتماد عمومی جوانان به بزرگان طوایف و ایلات را نیز دچار خدشهای جبران ناپذیر ساخته اند زیرا جوانان امروزی با توجه به عدم اشتغال و توسعه در استان و داشتن گلایههای فراوان این جامعه امروز استان را ماحصل آرای گذشتگان خود به نمایندگان میدانند و این حذف مطالبهگران و جوانان دلسوز در کنار کاندیداها نه تنها زمینه جذب را فراهم نمیکند بلکه دفع را نیز به همراه خواهد داشت و باید پذیرفت جوانان امروز استان به دنبال راه فراری از بیکاری و ناامیدی هستند و آنان هستند که نتیجه انتخاباتها را فراهم میسازند.
با توجه به حساسیت کار رسانهای در انتخابات و تغییر سطح آگاهی مردم لزوم تغییر در چیدمان رسانهای کاندیدها و تقویت این اصل بیشتر احساس میشود.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 نقره داغ ۹۳۰ خودروی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد
- 2 وجود ۹۱۲ خانواده دارای فرزند چندقلو در کهگیلویه و بویراحمد
- 3 هزار کنتور برق در کهگیلویه و بویراحمد تا پایان امسال هوشمند میشود
- 4 کاهش بارندگی و آسیب جدی به مزارع کهگیلویه و بویراحمد
- 5 گره کور بلوار جمهوری یاسوج با ورود دستگاه قضایی باز شد
- 6 پیام تبریک نادر منتظریان به فرمانده جديد سپاه استان
- 7 ۶ مجروح در پی تیراندازی در عروسی
- 8 نبود بالگرد مشکل جدی مهار آتشسوزی جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد است
-
مدیرکل میراث فرهنگی: اشیا تاریخی به درستی نگهداری نمیشوند/ برای تکمیل موزه نیاز به اعتبار داریم/ کاروانسرا و بافت تاریخی دهدشت احیا میشوند
-
حضور دو نماینده سابق و اسبق بویراحمد در مراسمهای عمومی/ فعالیتهای انتخاباتی «روشنفکر» و «زارعی» شروع شد؟!
-
کار جالب یک مرکز درمانی در راستای مسئولیت اجتماعی/ «درمانگاه صدرا» جور شهرداری یاسوج را کشید!
-
کمانه سیاست تهاجمی تاجگردون به خودش/ آقای تاجگردون! از صف اول نمایشها بترسید نه از جوانان گچساران و باشت!
-
پیشرفت طرح صنایع پلیمر گچساران از ۴۴ درصد عبور کرد/ جزییات
-
توضیحات فرماندار لنده در خصوص احیای معدن فسفات قیام
-
تشریح جزئیات تسهیلات ودیعه مسکن در کهگیلویه و بویراحمد
-
انتصاب عضو هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی «گهر زمین»/ عکس و سوابق
-
معاون سیاسی استاندار: استادیوم قلعهرئیسی حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته اما هنوز افتتاح نشده است/ عمر مفید پروژه های نیمه تمام استان در حال از دست رفتن است/ پارسائی: آمده ام به ورزش استان خونی تازه تزریق کنم
-
گسترش آفت جوانهخوار بلوط در ۷۰هزار هکتار از جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!