یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت؛


بهرامی؛ خیرالموجودین تحول‌خواهان، اعتدالی‌ها و معتقدان به اصلاح

اما امروز صحبت بر سر این است برای اصلاح طلبان بویراحمد، دنا و مارگون که قصد کنشگری در انتخابات دارند آیا گزینه ای طلایی تر از محمد بهرامی وجود دارد؟ پرسش اساسی این است که چرا بهرامی با وجود تلاش بیش از یک دهه ای در اجماع سازی اصلاح طلبان حرکت کرده چرا باز مورد بی اعتنایی قرار می گیرد؟

بهرامی؛ خیرالموجودین تحول‌خواهان، اعتدالی‌ها و معتقدان به اصلاح

اَفتونیوز| یادداشت مخاطبان: هفته اخیر نشست جمعی از اصلاح طلبان با نادر منتظریان برگزار شد.

اینکه چه شرایطی پیش آمده که اصلاح طلبان طیف سید باقر به سمت منتظریان شیفت پیدا کرده اند خود موضوعی قابل تامل است که می بایست بصورت منفک و جداگانه به آن پرداخته شود.

در شرایطی که اکثریت اصلاح طلبان ساکتین انتخابات موجود هستند، تاج گردون در گچساران، بهرامی در بویراحمد و دهبانی پور در کهگیلویه نه بر مبنای حمایت تشکیلاتی و جریانی بلکه با اهداف و انگیزه های فرا حزبی در صحنه حضور دارند، چرا که مجموعه اصلاح طلبان از مرکز تا استان سعی کرده در انتخابات پیشرو نقش آفرینی نداشته باشند.

اما امروز صحبت بر سر این است برای  اصلاح طلبان بویراحمد، دنا و مارگون که قصد کنشگری در انتخابات دارند آیا  گزینه ای طلایی تر از محمد بهرامی وجود دارد؟ پرسش اساسی این است که، بهرامی با وجود تلاش بیش از یک دهه ای در اجماع سازی اصلاح طلبان، چرا باز مورد بی اعتنایی قرار می گیرد؟

بی شک محمد بهرامی خیرالموجودین انتخابات امسال برای اصلاح طلبان است.

قصد تخطئه و برچسب زدن بر اصلاح طلبانی که با منتظریان جلسه برگزار کردند نداریم، چرا که قطعا هر فردی دلایل شخصی و گروهی برای انتخاب خود دارد اما در بین گزینه های موجود روشنفکر و منتظریان تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند انتخاب مطلوب یک اعتدال گرا یا اصلاح طلب باشد.

افرادی مانند خرامین، منتظریان یا روشنفکر با حفظ احترام هیچ گونه همراهی فکری با اصلاح طلبان نداشته و ندارند.

بهرامی در این سال‌ها آرام آرام و بدون هیچ گونه حاشیه ای راه خود را طی نموده و امروز نیازمند حمایتی است، وی  سال‌ها سعی کرده با حفظ تعادل و میانه رویی در مسیری خرد مدارانه و با نگاهی توسعه گرا حرکت کند.

بدیهی است اعتدالیون، معتقدان به اصلاح و تحول خواهان همواره تلاش کرده شایسته گان را بر سر امور آوردند و بهرامی در میان گزینه های موجود از شرایط بهتری از نظر اجرایی و فکری  نسبت به بقیه رقبا برخوردار است.

نسبتِ بهرامی با جریان های اصلاح طلبی و  مردم مدار  بسیار نزدیک تر از سایر گزینه هاست و از هر حیث گزینه مطلوب تری محسوب می شود.

امروز اصلاح طلبان به دو دسته تقسیم می شوند، گروهی که با صندوق های رای قهر کرده و گروه دیگر که سعی دارند از بین گزینه های موجود دست به انتخاب بزنند، خطاب به گروه اول باید گفت، یک جدایی و تفکیکی بین شرایط استانی و منطقه ای با شرایط ملی و کشوری برقرار کنند، برخی محرومیت ها و نارسایی های محلی و مسائلی که در این سال‌ها به وجود آمده الزام حضور در انتخابات را بیش از پیش می کند اما خطاب به گروه دوم باید گفت قرابت و نزدیکی شما با بهرامی بیشتر حتی اگر تاکنون سابقه همراهی با وی نداشته اید یا بر  سر موضوعات مختلفی با او دچار تعارض و اختلاف هستید.

بی شک تنهایی بهرامی در بین رقبای اصول گرا می تواند برگ برنده ای برای پیروزی در انتخابات آتی باشد و امید است در تقابل پیشرو محقق شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 اصلاح طلب 1402/9/20 9:33:33

    راستی یه سوال از بهرامی پرخاشگر !! اونموقع که شخص خودت به هدایتخواه رای دادی " با ثبات بودی یا بی ثبات "" ؟؟!!

    پاسخ
  • 2 بلوط 1402/9/20 9:31:10

    ککا قربونت برم ، خیرالوجودین چه دردی دوا ایکنه ، کو و مال تعریف ایکنه ، من تهرون هیچکاریه و رهنه گم ایکنه ، کو یو خوش ایگو مو اصلاح طلبم و الا از تهران تا بویراحمد کو اصلاح طلب واقعی اسم ایشونه ایاره ؟؟!!!

    پاسخ
  • 3 بابکان 1402/9/20 1:27:1

    ترا به حیات غیب دست از سرمون بردار ، ده ساله که افتان و خیزان بدنبالت میدویم و تهش بی نتیجه و باخت !! آقایی ها این ده سال از همه زندگی و امتیازات اجتماعی وامانده شدند ، بیچاره شدیم ، از هر امتیازی در جامعه عقب افتادیم و هیچی در تهش هم نبود ، تو که آنموقع که روز روزونت بود و حکومت اصلاحطلبان و اعتدالیون برقرار بود هیچ نشدی گیرم بفرض محال الان که حکومت بدست اصولگراهاست تقی به طوقی خورد و مثلا قبول شدی ، تو در مجلس اصولگرایی چکاره ای ، چه کاری ازت ساخته است ؟؟!!! بابا ، ترا بخدا دست از سرمون بردار ، بذار یه بار هم که شده بریم کنار کسی که ببره ، همیشه باخت ، همیشه باخت ، همیشه باخت .... !!

    پاسخ
  • 4 رضا 1402/9/19 22:5:6

    اگر میخوای آبروداری کنی و اسم رانندگی پایداریها و اصولگرای تندرو از نامت حذف بشه از این انتخابات بیا بیرون،بزار خودشان بزنن توی سر کله هم،و اگر هم شرکت میکنی از اصلاحات نام نبر به شرفم اصلاحات واقعی در این انتخابات به داعیه دار اصلاحات رای نخواهند داد، و تفکرشان هم بیشتر میشود

    پاسخ
    • 4 - 1 دشتروم تلخدان پاسخ به : رضا 1402/9/20 14:12:42

      اصلاح طلب واقعی دکتر بهرامی شما نمیخواد دلسوز بهرامی باشین .اون خودش راهشو بلده و مردم دیگه گول این افکار پوسیده شماها را نمیخورن .بهرامی علمی .عملگرا

سایر اخبار
برگزدیدها