یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت؛


چرا همه کاندیدای انتخابات مجلس خود را پیروز انتخابات میدانند؟

مشاهده شده که در حوزه های انتخابیه استان کاندیدا و طرفدارانشان هر کس خود را پیروز انتخابات میداند و روند در پیش گرفته توسط خود و تیمش را مورد تایید قرار می دهد و جای نقدی را وارد نمیدانند.

چرا همه کاندیدای انتخابات مجلس خود را پیروز انتخابات میدانند؟

اَفتونیوز|  این روزها متوجه شده اید  اطراف و اکناف  کاندیدای مختلف سر و صدا و هیاهوهای مختلفی برخاسته است، اگر هم صحبت نزدیکان و اطرافیان کاندیدای مختلف شده باشید متوجه خواهید شد که اکثریت آنها با قاطعیت مطلق خود را برنده انتخابات می‌دانند.

هر کاندیدی برای پیروزی و برنده شدن خود صد دلیل و صغری و کبری می چیند و شانش دیگران را ضعیف جلوه می‌دهد.

 تجربه ی انتخابات دور گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد و مشاهدات جامعه امروز نشان میدهد که در ملاک ها و تعصبات افراد تغییر شگرفی رخ داد که باید آن را نشانگر روی آوردن به مدرنیته و دوری از تعصبات سنتی نام نهاد.

در گذشته در اقوام مختلف بزرگ تر قوم و فامیل تعیین کننده بودند و امروز وضعیت متفاوت تر است و فردیت پررنگ تر شده است و لذا پیش بینی و امکان سنجی را دشوار می‌کند.

مشاهده شده که در حوزه های انتخابیه استان کاندیدا و طرفدارانشان هر کس خود را پیروز انتخابات میداند و روند در پیش گرفته توسط خود و تیمش را مورد تایید قرار می دهد و جای نقدی را وارد نمیدانند.

این رویه، تا حدودی  برای جوسازی رسانه ای ضروری است و برای فضاسازی نباید ناامیدانه صحبت کرد اما بصورت افراطی و غیر واقعی خود را پیروز انتخابات دانستن نیز کمی عجیب است،  به گونه ای  که شخص کاندید و اطرافیانش آن را باور کنند و هیچ نقدی را بر روند انتخاباتی خود وارد ندانند.

این موضوع باعث شده  کاندیدا و تیم های انتخاباتی دچار غرور بیش از حد شوند و اینگونه است که به جای تلاش بیشتر خود را پیروز و تیم خود را بهترین میدانند.

اما فضای این دوره از انتخابات دچار تغییرات شگرفی است به صورتی که مردم از تعصبات گذشته فاصله گرفته اند و شدت بیکاری جوانان، وعده های عملی نشده کاندیدا در ادوار گذشته عاملی شده که مردم هوشیارتر از گذشته شده اند و قول نهایی به هیچ شخصی نداده و وعده های افراد را نیز باور ندارند.

گاهی نیز مشاهده می شود در خانواده ها هر فرد کاندید مد نظر خود را دارد و در هر خانواده طرفداران کاندیداهای مختلف وجود دارد و احتمالا همین موضوع سبب استقبال گسترده  از همه کاندیدا شده است، به گونه ای که همه خود را برنده انتخابات  بدانند و البته طبق ادعای کاندیداهای مختلف در هر حوزه انتخابیه چند برنده داریم و نمیدانیم بالاخره چه کسی بازنده میدان رقابت است و این موضوع  بسیار دور از واقع بینی است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 وحید 1402/9/22 22:22:5

    مدیران طایفه ای موحد. پسر عمو های موحد فقط می توانند ریاست ادارجات برعهده بگیرند . *اسامی عده ای از مدیران اقای موحد* ۱-سید عبدالخالق آرامش دوست کمیته امداد (چغل داریزگون) ۲-آقای مهندس خاضعی امور آب (سادات چغل) ۳- مهندس عادلی اداره برق(راک) ۴-شکرایی رئیس بهزیستی (راک) ۵-منصور تقوی شبکه بهداشت (رضا توفیق طولیان) ۶- خدیش اداره صمت (راک وچغل) ۷-خاضع معاون فرماندار(راک) ۸-فرمانداران کهگیلویه (هردو راک) ۹-سلیمان کریمی اداره کار (سادات رضاتوفیقی سوق) ۱۰-زینی سوق بخشدارسوق(سادات رضاتوفیقی ) ۱۱-جواد هاشمی معاون سیاسی (چغل وراک) ۱۲-رضا غلامی مدیر کل پدافند (سادات رضا توفیقی سوق) ۱۳-رحمان توفیقیان فرماندار چرام (سادات علایی رضاتوفیق ) ۱۴-علی معتمد پور مدیرکل جهاد کشاورزی (سادات رضاتوفیقی طولیان ) ۱۵-مظلومی معاون بهزیستی استان (سادات رضا توفیق سوق ) ۱۶-موسوی رئیس ثبت اسناد واملاک (سادات رضاتوفیق طولیان) ۱۷-روح الله شاهینی مدیرکل امنیتی استانداری(سادات رضا توفیق سوق) ۱۸-سیدجلال رضوی برادر خانم موحد معاون توسع وپشتیبانی تامین اجتماعی(سادات رضا توفیق طولیان) ۱۹-تقی زاده معاون بهزیستی (سادات رضاتوفیق) ۲۰_علی کریمی منابع طبیعی سادات رضا توفیقی سوق) ۲۱-کمال الدین شریف مقدم مدیر داخلی بیمارستان دهدشت (سادات چغل)

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/9/22 0:4:52

    فقط حاج زارعی یازهرا

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها