یادداشت
گفتگو و گزارش

پاسخی به دبیر حزب موتلفه؛


آقای دانشی؛ اتفاقا مردم رای قومی می دهند و دلیلش نیز خود شمایید!

بله حرف آقای دانشی درست است که مردم استان قومی رای نمی‌دهند ولی این همه واقعیت نیست. و این ادعا بیشتر متعلق به گذشته است که امثال دانشی‌ها همه‌کاره سیاست در استان نبودند متاسفانه با عملکرد ضعیف امثال دانشی و انحصار‌طلبی در جریان اصولگرا مردم از این‌جریان جدا شدند و از آنجا که اصلاح‌طلبان نیز در صحنه نبودند به سمت نامزدهای قومی رفتند.

آقای دانشی؛ اتفاقا مردم رای قومی می دهند و دلیلش نیز خود شمایید!

اَفتونیوز| علی محمد دانشی رئیس دفتر حزب موتلفه اسلامی در استان بار دیگر و در آستانه یک انتخابات دیگر به حرف آمده است و مدعی شده است مردم رای قومی نمی دهند و با  کبری  و صغری کردن های نامربوط به مغالطه روی آورده است.

شاید بهتر و شایسته تر آن باشد پاسخی به دانشی داده نشود چون روشن است که حرف‌های دانشی هیچ مخاطب واقعی ندارند همان گونه که وی و حزبش هیچ رایی در میان مردم ندارند. این گروه هر دوره با پیوستن به یک جبهه بزرگتر خود را سهامدار می‌کنند و نام بزرگ حزب را نیز یدک می‌کشند. بطور نمونه همین دفتر حزب موتلفه اسلامی در استان به اندازه دفتر یک شعبه بیمه اثرگذاری در سطح استان ندارد.

دانشی و قبل از وی اشبه‌ترین شخصیت سیاسی به دانشی یعنی حبیب‌الله پیشوا در حالی این روزها نگران اصولگرایی و مرزهای عقیدتی و مبنایی این جریان شده‌اند که خودشان از نماینده‌ای حمایت می‌کنند که هرگز شفاف و مستقیم خود را اصولگرای از جنس دانشی و پیشوا نخوانده است و اتفاقا در عصیان علیه انحصار امثال این دو، نامزد انتخابات شد و بارها از کلیدواژه‌های اصلاح‌طلبانه همچون "اصلاح ساختاری" در ادبیاتش استفاده کرده است.

بله حرف آقای دانشی درست است که مردم استان قومی رای نمی‌دهند ولی این همه واقعیت نیست. و این ادعا بیشتر متعلق به گذشته است که امثال دانشی‌ها همه‌کاره سیاست در استان نبودند متاسفانه با عملکرد ضعیف امثال دانشی و انحصار‌طلبی در جریان اصولگرا مردم از این‌جریان جدا شدند و از آنجا که اصلاح‌طلبان نیز در صحنه نبودند به سمت نامزدهای قومی رفتند. دانشی خود بهتر از هر کس می‌داند وقتی مردم صحبت از قومیت می‌کنند منظور محدود کردن قومیت به یک روستای کوچک مانند ده برآفتاب نیست بلکه منظور ترسیم مرزهایی همچون بویراحمد بالا و بویراحمد پایین و یا بویراحمد و ثلاث در کهگیلویه است و این است واقعیت استان که آقای دانشی به جای کنار رفتن و میدان دادن به جوانان در پی پاک کردن صورت مسئله با انحراف بحث و واقعیت امروز به سمت سال‌های دفاع مقدس است.

قوم‌گرایی چیزی که در همین نشست اخیر اصولگرایان استان از سوی شیخ‌صفدر پناهی رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان تحت عنوان طایفه‌گرایی به عنوان یک بحران از آن‌نام برده شد و شاید دانشی با این اظهارات خود در واقع قصد داشته است پاسخ شیخ اصولگرای استان را بدهد.

آقای دانشی حتی در همین ادعای عجیب خود در نهایت جرات نکرد در ادامه‌ی فرضیه عدم وجود قوم‌گرایی در استان به مردم صادقانه بگوید رای روشنفکر در دور قبل چه رایی بوده است و فارغ از پایگاه آن، آیا جز نه‌ای بزرگ به جریان اصولگرایی چیز دیگری بوده است یا خیر؟.

طبیعی است وقتی شبه‌نخبگان سیاسی استان همچون دانشی این گونه سعی در  پنهان کردن حقیقت دارند باید فاتحه توسعه سیاسی و اقتصادی استان را خواند و ناامیدانه آینده را به انتظار نشست.

(دفتر حزب موتلفه اسلامی در استان به اندازه یک شعبه بیمه اثرگذاری ندارد)



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 8 نظر

  • 1 شهرآرا 1402/9/25 15:33:29

    خدایا کی این ملت محروم راازاینهمه ریا وتزویرنجات خوهی داد.

    پاسخ
  • 2 افتو 1402/9/24 13:5:13

    نویسنده که جز توهین تحلیلی درست نداشته و فقط بصورت احساسی توهین کرده

    پاسخ
  • 3 واقع بین دنا 1402/9/24 9:17:48

    درود بر شما بجا و بموقع از دوره ایشان به بعد آموزش و پرورش نابود شد

    پاسخ
  • 4 دنا 1402/9/24 1:43:27

    آقای دانشی بفرمایند : رای و همراهی ایشان به روشنفکر بر چه اساسی و متطقی بوده اگر رای فامیلی و قوم و خیشی نبوده ؟؟!! روشنفکر از حزب موتلفه است یا از جریان اصولگرا که ایشان بعنوان رهبر حزب ائتلاف شده گان و سرجوخه فصولگرایان شب این طرف و روز اونطرف اینقد سنگش را به سینه میزند ؟!!

    پاسخ
  • 5 دانشگاهی 1402/9/24 0:12:22

    خدا رحمت کند امواتت را افتو خبر . چه زیبا ترسیم کردی ایشان را. جناب دانشی در آستانه انتخابات دنبال چه میگردد . میخواد دوباره از آب گل آلود ماهی بگیره و دوباره زمامداری خودش را تمدید کنه ؟ مردم میفهمن که راهشان کدام است نمیخواد شما که هیچ وزن سیاسی معنی داری ندارید افاضه فضل کنید.

    پاسخ
  • 6 عبدالله 1402/9/23 22:25:7

    خدا رحمت کند اجداد ت را حرف حساب. این آقا مثل گربه اگر ازهفت آسمان هم بیندازید پایین روی چهار دست و پا می ایستد و هر کس پیروز انتخابات شد شب پیروزی اش بعد از ساعت ۱۲ شب تصمیم گیرش می شود مثل روشنفکر، هاشمی، موحد و...... بردرانش هم تقسیم اند با زارع و منتظریان وحتی بهرامی محض احتیاط!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  • 7 پردیس 1402/9/23 21:46:40

    بگو‌توبه😂

    پاسخ
  • 8 برای خودتان هم که شده 1402/9/23 20:29:52

    روشنفکر.شده غده سرطانی بر تمام ِ وجودِ بعضی ها! علتِ کم بارشی وتغییر اقلیم در جهان را هم تقصیر روشنفکر بدانید؟!

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها