یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت دریافتی؛


آرمان های برباد رفته جریان مردمی ندای وحدت با اتحاد احتمالی هدایت خواه و روشنفکر

در یک جمع بندی پایانی، طی سال‌های اخیر طرفداران روشنفکر او را ناجی و علمدار بویراحمد در مقابل جریان انحصار معرفی کرده اند، اکنون با ائتلاف احتمالی هدایت خواه و روشنفکر این موضوع به معنای پایان همه شعار و رویا بافی هایی است که روشنفکر را قهرمان میدان مبارزه با انحصار معرفی می‌کرد.

آرمان های برباد رفته جریان مردمی ندای وحدت با اتحاد احتمالی هدایت خواه و روشنفکر

اَفتونیوز| یادداشت دریافتی مخاطبان:  در سال ۹۴ با خستگی مردم از متولیان جریان اصولگرایی و غرور و عدم استقبال توده جامعه از این جریان و نبود چهره اصلاح طلب شاخص باعث حمایت از غلام محمد زارعی شد و پرنده خوشبختی بر دوش وی نشست و برای دومین دور نماینده مردم انتخاب شد.

مهدی روشنفکر با دیدن نا بسامانی سیاسی اعلان استقلال کرده و عملا با حضور خود سند باخت و انزوای جریان اصولگرایی و رأسا ستار هدایت خواه را امضای نمود.

در سال ۹۸ با توجه به پشتوانه بالغ بر ۳۵ هزار رای سال ۹۴ خود و خستگی مردم از بازی های جناح های سیاسی و حمایت های منطقه ای و آرمان گرایانه سفلی، پا در مسیر وحدت اصولگرایان نگذاشت و بصورت مستقل پای در این عرصه گذاشت.

جریانی نوپا با شعار '' ندای وحدت''، وحدت بین همه اقشار، محرومان و مظلومان، جریانی با پشتوانه توده نیمه پایین جامعه و بدون اتکای به اصحاب قدرت، آرا سیاسی، جریانی آرمان خواه، برخواسته از پیرزنان و پیرمردان و کسانی که در عمر با برکت جمهوری اسلامی بیشتر به جهت پر کردن صندوق های رای مورد توجه قرار داشتند و دستشان از منابع و منافع کوتاه بود.

در آن روزها به وضوح شور و شوق فراوان سفلی نشینان از یک سو و حسادت سیاسیون تمامیت خواه چپ رو راست را می توان به وضوح دید، بطوری که حتی، بسیاری از افراد نزدیک به منطقه جغرافیای ایلی مهدی روشنفکر مخالف آن بودند.

اتحاد منطقه ای از یک سو و خستگی مردم از جناحهای سیاسی به عنوان دو بال پرنده شانس بر دوش شخصی بدون  معمولی به نام مهدی روشنفکر نشست و ایشان را با آرا قابل توجهی راهی بهارستان کرد.

موج امید و مطالبات گسترده از ایشان از یک سمت، ضعف و توان محدود راهبردی ایشان در پایتخت، مصادره برکات این پیروزی برای اقارب نسبی و سببی ایشان و علاقمندی ایشان به نزدیکی به اشخاصی صاحب نان و نام و بی توجهی به جوانان جویای نام سفلی را می‌توان ۴ دلیل عمده ایجاد موج نارضایتی شدید از ایشان نامید.

با نزدیکی به انتخابات مجلس و یارگیری از سوی رقبا و احساس خطر از باخت وی را مستاصل و پریشان نموده است، در آخرین حرکت خود اقدام به تشکیل جلسه با اقارب ستار هدایت خواه چهره کاریزمای اصول گرایان با چاشنی سیگنال ورود ایشان نموده است، شخصی که در اکثرا هجمه هایی که به سمت ایشان میرفت به عنوان بانیان وضع موجود به مردم معرفی می‌شده است( از ماجرای سد تنگ سرخ و خرسان ۳ و استثمار آب‌های مرزی تا عدم توسعه یافتگی شهرستان و نبود شغل و انبوه مطالبات برجای مانده و به حق مردم)

اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد نشان از جاه طلبی و تلاش های خلاف آرمان های ندای وحدت در استقلال فکری و سیاسی خود است و به نوعی مشروعیت دادن به ستار هدایت خواه خواهد بود. البته باید دید سکوت ستار هدایت خواه تا کی ادامه خواهد داشت، چرا که سکوت ستار هدایت خواه در حمایت از نادر منتظریان در این دوره باعث خدشه دار کردن، وحدت گریزی و بی تفاوتی  ایشان در خصوص جبهه اصولگرایی خواهد بود، چرا که تنها کاندیدای دارای پشتوانه جناحی نادر منتظریان است و این سکوت آسیب های جدی به شکل سابق معادلات سیاسی بویراحمد خواهد زد و عملا به عصر نوین سیاست بر مبنای منافع شخصی وارد خواهیم شد. اما آنچه مبرهن است اقدام خلاف گفتمانی و جریانی و خودزنی مهدی روشنفکر و مشاورین ایشان است.

چه بسا که ممکن است این اقدام موجب موج حمایت جریان ریشه دار اصلاحات از یک طرف به سمت نادر منتظریان و ریزش افراد شاخص ندای وحدت از سمتی دیگر باشد، چراکه اساس شکل گیری ندای وحدت همانگونه که بیان شد بر مبنای استقلال و نه به جناح های مختلف بود.

در یک جمع بندی پایانی، طی سال‌های اخیر طرفداران روشنفکر او را ناجی و علمدار بویراحمد در مقابل جریان انحصار معرفی کرده اند، اکنون با ائتلاف احتمالی هدایت خواه و روشنفکر این موضوع به معنای پایان همه شعار و رویا بافی هایی است که روشنفکر را قهرمان میدان مبارزه با تمامیت خواهی معرفی می‌کرد.

اگرچه هدایت خواه این موضوع را صریحا رد کرده اما دلباختگی و سرور حامیان روشنفکر از خبر ائتلاف با هدایت خواه نشان گر شرایط بحرانی است که در اردوگاه آنها مستولی شده است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 21 نظر

  • 1 تیر تاج 1402/12/6 22:54:33

    درود بر دکتر روشنفکر با اینکه من در دور گذشته به آقای روشنفکر رأی ندادم اما با توجه به عملکرد خوب و مبارزه با قدرت طلبی که از ایشون در چهار سال گذشته دیدم الان بسیار مشتاق هستم به ایشان رأی دهم.

    پاسخ
  • 2 بویراحمد 1402/9/27 23:46:25

    اولاً اگر هدایت خواه کاریزما بود مردم از مجلس خارجش نمیکردنددومااگردردولت پایداری هاقبولش داشتند حداقل یک معاون وزارتخانه بهش میدادندثالثاانحصارطلب است چراکه بعدازاینکه روشنفکر ازشون روی برگرداندقبول نشدندرابعاچهاردورروشنفکرطرفدارش بود ولی یکبارازروشنفکرحمایت نکردپس آدم نمک نشناسی هست دم ازشهدامیزندولی بابرادرشهیدزاویه دارداشتباه مردم بویراحمدرزومه ای بود که هم برای حسینی وهم برای هدایت خواه ساختند وسه دوردوتایشون رافرستادندمجلس،هیچ این اشتباه دربویراحمدبزرگ تکرارنخواهدشدوبرای بیسوادی مثل منتظریان رزومه نخواهندساخت ان‌شاءالله

    پاسخ
  • 3 یادگادی 1402/9/26 22:17:8

    روشنفکر سوم است. به چند دلیل مهم‌منجمله دروغ گویی و تنگ نظری و حسادت

    پاسخ
  • 4 م ج 1402/9/26 22:13:14

    گپ مفت کنتور نداره و فیش واریزی نمیخواد من که تامرادی نیستم اما جان خودم روشنفکر پیروز انتخابات است اینو میگم چون در خیلی از روستاهای بویراحمدعلیاء وسطح شهر یاسوج حامی ندای وحدت هستن اگه ما بواسطه شغلم در اتفاقات برق بویراحمدبین مردم می‌رویم سئوال میکنیم و از مردم پرس وجو میکنیم همینه که میگم این پیام من داشته باشید تا بموقع ش متوجه می‌شوید.

    پاسخ
  • 5 شقایق 1402/9/26 20:36:27

    این دقیق ترین و وزین ترین تحلیل چند وقت اخیر افتو نیوز است. معلومه نگارنده کامل با ساختار جریان روشنفکر آشنا بوده. عین حقیقت است. روشنفکر تا دیروز هدایت خواه رو عامل بدبختی به مردم معرفی می‌کرد. الان برای جلسه پسر عموش دنیا رو کر کردن

    پاسخ
  • 6 مارگون 1402/9/26 19:37:25

    خدا شاهده دیگه به روشنفکر رأی نمیدم‌

    پاسخ
  • 7 بویر گرمسیری 1402/9/26 18:16:55

    آقای هدایتخواه عمرا حمایت از ندای وحدت نمیکند او منتقد عملکرد گروه آقای روشنفکر وشخص آقای روشنفکر میباشد

    پاسخ
  • 8 دنا 1402/9/26 17:43:36

    جناب یکرو !! بقولی کفت : قربون برم خدارا یه بام و دو هوا را این چه سری است که نماینده قبیله گرات ، زلف اسحاق جوان ۱۸ ساله با فامیلی اندکی نزدیک به هدایتخواه آویزان میشه و براش رقصان و خم و راست میشه و بشکن میزنه آنهم به این امید که برند نام هدایتخواه برایش منشائ جذب چهارتا رای شود ، ولی پشتیبانی خود جناب دکتر هدایتخواه بزرگ و ملی از دیگران خیلی بد شده ؟؟!!! باز هم ، " قربون برم خدارا و ..... !!!

    پاسخ
    • 8 - 1 ندای وحدت پاسخ به : دنا 1402/10/3 3:47:42

      آخ وبخت عسکر .ایگون آدمی که که وخویه ایشهه دیارش کنی ولی وکه خشه ایزنه وخو نیابو دیارش کنی.ختونه نزنید وخو.دیار وابیت دکتر روشنفکر صداقتش برهمگان ثابت است وبا ۴تا حرف مفت امثال شما آسیبی نمی بیند چون یاور مظلومان وبی پناهان هست وبی پرده وارد عمل می‌شود بی شک خدا همراه وپشتیبان ایشان هست.ندای وحدت ندای مظلومان وفراموش شدگان است کسانی که به ناحیه باند بازی وسیاستهای کثیف همواره زیر ظلم وبی عدالتی قرار گرفتند واین ندای بیداری محرومان ومظلومان است نمی‌دانم از کجا میسوزی ولی بسوز که حرارت به مغزت وارد بشه بلکه یکم پخته شه چرا که چنین تفکراتی مگر با سوختن پخته نمی‌شوند وهمواره با تفکرات بی جا واشتباه باعث فلجی ونابودی جامعه می‌شوند.تفکرات شما همچون تفکرات خلخالی هست که اسب شاه را اعدام می‌کرد میگفت تا عبرتی شود برای اسبان چون به شاه وفرح سواری داد.شماها همواره دنبال پیشبرد اهداف پلیدتان هستید که با این تفکرات بویراحمد سفلی را قربانی کردید تا به خواسته های شوم وپلیدتان برسید شما بنیان گذار قوم گرایی وطایفه گرایی بودین وهستند ونفاقی بوجود آوردین که به واسطه آن چه حق هایی که ضایع نشد.دست بردارید از این اراجیف.دکتر منتظریان چه استفاده ای در دوران مختلف مدیرتهایی که داشت برای این استان انجام داد که الان بتواند انجام دهد .تنها شاید مثل قضیه شورش‌های زن زندگی آزادی بتواندبا تفکرات مسموم و تندرو خود باعث ناامنی وآشوب واختلافات بزرگ شود .مردم از این ریش وپشمهای جهلی وعقیده های اشتباه خسته شدند .بگذارید مردم با بدبختی‌های خود بگذرانند وباعث ایجاد بدبختی‌های دیگر نشوید.آری روشنفکر چون ساده صادق بی ریا هست وچربی زبانی وچاپلوسی بلد نیست بد هست چون ظاهر وباطنش یکی هست بد هست چون نقش بازی کردن بلد نیست مشکل دارد چون نسبت به عموم مردم دید دارد وتوجه میکند بدهست .آری یک دوربین وقتی بر یک نقطه زوم شود کیفیت دیدش بهتر است تا اینکه وسعت بیشتری را دید بزند.باید فقط یه عده خواص را ببیند وهمایت کند پست دهد وپیمان تا در چشم شما باشد وقتی توجه ایشان وکارهای ایشان در طیف وسیع صورت گیرد کمتر تو چشم است وقتی به هر کس به اندازه حقش توجه دارد اصلح نیست باید گوش بگیر کسان دیگر باشد که نیست .دکتر روشنفکر یک فرهنگی فقر دیده وزجرکشیده ای هست که باصداقت پای پیش گذاشته وگاز حق مردم مظلوم وبدبختی که حقشان ضایع شده دفاع می‌کند. ببین وباور کن که ما برای ایشان جان می دهیم واگر لازم باشد سر راهم در راه پیروزی ایشان فدا می کنیم چون به ایشان وصداقتش ایمان داریم.زنده باد دکتر روشنفکر وندای وحدت .کور شود هر آنکس که توان دیدن پیروزیش را ندارن

  • 9 گل همیشه بهار 1402/9/26 14:49:56

    این نشون میده کسانی سازنده این شعارها و اصول بودند الان از کنار اقای روشنفکر رفتند ادم های جدید نمیفهمند حساب کتاب ها را به همین خاطر این جام زهر را به خورد روشنفکر دادند

    پاسخ
  • 10 محمد تقی 1402/9/26 14:43:37

    روشنفکر زمانی باخت که پیروز شد در انتخابات

    پاسخ
  • 11 حسین 1402/9/26 12:28:24

    چقد متن آبکی ورسانه خود فروش

    پاسخ
  • 12 عباسی 1402/9/26 12:18:22

    تا جای که همه میدانند علمدار معارفی نژاد معروف به علمدار ندای وحدت روشنفکر را تنها گذاشته، آنوقت یه عده‌ ای با خودشان چه فکر کرده اند که با بی اخلاقی هدایت خواهی که علمدار فرهنگی استان است را می‌ خواهند جذب کنند

    پاسخ
  • 13 دنای سربلند 1402/9/26 12:13:56

    سوتی های ادامه‌دار تیم از پیش باخته روشنفکر ادامه دارد

    پاسخ
  • 14 دلی 1402/9/26 11:0:55

    روشنفکر داره دست پا میزنه به التماس افتاده برا اینکه رد صلاحیت نشه

    پاسخ
  • 15 دنا 1402/9/26 10:31:59

    خیال ندای وحشتی ها جمع ، بزودی همایش بزرگ طایفه وزین گودرزی با هماهنگی جناب دکتر هدایتخواه در استقبال از آقای حاج منتظریان برگزاز خواهد شد و دست کوتاه روشنفکر در حنا خواهد ماند !!!

    پاسخ
    • 15 - 1 یکرو پاسخ به : دنا 1402/9/26 12:19:37

      اگه قراره هدایت خواه از منتظریان حمایت کنه بدانید که به همین ‌واسطه مردم از گرد منتظریان فرار می کنند چون جوانان ، دانشجویان ، روشن فکران ، اصلاح طلبان ، آزاد ی طلبان از هدایت خواه احمدی نژادی خاطر خوشی ندارند وذاتاً از رفتارهای ریاکارانه ، وتزویری ایشان بدشان می آید روشنفکر بهترین گزینه است

  • 16 ارجاسبی 1402/9/26 10:18:42

    آرمان کجا بود دکان قدرت کلاه برداری

    پاسخ
  • 17 محمد رضا 1402/9/26 10:18:17

    اینا پا روی آرمان بیگلری خواهر زاده گذاشتند آرمان‌های دیگه پیش کش

    پاسخ
    • 17 - 1 یزدانی پاسخ به : محمد رضا 1402/9/26 12:19:27

      آرمان ها و علمدار ها را روشنفکر نابود کرد

  • 18 شاهمرا 1402/9/26 10:3:15

    احسنت بر این تحلیل

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها