یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت ویژه اَفتونیوز؛


آیا باید موحد را مقصر تمام کاستی های کهگیلویه بزرگ دانست؟!

با نگاهی به وضعیت شهرستان های ۴ گانه متوجه می شویم هنوز ما در بعضی مناطق در تامین نیازهای اساسی مانده ایم در حالی که‌ باید تا سال ۷۳ این امر محقق میشد و شما فرض کنید در اینجا با ۱۰ سال تاخیر نیز انجام نشد و هنوز در حال تلاش برای این حداقل ها هستیم . پس نقش موحد در این دوره ی طولانی چه بوده است؟!

آیا باید موحد را مقصر تمام کاستی های کهگیلویه بزرگ دانست؟!

اَفتونیوز| موحد را باید مقصر تمام کاستی های کهگیلویه بزرگ دانست یا خیر؟! این سوالی است که باید صادقانه و با دلیل جواب داد.

موحد و دوستانش معتقد هستند تمام زیربنای توسعه را خودش به این حوزه انتخابیه آورده است و هر چه مردم دارند حاصل دسترنج وی است اما ناکامی ها و مشکلات بر عهده ی ایشان نیست!

مخالفان معتقدند که اگر هر چه هست حاصل تلاش موحد است پس آنچه نیست هم حاصل کم کاری موحد است.

ایران از حیث برنامه ریزی برای توسعه در قالب برنامه های توسعه پیشینه طولانی دارد و معمولا توجه به برنامه های توسعه و پیگیری سر فصل های آن می تواند توسعه را رقم بزند.

تاریخچه برنامه‌های توسعه در ایران به قبل از انقلاب برمی‌گردد. اولین سند برنامه‌ای ایران در سال ۱۳۲۵ تصویب شد. تا قبل از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، پنج برنامه توسعه در یک بازه زمانی ۳۰ ساله پیاده شد.

روﻧﺪ ﺗﻮﺳﻌﻪ در اﯾﺮان ﺑﻌﺪ از اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ، با ﺗﻼش ﺑﺮای عمران و آﺑﺎداﻧﯽ کشور ادامه پیدا کرد و تا امروز منجر به تدوین و تصویب ۷ برنامه توسعه شد.

برنامه اول توسعه ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ (تمدید تا ۱۳۷۳)

برنامه دوم توسعه ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۸

برنامه سوم توسعه ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳

برنامه چهارم توسعه ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ (تمدید تا ۱۳۸۹)

برنامه پنجم توسعه ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ (تمدید تا ۱۳۹۵)

برنامه ششم توسعه ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ (تمدید تا ۱۴۰۲)

برنامه هفتم توسعه ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۷

سید محمد موحد از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۶ و ۳۹۸ تا ۱۴۰۲ نماینده کهگیلویه بزرگ بوده یعنی به جز برنامه توسعه پنجم بقیه برنامه های توسعه در زمان ایشا اجرا یا تصویب شده اند و این یعنی موحد در اساسی ترین تصمیمات کشور و حوزه انتخابیه حضور داشت.

با سرچی کوتاه در سرفصل های برنامه توسعه متوجه می شویم که سرفصل تامین حداقل نیازهای اساسی مردم مربوط به برنامه اول توسعه است.

نیازهای اساسی مردم آب ،برق و جاده است حال از گاز و خدمات بهداشتی فاکتور می گیریم.

با نگاهی به وضعیت شهرستان های ۴ گانه متوجه می شویم هنوز ما در بعضی مناطق در تامین نیازهای اساسی مانده ایم در حالی که‌ باید تا سال ۷۳ این امر محقق میشد و شما فرض کنید در اینجا با ۱۰ سال تاخیر نیز انجام نشد و هنوز در حال تلاش برای این حداقل ها هستیم . پس نقش موحد در این دوره ی طولانی چه بوده است؟!

با توجه به داده ها و هیاهوی تیم و دوستان موحد و این روند حضور موحد در مجلس باید به صراحت وی را عامل عدم توسعه یافتگی در کهگیلویه بزرگ به اندازه ۲۰ سال حضورش دانست و کمااینکه آقایان بزرگواری و هاشمی نیز وابسته به دوره حضورشان در مجلس در وضعیت امروز دخیل اند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 مدیریت تصمیم گیری و خط مشی 1402/9/28 12:8:6

    سلام و عرض ادب با احترم به دوست بزرگواری که این من را حداقل بر اساس مستندات ارسال کردند و کاش این دوس گرانقدر میفرمودند که ار از یازده برنامه گذشته چه درصدی محقق شده است. و این برنامه ها هماطور که حضرت عالی اشراف دارید باید بررسی کنیم که اجری یک برنامه در کهگیلویه بدون داشتن هیچ گونه زیر ساختی چطوری باید نسبت به مثلا اصفهان اجرایی شود حرفتون قشنگ است و ژورنالیستی و خوراک تبلیغاتی ولی بزرگوار یک اولا کاش مقایسه میکردی یکی از این برنامه در کل کشور چقدر اجرایی شده بعد در کهگیلویه چقدر اجرایی شده و در آخر هم درصد موحد را در عدم اجرای برنامه اعلام میکردید. پیشنهاد میشود به عنوان یه کار دانشجویی رشته مدیریت و.. با بررسی کمی و کیفی بعنوان یه مقاله علمی روش کار کنید و بعد ارایه بدهید یادت نره نقش دولت {استاندار فرماندار.....} و عوامل متععد مانع در اجرا هم لحاظ شود و قش نماینده مجلس هم بیان گردد و مابقی نمایندگان بزرگوار متناسب با سال و ...

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها