یادداشت
گفتگو و گزارش

در گزارش عملکردتان، عمر بر باد رفته‌ی مردم کهگیلویه را حساب کنید!

اینجا سرزمین ثروتمند نیازمندی است که کارخانه‌ها را به چشم ندیده است، آبش را برده‌اند و سکوت چندساله مسئولان را به با جان و دل لمس کرده است.

در گزارش عملکردتان، عمر بر باد رفته‌ی مردم کهگیلویه را حساب کنید!

یادداشت دریافتی / حمیده زعیمی - کهگیلویه نام آشنای کهن پر زرق و برق دیرین و ویرانه‌ی بی‌سامان امروز است.

 کهگیلویه با ظرفیت بالای منابع انسانی و طبیعی و با داشتن نیروهای متخصص فراوان و گنج‌های خفته در زیر زمین و جاری بر روی زمین اکنون در کجای تاریخ و در کدام نقطه از توسعه ایستاده است؟

 کهگیلویه همانجاست که سال‌هاست ساعت زمانش را متوقف کرده اند ، دختران و زنان این سرزمین برای کمترین‌ها، بیشترین‌های خود را به تاراج گذاشته اند و آواره شهرستان های هم جوارند.

جوانانش در روزهای اوج بیشترین‌های خود را به کمترین بها دادند و ترک دیار کردند. 

اینجا سرزمین ثروتمند نیازمندی است که کارخانه‌ها را به چشم ندیده است، آبش را برده‌اند و سکوت چندساله مسئولان را به با جان و دل لمس کرده است.

اینجا سرزمین نخبه پروری است که تحصیل کردگانش در روزهای ثمردهی و نتیجه بخشی ، کوله بار سفر بسته اند و رفته‌اند و جز برای صله ارحام بازنگشتند.

 توسعه نیافتگی این شهرستان ناامیدی و درد را بر مردم مستولی کرده است.

اگر از کمترین حقوق این مردم سخن بگوییم چند پروژه و برنامه مهم در اذهان مردم متبلور می‌شود.

سد آبریز یک ضرورت اقتصادی، اجتماعی و کشاورزی است. یکی از مهم ترین مجاری رشد و توسعه کهگیلویه و میل به شرایط بهتر است . تعبیه و جانمایی صحیح این سد که تنها سد اختصاصی برای کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود الزامات محیط زیستی و تاییدیه را نیازمند است اهمال و بی تفاوتی به ساخت این سد ظلم در حق مردم کهگیلویه و جوانان این سرزمین است .

آبیاری پایدار زمین های کشاورزی که زمینه ساز توسعه و رونق اقتصادی برای شهرستان است از ضروریات غیر قابل انکار است.

 توسعه گردشگری، تامین آب شرب با کیفیت،آب پایدار ، اشتغال زایی، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه در شهرستان کهگیلویه،ایجاد درآمد پایدار در منطقه، توسعه و رونق کشاورزی در دشت های تشنه ی کهگیلویه تزریق امید در روزهای نومیدی هستند.

 پتروشیمی که دیگر از یادمان رفته است که چه هنگام وعده داده بودند

 شاید عمرمان هم کفاف ندهد که ثمره ی سال‌ها وعده را ببینیم.

سد آبریز و پتروشیمی و صنعت‌هایی که هیچگاه کهگیلویه به چشم ندیده است و به کهگیلویه نیامده‌اند همه و همه نتیجه سوء مدیریت‌ها بی‌مسئولیتی‌ها، بی‌تعهدی‌ها و کاستی‌هاست.

 فقر فساد و آسیب‌های اجتماعی دنباله‌دار و برون‌‌ریز در جامعه نتیجه و ماحصل همین سوء مدیریت‌ها و بی‌تعهدی‌هاست.

 پتروشیمی این صنعت که خالق ثروت است و موتور محرک توسعه اقتصادی است این گونه سالها مردم کهگیلویه را چشم انتظار گذاشته است.

اگر به عملکردهای‌تان اشاره می‌کنید به سالهای بر باد رفته عمر فرزندان این مرز و بوم نیز بنگرید. به این نکته نیز بیاندیشید که توان و ظرفیت این سرزمین کجا و فعلیت و واقعیت کجاست؟!



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 ایوب رستگارنیا 1402/10/18 14:57:22

    احسنت بر خانم حمیده زعیمی با بیان رسا و قلمت و نگاهت به دهدشت شیر مادر حلالت

    پاسخ
  • 2 عبدالله 1402/10/1 11:23:59

    هر کبوتر می پرد زی جانبی وین کبوتر جانبِ بی‌جانبی ما نه مرغان هوا، نِی خانگی دانهٔ ما دانهٔ بی‌دانگی! #مولوی *جناب حاج آقا موحد* پدربزرگ سیاسی چهارگانه ۵ دوره نماینده این خطه بودید *در این میانه دقیقا ما کجائیم ؟* ما : *شهرستانهای چهارگانه* ۱- *تعداد بیمه شده تامین اجتماعی* ما فقط ۵۲۰۰۰ نفر است که نشانه رکود صنعتی و عمرانی است از سال ۱۳۷۴ تاکنون درمانگاه تامین اجتماعی دهدشت ارتقا نداشته یعنی ۲۸ سال یعنی ربع قرن برای ارتقا به پلی کلینیک تخصصی باید ۸۰ هزار بیمه شده داشته باشد یاسوج و گچساران سال ۱۳۸۰ ارتقا گرفتند تو با شهر ویرانه ما چه کردی؟ ۲- *بیمارستانهای ما* همزمان با باشت بود اما هنوز تحویل نشدند و کمبود تخت بستری داریم و در زمان کرونا با وانت بیماران را به باشت و بهبهان میبردند ۳-در این سالها *فقط کلنگ زنی* داشتیم : سیمان سپو ، پتروشیمی دهدشت ، پالایشگاه بی رشته و....... ۴- *جاده ملی و ترانزیتی و مواصلاتی دهدشت به پاتاوه* ۳۰ سال طول کشید از سال ۱۳۷۲ تا ۱۴۰۲ اونم ناقص و پرخطر تحویل شد ۵- جوانان ما پسران و دختران پیر و جوان ۵ صبح بیدار و برای چیدن گوجه به زیدون میروند تا لقمه نانی تهیه کنند *اشتغالزایی* ۶- *رنگ شهرستانهای چهارگانه* همیشه زرد و پژمرده است آه در خانه ام سینه به سینه بود فقر ، بیکاری ، محرومیت ، خودکشی و.......

    پاسخ
  • 3 افراشته 1402/9/29 13:10:39

    درود بر شرفت بر قلمت بر نگاهت زنده باد اندیشه مرده باد تحجر ودگم اندیشی و واپس گرایی

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها