یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت؛


موحد و وُرد خالی اطرافش؛ هتاکان مشغول کارند!

عمده فعالان مجازی و کامنت نویسان حامی موحد را نزدیکان خانوادگی‌اش تشکیل می‌دهند. آنچه از مشاهده رفتار سیاسی پرخاشگرانه این کامنت‌نویسان می‌توان مشاهده کرد، فرو رفتن در یاسی عمیق است و ناکامی در جلب نظر توده مردم. همین ناکامی هم باعث رفتار پرخاشگرانه این کامنت‌نویسان در فضای رسانه‌ای شده است.

موحد و وُرد خالی اطرافش؛ هتاکان مشغول کارند!

اَفتونیوز| در دنیای مدرن،پرخاشگری و خشونت،عملی مذموم است.

بسیاری از روانشناسان مطرح، از جمله فروید، دولارد و میلر و.... تحقیقات وسیعی در این زمینه انجام داده اند. از جمله نظریه معروف دولارد(Dollard&Miller) که صراحتا می‌گوید:

پرخاشگری نتیجه ناکامی است و در واقع فرد پرخاشگر،با مکانیسم پرخاشگری،در راه جبران ناکامی گام بر می‌دارد.

اگر ناکامی را اختلال در راه رسیدن به هدف بدانیم و پرخاشگری را عملی بنامیم که به قصد آسیب به دیگری انجام می‌گیرد، آنگاه می‌توان به این نتیجه رسید که پرخاشگری، همواره ناشی از ناکامی در رسیدن به هدف است.

مطابق تحقیقات دولارد و میلر، شدت پرخاشگری به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:

شوق دستیابی به هدف، کامل بودن ناکامی و یا تجمیع ناکامی های جزئی.

۲:طی روزهای اخیر و با گرم شدن تنور رقابتهای انتخاباتی، ریزش شدیدی را در اردوگاه «سیدمحمد موحد» شاهد بوده‌ایم و به همین تناسب هم یک رشد شدیدی را در اردوگاه مهمترین رقبایش  می‌توان مشاهده کرد.

به نظر می‌رسد که همین ریزش شدید و ناکامی در جلب نظر مردم و همینطور سنگین شدن کفه ترازو به نفع رقبا، فعالان رسانه‌ای اطراف موحد را به سمت و سوی توهین و پرخاشگری سوق داده است.

جریان سیاسی موحد یک جریان پیر و فرتوت است که در برآورده ساختن و پیگیری مطالبات عمومی و جلب نظر مردم، به شدت کند و ناتوان به نظر می‌رسد. بخش عمده فعالان سیاسی جوان طیف عزت، به رقبا پیوسته‌اند و اکنون هیچ نیروی شاخص و توانمندی در سازماندهی حوزه رسانه در این طیف مشاهده نمی‌شود.

عمده فعالان مجازی و کامنت‌نویسان حامی موحد را نزدیکان خانوادگی وی تشکیل می‌دهند. آنچه از مشاهده رفتار سیاسی پرخاشگرانه این کامنت‌نویسان میتوان مشاهده کرد، فرو رفتن در یاسی عمیق  است و ناکامی در جلب نظر توده مردم. همین ناکامی هم باعث رفتار پرخاشگرانه این کامنت‌نویسان در فضای رسانه‌ای شده است. تجمیع ناکامی‌های گام به گام طرفداران قومیتی سیدمحمد موحد، به نقطه اوج خویش نزدیک شده است و با یک واقعیت تلخ روبرو شده اند:

فاصله‌ای عمیق بین آنچه که در ذهن داشتند با آنچه که در عرصه عمل(میدان) مشاهده می‌کنند.

با ذهنیت یک پیروزی دیگر به میدان آمدند اما با عدم اقبال و یک شکست پیش از مبارزه در میدان روبرو شده‌اند.شکست در جلب نظر مردم.

پیش‌بینی نتیجه اسفند، در عالم سیاست برای آگاهان سیاسی، روشی منطقی و علمی نیست اما تا اینجای کار،اطرافیان اندک تعداد، موحد، در دو عرصه، باخته‌اند:

اخلاق رسانه‌ای و جلب نظر توده مردم. نگاهی به متون منتشره توسط تیم رسانه‌ای نحیف موحد و همینطور جلسات انتخاباتی کم تعدادش، بیانگر صحت این ادعاست.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 19 نظر

  • 1 معتمدی 1402/10/5 21:22:58

    موحد همچنان همان موحد با همان محبوبیت همیشگی.پیر ، جوان ،مردوزن نمی شناسد

    پاسخ
  • 2 عل 1402/10/4 17:6:2

    یهدعقده ای شکست خورده دور هم جمع شدین دارین چه میگین

    پاسخ
  • 3 موسی پور 1402/10/4 15:14:7

    وقت بازنشستگی هست اغا باید بره استراحت کنه و یه ادم پر انرژی مثل هاشمی بیاد

    پاسخ
  • 4 ح ب 1402/10/4 12:55:42

    مردم اگه شعور داشته باشن نیاد پای صندوق های رای برون چون همه کذب ودروغ است

    پاسخ
  • 5 ناشناس. 1402/10/4 10:51:56

    مسخره ست که واقعا بخوایم به یه پیر ................. که جملاتش نه نهاد داره نه فعل و فاعل، بگیم سناتور... این پیر باید بره استراحت کنه‌.. صد سالت شده دیگه سیر نمیشی اینقد خوردی.. بسته دیگه..

    پاسخ
  • 6 لنده 1402/10/3 23:34:26

    با ...... موحد چیزی جز ذلت ندیدیم آب مارا فروخت به خوزستان حالا زنان و دختران این دیار براگوجه چینی به بهبهان میروند خدا دلیلش کنه الله حق این مظلومان این کشاورزان رو از .... موحد بگیره آمین

    پاسخ
  • 7 علی باقری 1402/10/3 22:56:42

    چرا به فکر قیامت خودتان نیستید حرف که نمیدونید میگید الکی شایعه میکنید

    پاسخ
  • 8 ک.د 1402/10/3 21:40:26

    خدا نکند که دوباره موحد برنده شود. مگر این چند دوره چه گلی به سر شهرستان مظلوم کهگیلویه زده افراد دست نشانده ایشان در ادارات دیگر گند زده اند و از بد دهنی و غرور کاذب و بی ادبانه برخورد کردنشان دیگر مردم ذله شده اند. الان هم علنا هر کاری دلشان میخواهد میکنند و حتی دستگاههای نظارتی هم هیچ عکس العملی نشان نمیدهند.

    پاسخ
  • 9 یونس 1402/10/3 21:10:16

    هرچه بدبختی ما مردم می کشیم. کاره همین نمایندگانه.

    پاسخ
  • 10 علی اریا 1402/10/3 20:57:39

    بهرحال سناتور کسی است که تا حالا یکه تاز میدان است و انتخاب شده مردم بدلیل مردم داری.سناتور لامپ وجودت همیشه روشن است.این یک واقعیت است که نیازی به تحلیل و گفتن ندارد،فقط نیاز به دیدن و تدبیر دارد.به دزدی انگور می‌رفتیم با پسر عمویم .طراحی دستبرد را پسر عمویم به عهده داشت وقتی راز بر ملا میشد اولین کسی که قسم میخورد که من نبودم ،پسر عمویم بود ،و عمویم بر مسند قضاوت می نشست و همون را می‌گرفت و میزد و دلیلش این بود، همین که قسم میخورد و اول میگوید من نیستم دزد اصلی است.حالت نگاهی به رد کفش خود بکنید نویسنده محترم شاید این رسمی را که توضیح دادی خیلی ها ندانند لا اقل یاد نده

    پاسخ
  • 11 حسین ظ 1402/10/3 19:6:27

    ازقدیم گفتن آدم عاقل یکبارازیه سوراخ گزیده میشه.آیاوقتش نیس بعدازچندبارگزیده شدن خیلیابه خودشون بیان .متاسفانه چیزی که عامل بدبختی ماهاشده براساس احساسات تصمیم می گیریم .مثلا می گیم فلانی جبهه ی موحدنیس پس مابرخلافش رای بدیم .یه بارشده هم باخودفکرکنیم فلانی وفلانی که ازموحدویارانش جداشدن دلیلشون چیه؟بعدتصمیم بگیریم .دوران شعارهای توخالی تموم شده این روزها دهدشت چرام لیکک لنده همه وهمه به خودشون اومدن وهرروزبرتعدادشون افزوده میشه.آقای موحدوعده ی سدآبریزبه کجارسید.وعده های توخالی به مردم لیکک چی شد؟پروژه پتروشیمی چرام چی شد چرا وقتی رییس جمهورتواستان بودبه عنوان نماینده ی شهرستان هیچ عکس العملی نداشتی ؟

    پاسخ
  • 12 میر حسین 1402/10/3 18:37:41

    بدون شک من در انتخابات اسفند ماه از هیچ کاندیدی حمایت نخواهم کرد!!!! اما!!!! 📸 تکنیک #شایعه_سازی‌ که دشمنان سعی می‌کنند در کشور ما پیاده کنند 🔺شاید اکثر مردم خطرناک ترین سلاح بشر را بمب اتم میدانند ولی در سال ۱۹۹۴ مشخص شد خطرناکترین سلاحی که بشر ساخته شایعه است! 🔺در سال ۱۹۹۴ دروغی که فرانسوی‌ها در روآندا شایع کردند باعث شد در طول ۳ماه، ۸۰۰ هزار نفر قتل عام شوند! عددی که با حساب کشته‌های بعدی به ۱ میلیون نفر رسید! 🔺🇷🇼کشور روآندا حدود ۱۰میلیون نفر جمعیت داشت که ۸۰ درصد آن هوتو و ۱۵درصد توتسی بودند. این دو قوم به خوبی کنار هم زندگی می‌کردند ولی پس از استعمار آنها توسط بلژیک و فرانسه، با شیوه اختلاف بینداز و حکومت کن میان این دو قوم اختلاف افتاد، استعمار تصمیم گرفت در شناسنامه‌ها قید کند که چه کسی توتسی است و چه کسی هوتو. 🔺مدتها این دو قوم به واسطه تحرکات استعمارگران با هم درگیر بودند که بعد از سال ۱۹۹۳ و تعیین جمهوری، به علت بیشتر بودن قوم هوتو، رئیس جمهور از قوم هوتو انتخاب شد! 🔺در سال ۱۹۹۴ هواپیمای حامل رئیس جمهور رواندا که از قوم هوتو بود توسط موشکی ناشناس سرنگون شد! قوم توتسی که اساسا امکانات این کار را هم در اختیار نداشت این ماجرا را تکذیب کرد ولی کار از کار گذشته بود! با حمایت تسلیحاتی فرانسه، افراطی‌های قوم هوتو شروع به نسل کشی کردند تا کل یک و نیم میلیون جمعیت توتسی را ریشه‌کن کنند! 🔺نسل کشی روآندا یکی از تاریک‌ترین ماجراهای قرن بیستم است که در آن حدود ۹درصد از کل جمعیت روآندا کشته و ۲۰ درصد از جمعیت آواره شدند! 🔺همه این جمعیت را یک اسلحه تارومار کرد! شایعات استعماری!

    پاسخ
  • 13 محمدعلی 1402/10/3 18:32:9

    به حاج سعادتیان مردعمل -بدون ریا کار اصولی -اصلاح گر -رأی دهید

    پاسخ
  • 14 چوپان 1402/10/3 17:7:39

    اخی خونی آغا چول والی

    پاسخ
  • 15 جلیلی 1402/10/3 13:36:19

    آفرین.دست مریزاد.اسب سه شهنه ایزنه سر ورد خالی

    پاسخ
  • 16 کهگیلویه 1402/10/3 13:4:58

    کامنت و نظرات طرفداران موحد در مقابل تبلیغات سایر رقیبان پر از توهین هست. فقط می‌خوان جو رو خراب کنن‌. سبک همیشگی از خود راضی ها!

    پاسخ
  • 17 بخشوده 1402/10/3 11:59:59

    درود بر شما کاملا تحلیلتان درست و بجا بود دوره فریب دادن مردم گذشته است مردم اگاه شده اند سناتور، به پایان، سلام کن در امتداد ذلت

    پاسخ
  • 18 تحلیل گر 1402/10/3 11:38:29

    ما آنچه تا کنون درسایت های مخالف موحد مشاهده می کنیم همه پرخاشگری ،تحلیل های احساساتی ودور از منطق سیاسی واخلاقی ، عدم تشخیص وظایف قوای سه گانه کشوری خصوصاً قوه ی قانون گذاری ، عدم درک وظیفه نماینده مجلس ، نویسنده اشاره داشتند که تحلیل گران موحد آدم های پیر وفرتوت هستند وآنهایی که توانا بودند نیز به دیگر کاندیداها پیوستند درجواب باید گفت در دور گذشته موحد بهترین وباسواد ترین تحلیل گران ومشاوران را داشت ، از همه مهمتر کسی که ۴۰ سال است در منصبهای عالی حکومتی از تدریس در دبیرستان شریعتی دهدشت گرفته ، تا قوه قضائیه و۶ دور وکالت مردم خود بزرگترین تحلیل گر بوده وبدون توجه به طایفه گری و تعصبات قوم وقبیله ای همواره مورد اقبال تمام ایلات وطوایف مختلف این شهرستان بزرگ واقع گردیده است .لذا تحلیل جنابعالی یک نوع خودبینی وبی اخلاقی ، وعدم توجه به شعور مردم و ودیگران می باشد لطفاً با احساسات مردم بازی نکنید چون مردم شهرستان کهگیلویه بزرگ خیلی با شعور واز شما آگاه تر ند

    پاسخ
    • 18 - 1 در پی عزتی که جز ذلت ندید پاسخ به : تحلیل گر 1402/10/3 12:54:58

      بدون توجه به طایفه گری و تعصبات قوم وقبیله ای؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!😂 فقط روی چه حسابی این جمله رو نوشتید.خواهشا به کارگماشتان ذلت در شهرستان و استان نگاهی بیندازید خود به جواب خواهی رسید همه از یک طایفه و دو روستا.هیچ شایسته ی دیگری در کهگیلویه نبود به جز آن دو روستا کم تعقل و تفکر بد نیست🤔🤔🤔🤔🤔🤔

سایر اخبار
برگزدیدها