یادداشت
گفتگو و گزارش

فرماندار مارگون:


در گذشته عده‌ای بودجه مناطق محروم استان را جابه‌جا می‌کردند/ بعضی ها توقع دارند در سال انتخابات خدمات رسانی تعطیل شود

فرماندار شهرستان مارگون گفت: برخی که نام خود را مثلا فعال سیاسی گذاشته‌اند توقع دارند یک سال قبل از انتخابات و به این بهانه که ممکن است بخشی از کارها و خدمات دولت به نام نمایندگان مجلس ثبت شود خدمت‌رسانی به مردم باید تعطیل شود. آیا این کار خیانت به مردم و انقلاب نیست؟

در گذشته عده‌ای بودجه مناطق محروم استان را جابه‌جا می‌کردند/ بعضی ها توقع دارند در سال انتخابات خدمات رسانی تعطیل شود

اَفتونیوز| مختار اندرخور امروز، سه‌شنبه، پنجم دی  در نشست شورای اداری شهرستان مارگون با بیان اینکه موضوعی که امروز باید برای همه ما مهم باشد خدمات‌رسانی به مردم است، اظهار کرد: عده‌ای بدون توجه به وظیفه ذاتی دولت و بدون توجه به حقوق، رفاه و آسایش مردم مواردی را مطرح می‌کنند که باعث تأسف  است.

وی افزود: ما شاهدیم عده‌ای یک سال مانده به انتخابات خطاب به مجموعه دولت اعلام می‌کنند راهی نسازید پروژه‌ای اجرا نکنید  برق‌رسانی نکنید و و ...، و در واقع خواستار توقف خدمات‌رسانی به مردم هستند با این توجیه که مردم این خدمت دولت را به نام نمایندگان مجلس می‌نویسند.

فرماندار شهرستان مارگون با بیان اینکه دولت وظیفه‌اش خدمت رسانی‌است، گفت: تعطیلی خدمات‌رسانی خیانت به مردم است.

اندرخور خطاب به اعضای شورای اداری شهرستان مارگون تصریح کرد: مدیران دستگاهای اجرایی به ویژه دستگاههای خدمت‌رسان،  نباید کوچک‌ترین نگاه سیاسی وجود نداشته باشد و عدالت را مد نظر قرار دهیم.

آماده‌باش کامل دستگاه‌های اجرایی مارگون در فصل زمستان

وی خاطرنشان کرد: در برخی مناطق شهرستان با کمترین بارش برف و باران مسیر ارتباطی کامل قطع می‌شود، اگر به صحبت عده‌ای به ظاهر فعال سیاسی باشد باید بی‌خیال بود و خدمت نکرد، تا مردم کم کم نسبت به دولت ونظام بدبین شوند.

فرماندار شهرستان مارگون با اشاره به شروع فصل زمستان و آغاز بارش‌ها، افزود: راهداری شهرستان باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد تا در صورت بارش برف و باران در شهرستان با مشکلی مواجه نشویم. زیرا امسال هنوز بارش قابل توجهی نداشته ایم.

اندرخور با بیان اینکه مدیر راهداری شهرستان باید پیگیر تحویل و قرارگیری چهار دستگاه سنگین راهداری در منطقه سیاه کوه مسیر شبلیز به زیلایی باشد، گفت: مدیر کل راهداری استان قول داد  ماشین سنگین در اختیار شهرستان قرار دهد تا برخی مشکلات مردم در روستاها برطرف شود.

وی با اشاره به وضعیت تأسف‌بار آبرسانی روستای «پوله زیلایی» که چندین بار پیگیر مشکلات خود بودند و هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است، تصریح کرد: مدیر آب و فاضلاب شهرستان باید در چند روز آینده مشکل این روستا را پیگیری کرده و گزارش کاملی به فرمانداری ارائه دهد.

فرماندار شهرستان مارگون با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید پیگیر توافقات انجام گرفته با ستاد اجرایی فرمان امام در بخش زیلایی باشند، خاطرنشان کرد: در این پروژه‌ها قرار شده‌است به صورت مشارکتی و تأمین هزینه ۵۰ درصدی دولت پروژه‌های متعددی تکمیل یا اجرا شود.

اندرخور افزود: روشنایی ورودی مارگون  و چهارخطه شدن ورودی این شهر کمترین حق این مردم است، انجام این پروژه‌‌ها و خدمات وظیفه ماست و هیچ بهانه‌ و توجیهی برای هر گونه کم‌کاری پذیرفته نیست.

فرماندار شهرستان مارگون خطاب به مدیر دامپزشکی شهرستان و ریاست جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان شهرستان گفت: در بحث گوشت و کشتارگاههای غیر مجاز و فرآورده‌های لبنی و پروتئینی و نانوایی‌ها باید مدیریت بهتری صورت گیرد و حمل‌ونقل گوشت و فرآورده‌های پروتئینی باید با ماشین مخصوص  انجام شود.

ورزش مارگون با عقب‌ماندگی دست و پنجه نرم می‌کند

اندرخور در ادامه ضمن آرزوی موفقیت برای ریاست جدید اداره ورزش و جوانان مارگون، گفت: زیرساخت‌های ورزشی شهرستان مارگون، متأسفانه در وضعیت مطلوبی نیست.

وی افزود: در کمیت و در کیفیت زیرساخت‌های ورزشی کم کاری شده و مطالبات به حق ورزشکاران، ورزش دوستان و خاصه استعدادهای ورزشی نادیده گرفته شده‌است. نام شهر و تعداد اماکن ورزشیش به هم نمیخورد.

 

فرماندار شهرستان مارگون در پاسخ به مطالبه مدیر کتابخانه‌ها و مدیر فرهنگ‌ارشاد مارگون تصریح کرد: جهت ساماندهی وضعیت کتابخانه‌های شهرستان باید یک برنامه ریزی منظم داشت اما بد نیست بدانید از محل اعتبارات استانی نزدیک به دو میلیاردو پانصد  میلیارد تومان به کتابخانه برد پهن اختصاص داده شده و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم این کتابخانه را به بهره برداری برسانیم.

اندرخور با بیان اینکه متأسفانه در استان ما تجربه نشان داده بودجه پادار نیست یعنی خود به خود به فلان شهر وشهرستان هر میزان بودجه تخصیص داده نمیشود.

پس برای حقوق هر شهرستان باید مطالبه‌گری کرد، خطاب به شورای اداری شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: اجازه ندهید حق مردم این شهرستان جابه‌جا شود.

وی گفت: کسی نمی‌تواند منکر جابه‌جا شدن بودجه‌های مناطق محروم در سالیان گذشته در استان باشد،  بعضاً مشاهده شده از فلان بودجه تخصیصی به استان یک ریال به شهرستان مناطق محروم اختصاص داده نشده‌است و فلان شخص یا اشخاص سهم بودجه مناطق محروم را به یک شهرستان و منطقه دیگر اختصاص داده اند.

فرماندار شهرستان مارگون خطاب به مدیران بنیاد مسکن، راه و شهرسازی شهرسازی و دیگر دستگاههای ذی ربط  تصریح کرد: باید مسئله زمین‌های واگذاری و نهضت ملی مسکن و توجه به جوانی جمعیت مدیریت شود.

اندرخور خطاب به فرشاد بهشتی سخنگوی شورای شهرستان مارگون و سرپرست حراست کارخانه سیمان  که نسبت به قطع گاز کارخانه سیمان و تأثیر منفی بر تولید و اشتغال جوانان شهرستان به شدت معترض بود، گفت: سعی می‌کنیم برای مرتفع کردن این مشکل که دلایل متعددی از جمله بدهکاری و مسأله ناترازی گاز در کشور بر آن تأثیر دارد، تمام تلاش خود را به کار بگیریم و از استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست پیگیری می‌نمائیم و از همین تریبون از مساعدت‌های کارخانه سیمان در بخش‌ها و برنامه‌های متعدد تقدیر و تشکر می‌نمائیم.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان مارگون اظهار کرد: به دلیل فصل سرما و احتمال بارش برف و باران در مسیرهای ارتباطی شهرستان با مشکلات متعددی مواجه شویم، مطابق قانون و بنا به وظیفه خود با ستاد بحران نهایت همکاری را داشته باشید.

فرماندار شهرستان مارگون افزود: برای برگزاری یک انتخابات پرشور و شعور و سالم، باید با تمام نیروی انسانی و تجهیزات خود، در کنار ستاد انتخابات باشید.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها