یادداشت
گفتگو و گزارش

انتقاد شدید بخشدار زیلایی از مدیرعامل آبفای استان در شبکه دنا


عصمتی خطاب به صالحی: اعتبارات روی کاغذ تخصیص می شوند/ مردم «دهستان پوله» چند هفته در بی آبی به سر میبرند

روز گذشته مهندس صالحی ریاست ابفای استان مهمان برنامه بدون تعارف شبکه استانی دنا بودند در این برنامه محسن عصمتی بخشدار زیلایی که به صورت تلفنی مهمان دیگر برنامه بود ریاست آب و فاضلاب استان را مورد نقد شدید قرار داد و از ناکارامدی و بی تفاوتی مجموعه این اداره نسبت به ابتدایی‌ترین حقوق مردم زیلایی در زمینه آبرسانی سخن گفت

عصمتی خطاب به صالحی: اعتبارات روی کاغذ تخصیص می شوند/ مردم  «دهستان پوله» چند هفته در بی آبی به سر میبرند

اَفتونیوز| روز گذشته مهندس صالحی مدیرعامل ابفای استان مهمان برنامه بدون تعارف شبکه استانی دنا بودند در این برنامه محسن عصمتی بخشدار زیلایی که به صورت تلفنی مهمان دیگر برنامه بود  ریاست آب و فاضلاب استان را مورد نقد شدید قرار داد و از ناکارآمدی و بی‌تفاوتی مجموعه این اداره نسبت به ابتدایی‌ترین حقوق  مردم زیلایی در زمینه آبرسانی گفت.

عصمتی ابتدا اشاره‌ای به مشکلات آبرسانی بخش زیلایی‌ داشت و گفت:  بخش زیلایی در کنار رودخانه و چشمه‌های متعدد، متاسفانه در  بحث تامین آب روستاهای این بخش، با مشکلات متعددی مواجه است.

وی افزود: ببینید ما در این بخش، بالغ بر ۸۰۰۰ نفر جمعیت داریم،  اما غالب مردم زیلایی در اثر فقدان زیرساخت‌های اولیه قابل قبول و نبود امکانات در حوزه آب با مشکلات متعدد روبه رو هستند.

بخشدار بخش زیلایی تصریح کرد: یکی از منابع آبی که آب مورد نیاز درصد زیادی از جمعیت مردم این بخش را تامین می‌کند، متاسفانه به تعمیر و ترمیم اساسی نیاز دارد.

وی بیان کرد: پمپ مربوط به سرچشمه این منبع آب برای انتقال آب به خصوص در فصول گرم سال، به کرات دچار خرابی می‌شود.

عصمتی خاطرنشان کرد: حالا که اداره اب و فاضلاب  از نظر خدمات‌رسانی، بسیار ضعیف عمل کرده است و در هنگام ایجاد مشکل،  به موقع جهت تعمیر در منطقه حضور پیدا نمی‌کند، حداقل پمپ آب جایگزینی را به این منبع اختصاص دهند.

وی افزود: اعتبار جهت ترمیم این منبع روی کاغذ تخصیص داده شده اما در عمل تا به امروز پولی اختصاص نیافته است.

عصمتی در بخش دیگری از صحبت های خود با انتقاد تند از مجموعه مدیریتی اب و فاضلاب استان افزود: بنده مکرر به عنوان بخشدار منطقه محروم زیلایی و با توجه به اینکه از نزدیک مشکلات مردم این بخش به دلیل فقدان آب شرب را لمس می‌کنم با آقای مهندس صالحی و مجموعه ایشان پیرامون مشکلات زیلایی صحبت کردم اما متأسفانه تا این لحظه که در خدمت شما هستم کوچکترین اقدامی صورت نگرفته است.

وی گفت: شما مجموعه صدا و سیما لطف کنید و در منطقه زیلایی برای تهیه گزارش حضور پیدا کنید تا از نزدیک ببینید مردم زیلایی دارند با چه مشکلاتی در زمینه آب دست و پنجه نرم می‌کنند و توجهی از طرف آب و فاضلاب به این مردم نمی‌شود.

بخشدار بخش زیلایی افزود: ببینید امروز دولت تلاش می‌کند تا از فواصل بسیار زیاد و با صرف هزینه‌های کلان مثلا از دریا، مشکلات آب  استان‌هایی مثل اصفهان مثل یزد و... را مرتفع نماید ولی ببینید ما در استانی با بیشترین بارش سالیانه و درصد بسیار روان آب‌های کشور،  بیشتر از بسیاری از  استان‌ها کم‌بارش کشور، تنش آبی داریم‌.

وی خاطرنشان کرد: آب فاضلاب بخشی از خدمات و وظایف  را به پیمانکاران محول کرده است  اما متأسفانه پیمانکاران به دلیل فقدان نظارت، عملکرد قابل قبولی ندارند و پیمانکاران حتی در مقابل حقوق آبداران خودشون هم تعهد ندارند.

عصمتی گفت: وقتی آب و فاضلاب مدیریتی قابل قبول ندارد یا به عنوان مثال برای بخش‌های مختلف این سه شهرستان فقط یک اکیپ جوشکار در نظر گرفته اند قطعاً در صورت خرابی در شبکه انتقال و توزیع باید چند هفته منتظر ماند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در روستای پوله زیلایی مردم نزدیک سرچشمه آب می‌باشند اما چندین هفته می‌باشد آب شرب ندارند و برای حل کردن مشکل آب روستا فقط به ۵۰ تا ۱۰۰ متر لوله نیاز است و به دلیل حجم بالای اعتراضات مردم و حقوق اولیه این مردم، در چند هفته گذشته ما بارها طی تماس‌های متعدد و پیامک‌های متعدد با مجموعه مدیریتی آب‌ و فاصلاب پیگیری کردیم  ولی متاسفانه هیچ توجهی به آب منطقه زیلایی و حقوق اولیه مردم زیلایی نمی‌شود .

وی افزود: جناب آقای صالحی مدیرعامل آب و فاضلاب که امشب مهمان برنامه شما هستند در ابتدای حضور خود  در آب‌ و فاضلاب استان از نظم و انضباط گفتند اما تا به این لحظه حداقل در بخش زیلایی و خدمات‌رسانی به مردم زیلایی، هیچ گونه نظم، انضباط و خدماتی را شاهد نبودیم.

عصمتی خاطرنشان کرد: بعد هر جایی نقدی میشه سریعاً میگن شرایط جغرافیایی فلان منطقه خشن است یعنی ناکارآمدی، بی‌تفاوتی و نادیده گرفتن حقوق مردم رو به نام خشن بودن شرایط جغرافیایی توجیه می‌کنند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها