یادداشت
گفتگو و گزارش

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران خبرداد:


حضور ۳ گروه نمایشی از گچساران در جشنواره تئاتر منطقه ای در شیراز

بیست‌ و هشتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور منطقه‌ای پارس از پنجم تا هشتم دیماه ۱۴۰۲ در شهر شیراز استان فارس درحال برگزاری است و ۳ نمایش صحنه ای و خیابانی از گچساران در این جشنواره حضور دارند.

حضور ۳ گروه نمایشی از گچساران در جشنواره تئاتر منطقه ای در شیراز

اَفتونیوز| بیست‌ و هشتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور منطقه‌ای پارس از پنجم تا هشتم دیماه ۱۴۰۲ در شهر شیراز استان فارس درحال برگزاری است و ۳ نمایش صحنه ای و خیابانی از گچساران در این جشنواره حضور دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران، اورنگ نارکی گفت:بیست‌ و هشتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور منطقه‌ای پارس از پنجم تا هشتم دیماه ۱۴۰۲ در شهر شیراز استان فارس درحال برگزاری است و ۳ نمایش صحنه ای و خیابانی از گچساران در این جشنواره حضور دارند.

 

رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی گچساران بیان کرد: در بخش صحنه ای نمایش «نسناس» به کارگردانی مسلم نارکی سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ به مدت ۷۵ دقیقه ساعت ۲۱:۰۰ در سالن استاد لایق شیراز پذیرای علاقمندان خواهد بود و چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ نمایش «لولیدن در آخرین خواب کسی که هرگز نخوابیده بود» به کارگردانی داوود پارسا به مدت ۵۰ دقیقه ساعت ۱۰:۰۰ در سالن سبز هنر شهر به روی صحنه می رود.

وی ادامه داد : در بخش خیابانی سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ نمایش «حکایت دردسرهای یک زندگی» به کارگردانی داود هاشمی ثابت به مدت ۳۰ دقیقه در ساعت ۱۷:۳۰ در دروازه قرآن و ساعت ۱۵:۰۰ در گذر حافظ شیراز اجرا شد.

نارکی گفت:در جشنواره منطقه ای پارس گروه های نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد با گروه های نمایشی از استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، سمنان، یزد، قم و جنوب کرمان برای راهیابی به چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به رقابت خواهند پرداخت.

وی بیان کرد : تئاتر یک هنر مادر است و پرداختن به عرصه هنرهای نمایشی می‌تواند سایر وجوه هنری را پررنگ کند و یک موتور محرک برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور فارس باشد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی گچساران تئاتر را یک هنر بانشاط و تاثیرگذار دانست و گفت: تئاتر یک هنر مادر است که وقتی فعال می‌شود تمام بخش‌های هنری در حوزه موسیقی، هنرهای تجسمی و سینما نیز فعال می‌شوند و این یکی از مهمترین ویژگی‌های تئاتر است که شاهد تأثیرگذاری آن در همه بخش‌های هنری هستیم.

گفتنی است : پنج گروه‌های نمایشی از استان کهگیلویه و بویراحمد با اجرای ۲ نمایش صحنه ای و ۳ نمایش خیابانی در جشنواره منطقه‌ای پارس که به میزبانی استان فارس در شهر شیراز برگزار می‌شود از پنجم تا هشتم دی ۱۴۰۲ با سایر گروه های منتخب استان ها به رقابت می‌پردازند.

 

لازم به ذکر است : جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ از ساعت ۱۸:۰۰ نیز در آیین اختتامیه، گروه‌ها و هنرمندان برگزیده توسط هیئت‌داوران بخش صحنه ای و بخش خیابانی اعلام خواهند شد.

بیست‌وهشتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر در چهار منطقه دی ماه سال جاری به میزبانی استان‌های فارس، خراسان رضوی، سمنان و آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد و منتخبان این رویداد هنری‌ به چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا خواهند کرد.

 

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها