یادداشت
گفتگو و گزارش

صحبت های محمد بهرامی در روستای دارشاهی؛


۱۲ سال ما خارج از گود هستم و خود مردم به بنده فرصت ندادند/ همه جا از عدم صداقت می نالند!

محمد بهرامی در جمع کثیری از مردم روستای دارشاهی از مردم خواست برای آینده جوانان خود انتخاب درست داشته باشند.

۱۲ سال ما خارج از گود هستم و خود مردم به بنده فرصت ندادند/ همه جا  از عدم صداقت می نالند!

اَفتونیوز|  عصر امروز محمد بهرامی در جمع پر شور مردم روستای دارشاهی گفت: هر جایی که می‌رویم از سوء مدیریت‌ها کارآیی پایین و عدم صداقت صحبت می‌شود. شما مطمئن باشید چه در سطح ملی و چه در سطح استان من در کنار مدیران قرار خواهم گرفت.

مطمئن باشید که در پروژه‌های بزرگ و محوری استان من به صورت افتخاری مدیر پروژه خواهم بود. چون برخی از کسانی که باید در قبال مردم احساس مسئولیت کنند اشراف کامل را در حوزه های مهم و محوری ندارند.

در جاهایی که کسانی باید توان و تدبیر داشته باشند و یقه مدیران کم کار را بگیرند از آن بهره مند نیستند.

در مدیریت یک مهارت مورد نیاز مهارت ادراکی است. در این خصوص ما بارها اعلام کردیم که مشکل ما در حوزه‌های سخت نیست بلکه در حوزه‌های نرم است و جاهایی که مدیران ما باید تدبیر به خرج دهند و مشکلات مردم را به حداقل برسانند توانایی این کار را ندارند.

ما با استفاده از توان خود مردم و از طریق هم افزایی که میتوانیم با مردم و دستگاه‌های مختلف ما می‌تونیم ایجاد کنیم خیلی از مشکلات قابل حل خواهند بود.

من همه نقاط این حوزه را رفتم و با مشکلات مردم از نزدیک آشنا شدم.در خیلی از مناطق دوردست ما متاسفانه هنوز بعضی از روستاها جاده ارتباطی ندارند. البته بعضی‌ها هم میگویند ما جدول و زیر سازی در خود روستا می‌خواهیم اما در آن نقاط دوردست اولویت جاده دسترسی است.

وی در ادامه گفت با امکاناتی که هم اکنون ادارات راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل و بنیاد مسکن دارند تمام مشکلات جاده‌های دسترسی، جداول، زیرسازی‌ها و کوچه های درون روستاها در یک سال حل شدنی است.

اما اکنون شاهد این هستیم که نه آن‌هایی که نماینده دولت هستند و نه آن‌هایی که نماینده مردم هستند اشراف، تسلط و تدبیری ندارند.

دکتر بهرامی گفت: به مردم قول می‌دهم برای تحقق این امر در کنار تمام مدیران قرار خواهم گرفت تا مشکلات این حوزه‌ها را حل کنیم. ولی شرط این کار این است که مردم با حضور خود و انتخاب آگاهانه این فرصت را در اختیار بنده قرار دهند.

۱۲ سال ما خارج از گود هستم و خود مردم به بنده فرصت ندادند. اما اکنون انتظار دارم که مردم این فرصت را در اختیار من قرار دهند.

رتبه پتانسیل‌های استان ما در مقایسه با تمام استان‌های کشور بین ۱ تا ۵ است و این یعنی توانایی این استان به صورت بالقوه در سطح اول کشور هست. ولی در شاخص‌های مختلف چیزی که می‌بایست به این مردم تعلق بگیرد ما یا رتبه آخر را داریم یا ماقبل آخر هستیم.

این یک سوال هست که چرا از پتانسیل‌های بالقوه همین منطقه در راستای منافع و زندگی و رفاه مردم درست استفاده نمی شود.

متاسفانه در اثر تورم‌هایی که ایجاد شده شرایط بررسی برخی شاخص‌ها سخت شده و هر جایی که می‌رویم مردم نگران هستند و از زیرساخت‌ها حرف می‌زنند.

مردم در انتخاب‌های خود دقت کنند
بخشی از این دانش و توانایی را مردم باید انتخاب کنند. نماینده‌ای که می‌خواهد برای یک کشور چه در مسائل داخلی و چه در مسائل خارجی، زیرساخت ها، معیشت و اشتغال تصمیم بگیرد.

ممثل قبل در کنار جوانان هستم و خواهم بود
جوانان ما دارای فهم درک و تحلیل بالایی هستند هرچند که ما زیر سایه تجربه بزرگان هستیم ولی امروز جوانان ما مجهز به علم روز هستند و میتوانند شاخص ها را تحلیل کنند، تشخیص بدهند و درست تصمیم بگیرند.

ما از طریق توان و دانش همین جوانان شهر یاسوج را اداره کردیم و رضایت مردم را بالا بردیم و در آینده هم در کنار این جوانان و با فکر و همتشان باید مردم منطقه را نجات دهیم.

سرمایه‌گذاری که ما می‌توانیم بر روی جوانان انجام دهیم برای پس فردا یعنی بلند مدت خواهد بود. کسی که از ابتدایی به دوره اول و دوره دوم متوسطه و دانشگاه پرورش و آموزش داده بعد به بازار کار وارد شود.

متاسفانه خیلی از جوانان ما به دلیل بی‌کفایتی برخی از مسئولین دچار آسیب‌های اجتماعی متعددی شده اند. ۱۰ تا ۲۰ سال دیگر آثار این کار بیشتر نمایان خواهد شد. چون نیروهای محوری هستند و آینده این کشور باید دست آن ها باشد.

بعضی مواقع ما با انتخاب و تصمیم خود ساختارها را در کوتاه مدت و بلند مدت به هم می‌ریزیم. باید دید چه کسانی باید انتخاب شوند و چه افرادی درد این مردم را بیشتر و بهتر می‌فهمند. چه اشخاصی بهتر با این جوانان می‌توانند کار و مدیریت کنند.

ما بارها در رابطه با همین مسائل آن چیزی که در نیازهای مردم اولویت دارد داد و فریاد زدیم که رقبا تشریف بیاورند تا با هم در راستای چگونگی رفع این نیازها توسعه منطقه و کشور صحبت، گفتگو و مناظره کنیم. آن موقع است که مردم می‌توانند خوب تشخیص دهند و انتخاب درستی داشته باشند.

وی در پاسخ به یکی از حضار که گفته بود چرا بعضی از نمایندگان در مجلس داری ارزش و بهای زیاد و برخی کم بها هستند گفت: دانش را توانایی این به همان دانش و توانایی برمی‌گردد. هر نماینده ای که دانش و توانایی را داشته باشد به صورت منطقی خیلی از حقوق مردم خود را می‌تواند اثبات کند. آنجاست که دولت به این نمایندگان بها می دهد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 بلوط 1402/10/8 1:11:9

    میفرمایی چکار کنیم که مردم نمیخواهند شما نماینده شون باشی و متاسفانه تو ول بکن نیستی ، دور بعدی هم بیا و بگو من ۱۶ ساله که.... باز دور بعدش هم بیا و بفرما ۲۰ ساله که.... علی کنکوری هم ۱۸ سال پشت سر هم کنکور میداد و قبول نمیشد !! هرچه میگم : پدر آمرزیده ، این دور نوبت شما نیست نوبت جریان مقابله ، اما مگه بگوشت میره !!

    پاسخ
    • 1 - 1 رضا پاسخ به : بلوط 1402/10/8 4:42:24

      اتفاقا این دور بهتر بود نامزد نمیشدی به خاطر احترام به هوادرانت، و اگر تا آخر حضور داشته باشی اگر قبول بشی هم صرفا شاید منافع شخصی خودت باشه وگرنه کارایی برای طرفدار نخواهی داشت، پس بهتره به خاطر هواداران اصلا انصراف بدهی چون هنوز هم فرصت برای آینده داری و خودتو بدنام نکنی

  • 2 محمد 1402/10/7 21:12:41

    درود بر دکتر محمد بهرامی

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها