یادداشت
گفتگو و گزارش

مقصر مشکلات دانشکده صنعت و معدن چرام کیست؟ / عملکرد ناموفق هر سه چهره شاخص انتخابات کهگیلویه در زمینه آموزش عالی

با توجه به اینکه از سال ۹۱ تا به الان هر سه نماینده ادوار کهگیلویه بزرگ در قالب نمایندگی مردم حضور داشتند باید با ارائه گزارشی به جامعه به شرح اقدامات و عملکرد خود در رابطه با تنها دانشکده دولتی این حوزه بپردازند که چه کارهایی انجام داده اند که هنوز بعد از گذشت قریب به ۱۱ سال این دانشکده با مشکلات عدیده ای مثل خوابگاه و سایر زیر ساخت ها مواجه است .

مقصر مشکلات دانشکده صنعت و معدن چرام کیست؟ / عملکرد ناموفق هر سه چهره شاخص انتخابات کهگیلویه در زمینه آموزش عالی

اَفتونیوز| توجه به دانشگاه و زیر ساخت علمی و فرهنگی می تواند آغاز توسعه ی هر شهر و استانی را رقم بزند.

نمایندگان ادوار حوزه کهگیلویه بزرگ از توجه به علم و تحصیل سخن می گویند اما باید دید در عمل کدام یک توانستند به وعده ی خویش عمل کنند.

فارغ از دانشگاه های شهریه ای که همان ها نیز با کاستی هایی در شهرستان های کهگیلویه ،بهمئی،چرام و لنده همراه هستند باید گریزی به تنها دانشگاه دولتی این ۴ شهرستان زد و دید در چه وضعیتی قرار دارد.

دانشکده صنعت و معدن چرام در سال ۱۳۹۱ در زمینی بالغ بر ۸۳۳۵۰ متر مربع با فضای آموزشی ۵۷۰۰ متر مربع در دو طبقه رسما شروع به کار کرده و در آبان  همان سال نیز افتتاح شد. این دانشکده یکی از ۶ دانشکده دانشگاه یاسوج است بنای آن در پی مصوبه سفر ریاست جمهوری تأسیس گردید. این دانشکده در ابتدا مجری رشته های آمار، کاردان فنی مکانیک و کاردان فنی عمران بود. با منسوخ شدن رشته های کاردانی در پی مصوبه وزارت علوم، بنا بر توسعه رشته های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی نهاده شد.از این رو مجوز رشته مهندسی نقشه برداری در سال ۱۴۰۱ اخذ و از مهر ماه همان سال پذیرش دانشجو آغاز شد. هدف از دوره کارشناسی مهندسی نقشه برداری تربیت کارشناسانی است که آگاهی علمی و مهارت فنی در مورد اطلاعات دقیق کمی و کیفی و بهنگام زمین و عوارض آن که معمولا به صورت نقشه های گوناگون (تصویری، ترسیمی و رقومی) ارائه می شود را دارا باشند. این رشته با گرایش های متعددی از شاخه های مهندسی علوم زمین، امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالا را فراهم ساخته است.

با توجه به اینکه از سال ۹۱ تا به الان هر سه نماینده ادوار کهگیلویه بزرگ در قالب نمایندگی مردم حضور داشتند باید با ارائه گزارشی به جامعه به شرح اقدامات و عملکرد خود در رابطه با تنها دانشکده دولتی این حوزه بپردازند که چه کارهایی انجام داده اند که هنوز بعد از گذشت قریب به ۱۱ سال این دانشکده با مشکلات عدیده ای مثل خوابگاه و سایر زیر ساخت ها مواجه است.

چرا یک دانشکده باید یک رشته داشته باشد و زمینه توسعه آن فراهم نباشد؟

مدیران دانشگاه یاسوج، نمایندگان ادوار چه تلاشی برای توسعه این تک دانشکده دولتی شهرستان های ۴گانه داشته اند؟

رئیس دانشگاه یاسوج چه قدم مثبتی برای این دانشکده برداشته است؟ آیا امکانات یک مدرسه و حتی تعداد دانش آموزان یک مدرسه از این دانشکده بیشتر نیست؟!



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها