یادداشت
گفتگو و گزارش

نشستی با طعم انتخابات؛


هم نشینی شورای ائتلاف با شورای وحدت اصولگرایان

رئیس شورای وحدت اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد مواضع این شورا را نسبت به شورای ائتلاف صریجا اعلام کرد.

هم نشینی شورای ائتلاف با شورای وحدت اصولگرایان

اولین نشست رسمی شورای ائتلاف استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که حجت الاسلام والمسلمین صفدر پناهی رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان کهکیلویه و بویراحمد میهمان ویژه این نشست بود.

پناهی در اظهاراتی با تبریک انتصاب حجت الاسلام غفاری به عنوان رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید از دکتر هدایت‌خواه تشکر ویژه‌ای داشته باشیم او شخصیتی تمام نشدنی در استان کهگیلویه و بویراحمد است او شخصیتی فراگیر است که مورد احترام همه نیروهای انقلاب استان است.

رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود گفت: ایشان به هر دلیلی ترجیح داد در جبهه فرهنگی و آستان قدس رضوی فعالیت کند اما از وجود او در همه سلایق سیاسی اصولگرا استفاده خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه از به عنوان عضوی از هیئت موسس شورای ائتلاف استان بوده‌ام گفت: اکنون نیز در شورای وحدت به جریان انقلاب خدمت می‌کنیم و همه ما چه در شورای وحدت و چه در شورای ائتلاف در کنار هم برای اعتلای جریان انقلابی تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: الان این دو تشکل به عنوان دو بال جریان انقلابی هستند و تشکیلات مقابل هم نخواهند بود نیروهای انقلابی باید در سطح استان با همفکری در کنار یکدیگر فعالیت کنند و در جایی که اقتضا می‌کند ید واحد باشند.

پناهی با بیان اینکه ممکن است در تهران شورای وحدت و شورای ائتلاف اختلافاتی داشته باشند یادآور شد: اما در استان بنای ما این است که هر دو در کنار هم باشیم و به عنوان دو بال جریان انقلابی خدمت کنیم.

وی افزود: الان این دو تشکل به عنوان دو بال جریان انقلابی هستند و تشکیلات مقابل هم نخواهند بود نیروهای انقلابی باید در سطح استان با همفکری در کنار یکدیگر فعالیت کنند و در جایی که اقتضا می‌کند ید واحد باشند.

پناهی با بیان اینکه ممکن است در تهران شورای وحدت و شورای ائتلاف اختلافاتی داشته باشند یادآور شد: اما در استان بنای ما این است که هر دو در کنار هم باشیم و به عنوان دو بال جریان انقلابی خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه وقتی می‌گوییم انقلابی به معنای این نیست که دیگران ضد انقلاب هستند گفت: ممکن است کسی هم انقلابی باشد و در این تشکل‌ها حضور پیدا نکند.

حجت الاسلام پناهی در ادامه با بیان اینکه بعضا ممکن است اتفاقاتی بیفتد که برخی نیروها ناراضی و معترض باشند گفت: همچنان از حامیان دولت آیت الله رئیسی هستیم رئیس جمهور مورد تایید مقام معظم رهبری است و تا هنگامی که مورد تایید رهبری باشد ما نیز از ایشان حمایت می‌کنیم اما مطالبه‌گری خود را نیز داریم هر چند ممکن است نسبت به مدیران حرف‌هایی هم داشته باشیم ولی به هر حال از شاکله دولت و مدیران حمایت می‌کنیم و اگر ایرادی هم باشد آن را می‌گوییم.

وی با بیان اینکه در استان ممکن است کسانی باشند که دنبال حاشیه سازی هستند اظهار کرد: ما دنبال این کارها نیستیم ما طلبکار نظام و رهبری نیستیم بلکه خود را بدهکار به نظام و انقلاب می‌دانیم بدهکار به مردم هستیم و مطابق با خطوطی که رهبری برای انتخابات تعریف کرده حرکت می‌کنیم.

رئیس شورای وحدت اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان ما کارنامه درخشانی در انتخابات‌ها داشته است گفت: هیچگاه از روی سکو پایین نیامده‌ایم و در این انتخابات هم باید در مشارکت حرف اول را بزنیم باید گلایه‌هایمان را کنار بگذاریم تا مردم را بتوانیم پای صندوق‌های رای بیاوریم با کم شرکت کردن مردم ضربه خواهیم خورد و به وجهه ما در عرصه بین الملل خدشه وارد می‌شود.

بهرام موحدزاده دبیر شورای ائتلاف اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در تشکیلات یک هیئت موسس داریم که از قبل بوده و ثابت مانده‌اند به جز یکی دو نفر که جایگزین شدند و این هیئت موسس منصوب هیئت موسس مرکزی از تهران بوده است.

دبیر شورای ائتلاف اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیئت موسس استان در مرحله بعد هیئت موسس شهرستان‌ها را تعیین می‌کند که این افراد با نظر نخبگان و شخصیت‌های برجسته اصولگرای هر شهرستان معرفی شده و سپس به هیئت موسس استانی معرفی می‌شوند و در مورد آنها نظر می‌دهند و بعد از اینکه استان در مورد آنها نظر داد اسامی آنها به هیئت موسس مرکزی تهران ارسال می‌شود تا آنها نیز نظر خود را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه بعد از تعیین هیئت موسس در ۹ شهرستان می‌بایست مجمع عمومی تشکیل داده شود گفت: افراد ثبت نام می‌کنند تا مجمع عمومی شکل بگیرد و این ثبت نام دیگر به مانند گذشته سامانه‌ای نیست و به صورت دستی خواهد بود بعد از شکل‌گیری مجمع عمومی شورای ائتلاف هر شهرستان تعیین و انتخاب می‌شوند.

دبیر شورای ائتلاف استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر شهرستان باید ظرف یک هفته مجمع عمومی خود را تشکیل دهد گفت: بعد از آن است که شورای ائتلاف شهرستانی شکل خواهد گرفت که اعضای آن ۷ نفر اعضای هیئت موسس و ۱۵ تا ۲۱ نفر نیز منتخب هستند و اگر مجمع صلاح ببیند از میان برخی نخبگان و برجستگان نیز تعدادی به شورای ائتلاف اضافه می‌شوند و پس از آن دیگر هیئت موسس منحل می‌شود و اعضای آن عضوی از شورای ائتلاف خواهند بود.

وی به تشکیل کارگروه انتخابات استانی و شهرستانی هم اشاره کرد و گفت: این کارگروه شامل رئیس و دبیر شورا، معاونت بانوان، معاونت شهرستان، نماینده احزاب و دو نفر یکی از دانشگاهیان و یک روحانی خواهد بود که وضعیت انتخابات را رصد کرده و به شورای ائتلاف گزارش می‌دهند.

موحدزاده در خصوص تعیین مصادیق انتخاباتی شورای ائتلاف در هر یک از 3 حوزه انتخابیه استان گفت: شورای ائتلاف سامانه‌ای تشکیل داده و کسانی که ساز و کار این شورا را قبول دارند باید در آن سامانه ثبت نام کرده و فرم را امضا کنند سپس نشستی با آنها برگزار می‌شود و نهایتاً شورای شهرستان‌ها نظر خود را در رابطه با کاندیداهای شورای ائتلاف اعلام کرده آن را به استان می‌فرستند و در صورت تایید استان اسامی به مرکز فرستاده می‌شود تا کاندیدای نهایی شورای ائتلاف اصولگرایان هر حوزه انتخابیه انتخاب شود.

وی در ادامه گفت: جمعه هفته بعد دکتر روح الامینی در استان حضور خواهد یافت و همایش شورای ائتلاف استان برگزار می‌شود لذا شهرستان‌ها باید هرچه زودتر مجمع عمومی خود را تشکیل دهند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها