یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت؛


آخرین کارت‌های «موحد» در بازی تاج و تخت!

موحد، شیوه های مختلفی را در ادوار مختلف انتخاباتی بکار میبرد و همواره هم این شیوه ها مورد انتقاد بخش زیادی از جامعه و آگاهان سیاسی و اجتماعی منطقه بود و حرف و حدیث های بسیاری را پیرامون ایشان مطرح کرد. به نظر میرسد که اکثریت جامعه نسبت به روشهای او آگاهی کاملی یافته اند و دیگر در دام دو قطبی سازی های قومیتی و.... گرفتار نخواهند شد.

آخرین کارت‌های «موحد» در بازی تاج و تخت!

اَفتونیوز|  در حال حاضر زمستان دلیل نارضایتی ما است. (شکسپیر، ریچارد سوم)

تنور انتخابات در کهگیلویه، روز بروز گرم‌تر می‌شود. دید و بازدیدهای انتخاباتی، هر روز رقابتی‌تر می‌شود. رایزنی‌های پشت پرده و روی صحنه،‌‌ شبانه و روزانه، ادامه دارد.

هر چند با قاطعیت نمی‌شود از برنده انتخابات سخن گفت اما می‌توان از الان گفت که هر روز که می‌گذرد،‌‌ هر کدام از کاندیداها به شیوه‌های خودشان رنگ و بوی تازه‌ای می‌دهند.در این میان اما، وضعیت سید محمد موحد، جور دیگری است. او اینک پس از نه دوره حضور در رقابتهای انتخاباتی، می‌خواهد برای دهمین بار، خود را به معرض رای مردم بگذارد. موحد، شیوه‌های مختلفی را در ادوار مختلف انتخاباتی بکار می‌برد و همواره هم این شیوه‌ها مورد انتقاد بخش زیادی از جامعه و آگاهان سیاسی و اجتماعی منطقه بود و حرف و حدیث‌های بسیاری را پیرامون او مطرح کرد.

به نظر می‌رسد که اکثریت جامعه نسبت به روشهای وی آگاهی کاملی یافته‌اند و دیگر در دام دو قطبی سازی‌های قومیتی و.... گرفتار نخواهند شد. انگار دیگر، حنای موحد، رنگ گذشته را ندارد و با شیوه‌های قدیمی نمی‌تواند عرصه را بر رقبا تنگ کند و رای مردم را تصاحب کند.

اما گمان می‌رود که پس از ناامیدی از دو قطبی سازی های قومیتی و....دو شیوه پرکاربردش را در راس برنامه هایش قرار داده است. دو روشی که آخرین کارت‌های موحد در بازی تاج و تخت‌اند!

استفاده از ظرفیت مدیران و استفاده از یکی از ضعفهای جامعه در این روزها یعنی بیکاری جوانان و وعده اشتغال.

۱- موحد، استفاده از ظرفیت مدیران را در چرام کلید زد. جائی که از ظرفیت یک مدیر ملی در حوزه یکی از هلدینگ‌های پتروشیمی نهایت بهره را برد و با فشار بر مدیران این شهرستان، افرادی را برای برگزاری جلسات انتخاباتی بسیج کرد. او اینک سعی دارد از این مدل هم در سایر شهرستانهای چهارگانه استفاده کند. جا دارد که مسئولان نظارتی و اجرائی و خصوصا استاندار با تذکری جدی، جلوی این شیوه نادرست را بگیرند.

۲- استفاده از مهمترین ضعف این روزهای جامعه(بیکاری جوانان)، برای اخذ رای، حقیقتا شیوه جوانمردانه‌ای نیست.بخش عمده بیکاری امروز جوانان این دیار، ناشی از عملکرد ناصحیح و ناموفق موحد در ادوار گذشته است.

در رصد این شیوه، به راحتی هم می‌توان رد پای همان مدیر ملی در عرصه پتروشیمی را مشاهده کرد. البته حرف و حدیث پیرامون «استخدامهای کثیف» در برخی ادارات دیگر هم بسیار است. از جمله در زیر مجموعه های دانشگاه یاسوج و همینطور اداره برق و.....کافی است نهادهای ذیربط، لیست  استخدامها در ادارات فوق و بویژه در پتروشیمی دهدشت را طی سالهای اخیر و بخصوص امسال بررسی کنند که البته دسترسی به این اسناد برای ارگانهای ذیربط، کار سختی نیست.

۳- آنچه از صحنه انتخابات امسال می‌توان دریافت این است که موحد، راه سختی پیش رو دارد و همه شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که او در پایان راه سیاست، با یک تراژدی عمیق روبرو خواهد شد. اکثریت مردم، از عملکرد او ناراضی و حتی عصبانی‌اند. انگیزه برای شکست او را در همه اقشار جامعه بوضوح می‌توان لمس کرد. او بی‌رمق‌تر از همیشه است و مقدمات حذفش از عرصه سیاست، اندک اندک فراهم می‌شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 6 نظر

  • 1 لر 1402/11/21 23:29:58

    خدالعنتت کنه موحد را

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/10/12 20:18:26

    استخدام در اداره امور مالیاتی به واسطه ....... همین چند روزه چند نفر استخدام کرده

    پاسخ
  • 3 سپنتا 1402/10/12 17:50:52

    موحد برای ابد خاموش میگردد

    پاسخ
  • 4 شهروند دهدشتی 1402/10/11 23:52:22

    معلومه که متن نوشته شده از روی عصبانیت ، عقده ، وتعصبات پوچ قبیله ای بدون از استدلال منطقی قلم زده شده است به شخصی جوان هم استانی اشاره کرده که با حمایت موحد مدیر یکی از مهمترین هلدینگ های کشور شده است عوض اینکه به این مدیر جوان وفرزندان این دیار افتخار کند منفی بافی خیالی کرده ومی گوید نماینده بااستفاده ازاو اقوامش را استخدام کرده آخه بیسواد بی کلاس اگه موحد مدیر سازی نکند می گویی از ضعف های ایشان است اگر جوانان این دیار رادرمدیریت های کشوری حمایت کند بازهم ناراحتید مگر همین عدل هاشمی ، مژدهی و امثالهم را موحد به این جایگاه نرسانده اگر سواد وآگاهی داری باید وظیفه قوه مقننه ، مجریه وقضائیه را تفسیر کنی وبعد نقش نماینده رادرمجلس شرح دهی ، اصلاً وظیفه نماینده در قانون اساسی را خوانده ای چیز هایی راسر هم می کنی وبه خورد مردم می دهی که بله مثلاً وظیفه نماینده راه سازی ، خانه سازی ، سرمایه گذاری ، رانندگی ، خلبانی ، ماشین سازی ، مدیریت اجرا ، زمین شناسی ، سد سازی و....... پس اگه این کار وظیفه نماینده ومجلس است دولت و وزرا چکاره این مملکتند وظیفه نماینده نظارت بر عملکرد قوه مجریه وقانونگذاری ، ریل گذاری بر امورات ملی واستانی است نماینده می تواند وزیر وحتی رئیس جمهور رااستیضاء و پاسخ گو کند که این کار نیز مستلزم رای اکثریت است .البته این نوع هجمه به نماینده از سر استیصال است که هیچ منفعتی برای شما ندارد موحد فردی است که در طول دوره های انتخابات گذشته درهر مکان وحوزه ای از چنان توانایی بیان ، محبوبیت برخوردار است که در بد ترین شرایط وبمباران تبلیغاتی حریفان ، بیشترین جذب واقبال مردمی درمیان تمام طوایف راداشته ودارد. که این موضوع برهیچ کسی پوشیده نیست درزمانی که چپ وراست ، اصلاح طلب واصول گرا ، حزبی و غیر حزبی مثل نبرد احزاب روی هم گذاشتند که ایشان راشکست دهند نتوانستند البته موحد اگر دردورقبولی هاشمی اول برای تهران ثبت نام نمی کرد ویک ماه زودتر در شهرستان حاضر می شد به هیچ عنوان حریفی مثل عدل نمی توانست دربرابرش قد علم کند. موحد برای همه دورانهاست چون مردم دور برش حلقه زده اند ونقطه ی انفصالی بین او ومردم چه درمجلس ، چه درمنزل و چه درکهگیلویه ی بزرگ وجود ندارد ونخواهد داشت موحد با توکل به خدا ویاری مردم تمام شدنی نیست

    پاسخ
  • 5 غلومی 1402/10/11 22:43:50

    اره حقوق ارفع کفاف نکرددست به سینه نماینده ادوارشدی رسانه ای که برای یه کاندیدکف بزنه وبرعلیه یه کاندیددیگه باشه شرافت نداره

    پاسخ
  • 6 بنگرو 1402/10/11 22:25:40

    سلام واقعا خجالت اور است هرحربه استفاده میکنید اخرش همه این تحلیلهای ابکی دوماه دیگر نتیجه عکس خواهد داد پشت پرده شما وکاندید پیمانکارت برودی بر ملا خواهد شد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها